B315s-22 z Plusa
Moderator: Moderatorzy
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 211
- Rejestracja: 2016-01-19, 14:46
Re: B315s-22 z Plusa
Trzeba resetować ręcznie
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-27, 20:11
Re: B315s-22 z Plusa
Cześć,
Za jakiś czas będę brał internet LTE z Plusa. Chciałem się upewnić, że B315 ma możliwość wymuszenia pracy w paśmie LTE i spytać czy nie ma simlocka. Od czasu do czasu zmieniam kartę na RBM. Aktualnie korzystam z B593 i zależy mi na utrzymaniu jego funkcjonalności. B593 jest podpięty pod antenę Cybertecha MIMO 15dBi długim, 10 metrowym kablem. B593 służy tylko jako router LTE i jest wpięty pod WAN do tp-linka mr-3220 na gargoyle. Reszta urządzeń (lan i wifi) łączy się do tp-linka. Jak rozumiem, B315 nie różni się od B593 w interesujących mnie kwestiach?
Za jakiś czas będę brał internet LTE z Plusa. Chciałem się upewnić, że B315 ma możliwość wymuszenia pracy w paśmie LTE i spytać czy nie ma simlocka. Od czasu do czasu zmieniam kartę na RBM. Aktualnie korzystam z B593 i zależy mi na utrzymaniu jego funkcjonalności. B593 jest podpięty pod antenę Cybertecha MIMO 15dBi długim, 10 metrowym kablem. B593 służy tylko jako router LTE i jest wpięty pod WAN do tp-linka mr-3220 na gargoyle. Reszta urządzeń (lan i wifi) łączy się do tp-linka. Jak rozumiem, B315 nie różni się od B593 w interesujących mnie kwestiach?
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 211
- Rejestracja: 2016-01-19, 14:46
Re: B315s-22 z Plusa
Nie ma simlocka - używałem z nim karty orange, ma możliwość wymuszenia pracy LTE.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
Dzisiaj padł mi ten router. Po 3 dniach przerwy włączyłem go, nie mógł <font color="#FF00FF"><b>»»znaleźć««</b></font> sieci wiec dałem ustawienia fabryczne. Po tym już router nie włącza się. Dioda power cały czas pali się, przygaśnie na pół sekundy co około 10-15s . Żadne przyciski i reset nic nie daje. Co można jeszcze zrobić?
-
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 365
- Rejestracja: 2015-08-30, 23:09
- Lokalizacja: Polska
Re: B315s-22 z Plusa
Sprawdzałeś zasilacz ?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
Tak zasilacz sprawdzany, podłączyłem też inny mocniejszy 12V 1.5A bez zmian. Co okolo 3min zapali się jeszcze 2 lampka od lewej na niebiesko ta kolo power, i 2 ikonki zasięgu. Zapala się to na 2sek i znika.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19870
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: B315s-22 z Plusa
Pozostaje wysłać do serwisu. Jeśli masz gwarancję to składaj reklamację w salonie Plusa. Niestety ale okazuje się, że B315 ma tą przypadłość coraz częściej. Mój z podobnymi objawami ale pochodzący z Play od tygodnia w CCS. W stosunku do B593 router okazuje się dużo bardziej awaryjny.
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
Wrócił komuś router z naprawy po takim samym objawie?
Jestem ciekawy co napisali serwisanci, co naprawili....
Jestem ciekawy co napisali serwisanci, co naprawili....
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
wrzucam filmik który pokazuje awarię routera
https://youtu.be/U4B3FF4qZFY
https://youtu.be/U4B3FF4qZFY
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
Właśnie oddałem router w salonie plusa.
Pracownik powiedział że zna problem tego routera , sporo osób zaczyna go reklamować, dokładnie ten sam opis usterki , a serwis go nie naprawia tylko przysyłają nowy router.
Ciekawe czy nowe egzemplarze mają poprawioną usterkę.
Mój był zakupiony w Maju 2015r.
Pracownik powiedział że zna problem tego routera , sporo osób zaczyna go reklamować, dokładnie ten sam opis usterki , a serwis go nie naprawia tylko przysyłają nowy router.
Ciekawe czy nowe egzemplarze mają poprawioną usterkę.
