T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

Cześć,

Na wstępie chciałem się przywitać ze wszystkimi i poprosić o pomoc w kwestii zrywania połączenia w usłudze Internetu domowego w T_Mobile. To jest opcja z anteną a więc 5G HOME OFFICE BOX ODU IDU.
Przepraszam jeśli nie podaję realnie ważnych dla tego tematu danych. Proszę Was o podpowiedź co powinienem podać.

Problem mam taki, że podczas pracy zdalnej na Teams, co chwilę zrywa mi połączenie. W streamingu nie ma problemu bo tam są dane buforowane ale tutaj co kilkanaście sekund tracę połączenie na ok 5s.
Pingi na poziomie 40-50ms.
Zmieniłem sam router podpięty do anteny i problem jest ten sam.
Rozmawiałem z infolinią i cos zmienili na nadajniku (pytając o adres lokalizacji) ale problem pozostał - czas rozłączenia się zmniejszył.
Wymieniłem router i antenę (taka była dyspozycja na infolinii) ale problem jest ten sam.

Włożyłem kartę SIM do innego routera (mam TP_linka MR400) i połączenie było stabilne, wolniejsze, na poziomie 0,5Mbps ale nie zrywało.

Najbliższy BTS: Krasne, Podkarpackie
Krasne 956A - wieża Cellnex / Play

Czy moglibyście mi pomóc rozwiązać ten problem?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26342
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: wojteks »

Pokaż testy że smartfona z kartą TM, speedtest i zakładkę live z programu netmonster na androida.
Nie pomagam na PW!
alarmymazury
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-10-15, 21:19

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: alarmymazury »

Według mnie rozłącza w momencie włączania lub utraty agregacji, któreś pasmo wtedy rozłącza i efekt jest taki, że realnie zanika łącze na ułamek sekundy - na teams jest to widoczne.

Musiał byś zalogować się na antenie i ustawić tylko jedno pasmo transmisyjne - na początek 1800 lub 2100 mhz i sprawdzić czy rozłącza.
Następnie kombinować takie kombinacje dwóch, trzech pasm, żeby problem nie powrócił.

Po co kombinować ? bo na pojedynczym paśmie zapewne będzie słaba prędkość.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26342
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: wojteks »

Testy konkurencji też by nie zaszkodziły. Podkarpackie więc Play tu ma całkiem dobrą infrastrukturę.
Nie pomagam na PW!
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

alarmymazury pisze: 2024-10-17, 18:10 Musiał byś zalogować się na antenie i ustawić tylko jedno pasmo transmisyjne.
Nie wiedziałem, że można do tej anteny się zalogować. Jak się połączyć?
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

wojteks pisze: 2024-10-17, 18:56 Testy konkurencji też by nie zaszkodziły. Podkarpackie więc Play tu ma całkiem dobrą infrastrukturę.
Testowałem kilku dostawców. Play, który wyszedł najlepiej mam ciągle jako 4G na kartę jako alternatywę do tego.
Dzisiaj, wg konsultantów było przeciążenie na BTS i nie miałem więcej niż od Play'a 4G.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19617
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: matek451 »

Twoje testy niewiele warte, podaj lokalizacjęale swojanie BTS-a.
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

wojteks pisze: 2024-10-17, 15:26 Pokaż testy że smartfona z kartą TM, speedtest i zakładkę live z programu netmonster na androida.
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-yyUAhwOKI9
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-d6pbihFL7l
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-LEDyebpNhV
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-iM630ucdMi
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19617
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: matek451 »

A to cudo z T-mobile ustawione na BTS przy Spichlerzowej? No i nie rób sobie jaj z pokazywaniem speedtestów z telefonu na karcie pochodzacej z WNC 5G bo i tak niczemu nie służą z wiadomych powodów. Tak samo zresztą jak przy przekladaniu karty do MR400, nikt rozsadny nie weźmie umowy z T-mobile na tych ich regulaminowych warunkach z abuzywnymi zapisami.
Warto czytać co się podpisuje.
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

matek451 pisze: 2024-10-17, 21:54 Warto czytać co się podpisuje.
Dzięki za radę.
iHAR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2024-11-25, 14:51

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: iHAR »

Cześć,

Mam ten sam problem z tą anteną T-mobile 5G Home Office. Oglądanie filmów i prędkość pobierania są dobre. A w pracy, a konkretnie spotkaniach za pośrednictwem Teams, przeszkadzają przerwy od sekundy do 5 - jest to bardzo zauważalne.

W kilku zgłoszeń odpisano mi, że w mojej lokalizacji (Gdynia, Grabówek) są jakieś prace. Prace zgodnie z planem zostały zakończone, ale jakość Internetu nie uległa zmianie. Antena jest skierowana bezpośrednio na najbliższą antenę dystrybucyjną odległą o 250 metrów.

Jednocześnie hotspot ze smartfona korzystającego z karty SIM T-Mobile działa bez ani jednej przerwy.

Czy panu udało się rozwiązać ten problem? Może coś w ustawieniach ODU?
Pollos
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2024-11-27, 15:02

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Pollos »

Cześć,
wygląda na to, że temat dotyczy wszystkich osób posiadający felerny sprzęt od T-Mobile(na forum elektrody temat również poruszony, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4081647.html).
Sam zastanawiam się czy poza wymianą sprzętu da się jakoś rozwiązać problem. Z konfiguracją sprzętu ciężko cokolwiek zdziałać, bo co chwile się zwiesza i trzeba przywracać ustawienia fabryczne...
ODPOWIEDZ