Zanikający internet bezprzewodowy

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Dandre
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-01, 17:45
Lokalizacja: Polska

Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Dandre »

Witam !
Przejdę od razu do meritum z prośbą o sugestie co do dalszych działań.
Kilka miesięcy temu zakupiłem router TP-LINK TL-WR340G i urządzenie(punkt dostępowy ?) AirLive WL-1600USB High Power 54 Mbps Wireless 11G Dongle - przepisuję z pudełek.
Za pomocą tych urządzeń rozdzieliłem sygnał internetowy od dostawcy ( osiedlowa kablówka) na dwa komputery stacjonarne..........jeden - bazowy - połączony kablem z routerem, a drugi za pomocą urządzenia Air Live. Od wakacji działało to połączenie świetnie. Sygnał bezprzewodowy był jakości określanej przy starcie jako "wyśmienity" i nie było żadnej różnicy w pracy obu komputerów, szczególnie otwieranie stron ww przebiegało identycznie.
Od ok 3 tygodni sytuacja zmieniła się diametralnie. Bezprzewodowy sygnał nagle znacznie osłabł i jest bardzo zmienny, od słabego do dobrego. Sygnał wyśmienity odszedł w zapomnienie a strony otwierają się nieraz baaardzo długo i nierzadko występuje przerwanie połączenia internetowego. Przez cały ten okres niczego nie robiłem z obu komputerami, ani a routerem czy Air Live. W oprogramowaniu również niczego nie zmieniałem. Na obu kompach jest Win XP 32 bit.
Jestem zagubiony, bo sieci i łączność bezprzewodowa, to nie jest moja dziedzina.
W domu są 3 osoby, z tego 2 korzystaja z netu dość intensywnie w tym samym czasie i robi się spory problem.
Dlatego prośba o porady, co i jak mogę sprawdzić, aby usunąć tę usterkę ?
Dziękuję z góry za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26551
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: wojteks »

Dandre pisze: co i jak mogę sprawdzić, aby usunąć tę usterkę
Nie pojawiła się przypadkiem jakaś nowa sieć którą wykryje karta WiFi?
Problem występuje na WiFi i kablu czy tylko WiFi, jakie masz zabezpieczenia WiFi ustawione (WEP/WPA)?
Nie pomagam na PW!
Dandre
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-01, 17:45
Lokalizacja: Polska

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Dandre »

Moja sieć jest na kanale 11. Oprogramowanie od Air Live wykrywa jeszcze kilka sieci, z tego 2 są na kanale 13 - pozostałe na 1, 3 i 6. Mieszkam w bloku i to zapewne sieci z innych mieszkań, ale nie umiem powiedzieć, kiedy się pojawiły ?
Problem występuje jedynie na WiFi.
Na mojej stronie TP-Link wyświetla sie informacja :
Security type : WPA-PSK/WPA2-PSK
Security option - Automatic
Encryption - Automatic
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26551
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: wojteks »

Tak czy tak sugeruję na początek zmianę kanału WiFi np. na 9 czy 10 i sprawdzenie jak będzie działać.
Nie pomagam na PW!
Dandre
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-01, 17:45
Lokalizacja: Polska

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Dandre »

Działa podobnie(niestety) jak w opisie. Abypotwierdzić wykryte sieci, zainstalowałem program Network Stumbler, który znalazł ich nawet więcej niż programik Air Live. Wybrałem kanał 9, który według obu programów nie był używany przez żadną z wykrytych sieci i niewiele to dało.
Są momenty, gdy internet jest nieco szybszy i zaraz potem potrafi przerwać połączenie.
Odinstalowałem i ponownie zainstalowałem drivery do Air Live - bez skutku.
Anteny WiFi oddalone są od siebie ok 6 metrów i po drodze jest jedna cienka ścianka z suporeksu i druga nieco grubsza betonowa, ale jak pisałem od wakacji nie było to żadną przeszkodą, dopiero ok 3 tyg. temu zaczęły się kłopoty.
Czy to może być wina sprzętu.........coś się przegrzało, lub selektywność urządzeń jest za słaba ?
Gdybym mógł, to pociągnął bym kabel i połączył komputer z routerem, ale w domu był remont i nie da się tak ułożyć kabla w przedpokoju, aby nie przeszkadzał.
Mały
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 154
Rejestracja: 2009-02-16, 09:46
Lokalizacja: Północ