Mój był zakupiony w Maju 2015r.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19870
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: B315s-22 z Plusa
@onken w abonamencie z Plusa ( na dodatek z SmartDom) jest na tyle tani , że nawet na dwa lata można go brać, zawsze jest gwarancja i wymienią na nowy. A po dwóch latach wypowiedzenie , negocjacje z DUK i bierzesz nowy sprzęt. W 2016-2017 to będzie już coś z LTE-A. Mój jest z Play z marca 2015, padł więc po roku. Zobaczymy co na to CCS i Play.
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 211
- Rejestracja: 2016-01-19, 14:46
Re: B315s-22 z Plusa
3 zł jednorazowo i jest mój w plusie, a co lepiej płacić 10 zł miesięcznie i po dwóch latach go oddać?onken pisze:I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
No to tez opcja do kitu :-) ale mamy ciagle gwarancje. I chyba mozna bylo juz miec po 5 zl:-)
- Wirus
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2015-08-28, 18:00
- Lokalizacja: Uć
Re: B315s-22 z Plusa
u mnie również router miesiąc temu wymiękł. Kupiony wrzesień 2015.
Identyczny objaw jak Wasze. Najpierw nie łapał sieci a później tylko dioda power świeciła.
Sprzęt poszedł na gwarancję i wymienili mi na nowy.
Niestety moja gwarancja ma tylko rok więc jak nic nie naprawili w nowym routerze to pewnie za pół roku objaw się powtórzy i będę w plecy 400zł za router.
Identyczny objaw jak Wasze. Najpierw nie łapał sieci a później tylko dioda power świeciła.
Sprzęt poszedł na gwarancję i wymienili mi na nowy.
Niestety moja gwarancja ma tylko rok więc jak nic nie naprawili w nowym routerze to pewnie za pół roku objaw się powtórzy i będę w plecy 400zł za router.

-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2015-09-12, 14:33
Re: B315s-22 z Plusa
A papiery na ten nowy to są stare czy świeże ? poz Hermogenes
- Wirus
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2015-08-28, 18:00
- Lokalizacja: Uć
Re: B315s-22 z Plusa
stare,
wpisali w kartę gwarancyjną "wymiana urządzenia - nowy imei:xxxxx" także nie mam przedłużonej gwarancji
wpisali w kartę gwarancyjną "wymiana urządzenia - nowy imei:xxxxx" także nie mam przedłużonej gwarancji
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2015-09-12, 14:33
Re: B315s-22 z Plusa
Art. 10. 1. u.sp.kons. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
poz Hermogenes
poz Hermogenes
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
Hmmm, wydaje mi sie ze jak wymieniaja sprzet na nowy to i powinna byc nowa gwarancja...
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-03-28, 23:14
Re: B315s-22 z Plusa
Ja dostałem info od pracownika że wymieniają na nowy i gwarancja jest od nowa 24miesiace.Wirus pisze:stare,
wpisali w kartę gwarancyjną "wymiana urządzenia - nowy imei:xxxxx" także nie mam przedłużonej gwarancji
Ciekawe czy producent zrobił jakąś nową rewizje routera poprawiając tą usterke, czy nowe routery znowu padną i tak w kółko wymiana będzie.
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2015-09-12, 14:33
Re: B315s-22 z Plusa
To jest bardzo dobra opcja wymiana sprzętu ,kiedyś we francuskim markecie budowlanym specjalnie nie podaję nazwy , zakupiłem elektryczną pilarkę do drewna "no name". W ramach gwarancji zawoziłem co kilka miesięcy i dostawałem nową ,aż w końcu senior menadżer bez dopłaty zaproponował Partnera brand husqvarny ,nie mogłem odmówić.poz Hermogenes
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 640
- Rejestracja: 2011-02-11, 00:13
- Lokalizacja: łódz
Re: B315s-22 z Plusa
To nie jest kwestia/problem brania sprzętu na własność-za proponowaną kasę przy aneksach/nowych umowach-idiotyzmem byłoby nie kupować. Tak samo uważam za "idiotyzm", kupowanie tego typu modemo-routerów na wolnym rynku za grube setki złotych (te sprzęty to rozwiązania budżetowe-polecam każdemu przy kontrakcie na usługę i dla tych co nie chcą/nie mają kasy na dostępne na wolnym rynku routery/AP obsługujące modemy LTE/USB dual-band i szerokim spektrum usług zawartych w firmware), gdy modem USB/LTE kupimy za 1/4 ceny. To że użytkownicy podłączali te modemy do "byle czego" i powstał mit że z modemami USB t.j. ciągły problem-ma się nijak do rzeczywistości (mam całą serię E398/E3276/E3372 i żadnym nigdy nie miałem problemu-nie no miałem ostatnio z pinem w Orange na HiLinkach http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=12&t=43279onken pisze:I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.

