Modem/router do domu siec orange

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

Zablokowany
mastersrybnik
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2021-06-11, 09:52

Modem/router do domu siec orange

Post autor: mastersrybnik »

Witam

Chcialem sie poradzic jaki sprzet kupic do domu prywatnego zeby najlepiej korzystac z LTE domowego (4G bo chyba tylko na tyle pozwala sieci orange). Orange wypadl najlepiej w testach jakie mi doradzono, wyniki mozna poczytac pod linkiem http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f ... 0&start=30) ale decyzje juz raczej podjalem bo ping/upload wydaje sie najstabilsnieszy w orange a mi w sumie na zawrotnej predkosci download nie zalezy.
Mysle o kombosie typu modem zewnetrzny plus router choc oczywiscie jestem laikiem wiec bazuje na tym co proponuja sieci. Ale jesli rozumiem to nie posiadanie odbiornika w postaci anteny zew albo modemu zewnetrznego to jest raczej kiepski pomysl.
Wiele dobrego widze ze pisane jest o routerze b818 ale tez widze czesto ze wifi jest slabe z niego na czym mi zalezy. Co wiecej pozostaje pytanie co z elementem zewnetrznym przy nim.

Jesli ktos ma sugestie albo doswiadczenie jak to pochytac to bylbym bardzo wdzieczny. Jesli jakies urzedzenia wzmacniajace wifi wchodza w gre do takiego zestawu to tez chetnie sie dowiem jakie.
Bonusem byla by mozliwosc MESHowania sieci wifi ale nie jest to koniecznosc.

Zalozenia budzetowe sa takie ze wole wydac troche wiecej niz zalowac ale nie chce tez pojsc z torbami.

Ostatnie zagadnienie to jak wyglada konfiguracja takiego modemu bo rozumiem ze router to raczej nie bedzie klopot?

Na pytania chetnie odpowiem w razie potrzeby.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26175
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Modem/router do domu siec orange

Post autor: wojteks »

Kontynuuj w starym temacie, tak jest lepiej. Ten zamykam.