Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: Przmus »

Dzisiaj w nocy, około 00:15 nawiązałem połączenie internetowe i rozpocząłem pobieranie dość dużej ilości danych (około 40GB).
Ustawiłem wyłączenie komputera w programie "Czasowy wyłącznik komputera" na godzinę 7:20.
Komputer wyłączył się bez problemu... Niestety, do tego samego routera cały czas podłączony był smartphon, który nic nie pobierał... Tak więc połączenie zostało zakończone gdzieś około 11:00 rano... Ale po 8:00 żadne dane nie były pobierane.
No i jak się okazało - limit został wyczerpany i prędkość spowolniona. Jest dopiero 10.08...

I tutaj pytanie:
Czy ja muszę za każdym razem się tak pilnować, aby rozłączać modem po 12.00 jak i przed 8:00? Przecież powinni mieć jakiś system co liczy to automatycznie :/ W umowie nigdzie nie jest napisane o konieczności manualnego zrywania połączenia.
Druga sprawa, to w jaki sposób to zareklamować i ile trwa rozpatrzenie takiej reklamacji, oraz czy są jakieś szanse zwrotu tego niesłusznie naliczonego transferu? Czy wystarczy złożyć reklamację z poziomu Orange-online?
Ostatnio zmieniony 2012-08-10, 22:52 przez Przmus, łącznie zmieniany 1 raz.
smrodek11
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 213
Rejestracja: 2010-02-13, 14:17
Lokalizacja: Polska

Re: Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: smrodek11 »

A orange przypadkiem nie ma od 23 do 6 darmowego limitu?

edit; A nie, te godziny obowiązują orange freedom pro, mój błąd
orochimaru9
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2012-08-10, 13:26
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: orochimaru9 »

Tak, musisz za każdym razem resetować połączenie zarówno po północy, jak i po skończeniu pobierania przed godz. 8. Miałem już taki problem, reklamację rozpatrzyli dopiero po miesiącu także jest to przykre doświadczenie... Najszybsza możliwość to napisanie formularza reklamacyjnego na portalu orange i zgłoszenie reklamacji pod *800, trzeba poprosić konsultanta żeby twój wniosek był rozpatrzony ekspresowo. Pozdrawiam
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: Przmus »

orochimaru9 pisze:Tak, musisz za każdym razem resetować połączenie zarówno po północy, jak i po skończeniu pobierania przed godz. 8. Miałem już taki problem, reklamację rozpatrzyli dopiero po miesiącu także jest to przykre doświadczenie... Najszybsza możliwość to napisanie formularza reklamacyjnego na portalu orange i zgłoszenie reklamacji pod *800, trzeba poprosić konsultanta żeby twój wniosek był rozpatrzony ekspresowo. Pozdrawiam
Dzięki za wskazówki.
Reklamację wysłałem już rano, a około 16:00 skontaktowałem się z *800
Pani konsultantka wysłała zagadnienie techniczne, oraz obiecała, że zajmie się sprawą.
Podobno na odpowiedź mam czekać do 2 dni... Ale nie wiadomo jak to będzie z reklamacją, czy rozpatrzą od razu :/ A internet wolny...

Tak dla jasności, pokażę wam screena z bilingu:
http://i45.tinypic.com/2qcp0yx.png

Raczej w 3 godziny (od 8:00 do 10:40), bym tyle nie dał rady pobrać, nieprawdaż?
meggyyy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-08-29, 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: meggyyy »

I jak? Zajęli się sprawą? Uwzględnili reklamację?
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: Błędne naliczenie danych podczas 'szczęśliwych godzin'

Post autor: Przmus »

meggyyy pisze:I jak? Zajęli się sprawą? Uwzględnili reklamację?
Przepraszam, że tak późno, ale kompletnie zapomniałem o tym temacie:

Oczywiście reklamację uwzględnili, dane zostały zwrócone. Miałem również szczęście, że trafił się kompetentny konsultant, który tuż po zgłoszeniu zagadnienia technicznego zobaczył, że "coś faktycznie jest nie tak" i zdjął narzucony limit transferu (do 6KB/s), tak więc przez te 2-3 tygodnie, kiedy rozpatrywali reklamację mogłem normalnie korzystać z Internetu.

Oczywiście na tym się nie skończyło. Problem naprawiali chyba przez pół roku. Zazwyczaj 1 każdego miesiąca, błędnie naliczali transfer nocny. Na szczęście byli już poinformowani o występowaniu tego problemu, tak więc zawsze kiedy do takiej błędnej taryfikacji doszło, zgłaszałem to na "czacie" i od razu zwracali błędnie naliczone dane z drobną nadwyżką.

Z tego co wiem to już ten problem nie występuje... Miejmy nadzieję, że go naprawili, bo od kilku miesięcy mam spokój.
ODPOWIEDZ