Wydaje mi się że nie ma takiego zapisu w postępowaniu gwarancyjnym (to że wymienili tj. ich wybór), gdyby opisali usterkę która była przyczyną awarii i w kolejnym produkcie nastąpiłaby ta sama przyczyna niesprawności-wówczas gwarancja biegłaby od dnia wymiany.onken pisze:Hmmm, wydaje mi sie ze jak wymieniaja sprzet na nowy to i powinna byc nowa gwarancja...
Coś mi tj. "pod bajerowane"- gwarancja liczona jest na podstawie dowodu zakupu (paragonu/faktury) i nie liczyłbym że tak ochoczo będą wymieniać po 24-miesiąchach (chyba że dotyczyć będzie sporej grupy użytkowników którzy będą aktywni w sieci i Huawei jeżeli zdiagnozował przypadłość, to może wówczas polecieć po całej serii produktu do wymiany, być może na zupełnie inny model).maliniak86 pisze: Ja dostałem info od pracownika że wymieniają na nowy i gwarancja jest od nowa 24miesiace.
Ciekawe czy producent zrobił jakąś nową rewizje routera poprawiając tą usterke, czy nowe routery znowu padną i tak w kółko wymiana będzie.
jareq
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
Jarku, kilka zapisów z prawa konsumenta:
W przypadku nabycia wadliwego produktu, kupujący ma prawo zdecydować, czy woli obniżenie jego ceny, czy odstąpienie od umowy.
Jeśli kupujący złoży reklamację w ciągu 12 miesięcy, automatycznie zakłada się, że rzecz była wadliwa w chwili jej wydania.
I jeden ważny przepis w nowym prawie:
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Kluczowy jest ostatni fragment, który wskazuje, że termin należy liczyć od wydania rzeczy konsumentowi (a nie od dnia jego zakupu). Przepis nie jest wprawdzie zbyt szczęśliwe sformułowany, gdyż przed zaznaczonym powyżej fragmentem powinien być umieszczony przecinek, aby połączyć ostatnią część zdania nie tylko z wadą nieruchomości, ale nie jest to uchybienie, które wypaczałoby sens tego przepisu. Pomijając powyższe – w mojej ocenie – w przypadku doprowadzenia rzeczy to stanu zgodności z umową poprzez bezpłatną wymianę w ramach rękojmi dochodzi do jej wymiany na nową rzecz. W związku z powyższym uzasadnione jest twierdzenie, że termin ten powinien biec od nowa, gdyż nastąpiło wydanie nowego towaru (takiego samego towaru, ale nie tego samego towaru, jak w przypadku wydania go po naprawie).
W przypadku nabycia wadliwego produktu, kupujący ma prawo zdecydować, czy woli obniżenie jego ceny, czy odstąpienie od umowy.
Jeśli kupujący złoży reklamację w ciągu 12 miesięcy, automatycznie zakłada się, że rzecz była wadliwa w chwili jej wydania.
I jeden ważny przepis w nowym prawie:
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Kluczowy jest ostatni fragment, który wskazuje, że termin należy liczyć od wydania rzeczy konsumentowi (a nie od dnia jego zakupu). Przepis nie jest wprawdzie zbyt szczęśliwe sformułowany, gdyż przed zaznaczonym powyżej fragmentem powinien być umieszczony przecinek, aby połączyć ostatnią część zdania nie tylko z wadą nieruchomości, ale nie jest to uchybienie, które wypaczałoby sens tego przepisu. Pomijając powyższe – w mojej ocenie – w przypadku doprowadzenia rzeczy to stanu zgodności z umową poprzez bezpłatną wymianę w ramach rękojmi dochodzi do jej wymiany na nową rzecz. W związku z powyższym uzasadnione jest twierdzenie, że termin ten powinien biec od nowa, gdyż nastąpiło wydanie nowego towaru (takiego samego towaru, ale nie tego samego towaru, jak w przypadku wydania go po naprawie).