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Mały »

Jeżeli są aż dwie ściany to może być problem, ale to możesz sprawdzić przynosząc tymczasowo drugi komputer do tego samego pomieszczenia.
Dandre
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-01, 17:45
Lokalizacja: Polska

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Dandre »

Pomału się oswajam z tematami sieciowymi.
Dzisiaj przyjrzałem się bliżej programowi od Air Live i okazało się że urządzenie pracuje na kanale 6.
Wobec tego tak samo ustawiłem kanał routera i net chodzi jakby żywiej. Teraz jest największe obciążenie sieci, a ja piszę tego posta i mam nadzieję na szybkie nadanie ?
Jak kupię przedłużkę USB, to wyprowadzę antenę bliżej routera, poza ścianę z betonu i zobaczymy jak będzie ? Potem zostanie mi jeszcze możliwość przemieszczenia routera, ale to związane będzie z inwestycją w dwa kabelki sygnałowe( obecne będą za krótkie).
Niestety nadal nie wiem, dlaczego przez 3 miesiące ten układ działał na maksymalnym sygnale, bez żadnych działań, ale trudno - nie jestem specjalistą i za bardzo nie chcę być.
Wystarczy mi gdy połączenie będzie wtedy, gdy jest potrzebne.
Awatar użytkownika
zefel
Stały użytkownik forum
Posty: 145
Rejestracja: 2010-12-26, 14:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: zefel »

Witam Miałem taki przypadek z zanikaniem mojego wi-fi znalazłem przyczyne poprostu miałem takie kamerki bezprzewodowe i one zakłocały mi wi-fi obojetnie na jakim były kanale, może ktoś ma coś takiego do przesyłu sygnału np tv do innego pomieszczenia bezprzewodowo .
vand
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-06, 22:05
Lokalizacja: stad

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: vand »

KLIK

Moze tutaj znajdziesz odpowiedz?
Moze antena sie poluzowala? sprawdz czy wszystkie polaczenia sa sztywne ( dobrze podpiete )
wiem ze to banaly, ale....
Dandre
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-01, 17:45
Lokalizacja: Polska

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: Dandre »

Żeby nie zostawiać problemu bez zakończenia, wyjaśniam ;-).
Powód był banalny..........ktoś pogrzebał ( może i ja sam)w programie konfiguracyjnym Air Live i usunął z profilu naszą sieć, przez co urządzenie łączyło się z przypadkowymi, niezabezpieczonymi sieciami - dwie takie są wykrywane.
Po ponownym wprowadzeniu sieci do profilu, sytuacja natychmiast powróciła do oczekiwanej normy. Co prawda obecnie moja sieć pracuje na 6 kanale, ale widzę że nic nie zakłóca, mimo że jest jeszcze pięć innych na tym numerze.
Stąd i pytanie : skoro automatycznie chyba sieć przyjęła kanał 11 na początku, a ja to zmieniłem, aby było identycznie z odbiornikiem WiFi, to powinienem wrócić do kanału 11 na routerze, czy można to pozostawić, skoro działa jak należy ?
Dziękuję jednocześnie za rady. Niby niewielkie, ale dały podkład do uporania się z kłopotem.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zanikający internet bezprzewodowy

Post autor: zDaleKi »

Dandre pisze: skoro automatycznie chyba sieć przyjęła kanał 11 na początku, a ja to zmieniłem, aby było identycznie z odbiornikiem WiFi, to powinienem wrócić do kanału 11 na routerze, czy można to pozostawić, skoro działa jak należy ?
Możesz to zostawić. Nr kanału dla odbiornika to rzecz wtórna, on wyszukuje router na podstawie innych parametrów. Zatem kanał dowolnie możesz sobie zmienić na routerze a karta i tak sobie router znajdzie.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
ODPOWIEDZ