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: B315s-22 z Plusa
onken, mieszasz różne rzeczy. Rękojmia to inna rzecz, gwarancja to inna rzecz. Gwarantem jest producent (lub podmiot wskazany w gwarancji), a z tytułu rękojmi występuje się do sprzedającego. Sam się bujałem kiedyś z Nokią C5 w ramach gwarancji, wgrywali na okrągło oprogramowanie i pisali, że ok. Było ok 2-3 dni. Ostatecznie wystąpiłem z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na nowy. Po tym wymienili płytę główną na nową (nowy IMEI, itd.) i do dziś jest ok, a już minęło kilka lat. W ramach gwarancji nie było mowy ile razy mogą telefon naprawiać i skrzętnie z tego korzystali. Dla serwisu pewnie było dobrze bo płynął strumyk finansów z Nokii za naprawy gwarancyjne, ale dla klienta była to tylko strata czasu.
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
Tak, wiem, trzeba sprzet reklamowac ZAWSZE z tytulu rekojmi i nie dac sobie wcisnac reklamacji gwarancyjnej.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 131
- Rejestracja: 2014-08-09, 19:51
- Lokalizacja: Ostrzeszów
Re: B315s-22 z Plusa
w ruterach od play usterka też występuje ?
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19870
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: B315s-22 z Plusa
Tak też występuje ta sama usterka. Mój Wysiadł po roku, odesłany do CCS . Zobaczymy co odpowiedzą. To problem sprzętowy a nie FW.
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 187
- Rejestracja: 2016-02-17, 21:50
Re: B315s-22 z Plusa
Po przeczytaniu tego wątku a w szczególności przemyśleń jarek7714 wynika, że tenB315 wcale nie jest taki rewelacyjny. A to jedno nie działa, a to PINu nie zapamiętuje. Już lepiej chyba zostać przy E3372 i moim TP-Linku 3220, który po ogarnięciu sprawuje się wręcz idealnie. Modem mam hiLink z alternatywnym softem, skryptem zapisałem sobie w konfiguracji PIN. Mogę wymusić łączenie się z siecią 1800 MHz. Na routerze mogę bez problemu wymusić pasmo o szerokości 40 MHz. Myślałem, żeby zamienić swój zestaw na B315 ale chyba nie ma sensu. Tym bardziej , że te routery po paru latach potrafią padać. 2 osoby na tym forum potwierdziły również, że po debrandowaniu softu po 3 miesiącach routery zamilkły.
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6797
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: B315s-22 z Plusa
Problem z PINem wystepuje na wielu Huawei, nawet na Twoim W3372, ciesz się ze masz opcje zmodowanego softu.
Co ro routerów, wszystko zalezy co kto potrzebuje, ja mam od jakiegos czasu E5186 i sobie chwalę, będe miał agregacje pasm czego na swoim E3372 nie uświadczysz nigdy.
Co ro routerów, wszystko zalezy co kto potrzebuje, ja mam od jakiegos czasu E5186 i sobie chwalę, będe miał agregacje pasm czego na swoim E3372 nie uświadczysz nigdy.
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 187
- Rejestracja: 2016-02-17, 21:50
Re: B315s-22 z Plusa
Porównujesz router za 1000 zł do modemu USB za sto kilkadziesiąt. Oczywiście, że twój router jest lepszy. Tak samo jak bmw jest lepsze od poloneza. Obawiam się że 1000 zł na router dla większości to jednak za dużo. A nawet jeśli pólka cenowa jest osiągalna, to w wielu przypadkach pojawiają się już ciekawsze alternatywy jak chociażby światłowód.
Użytkownicy LTE dzielą się na 4 grupy. Tacy, którzy do tej pory ciągnęli Wifi z szybkością 512 Mbps z wierzy kościelnej albo remizy z sąsiedniej parafii. Tacy, którzy chcą wydać na Internet mniej niż na neostradę. Tacy, dla których koszty nie mają znaczenia i reszta czyli wyjątki którzy chcą pokombinować i jak najmniej oskubać się przez operatora.
Półtora roku temu wziąłem LTE, bo nie wiedziałem gdzie będę mieszkał. Okazało się że dalej mieszkam w tym samym miejscu. Gdyby nie to brałbym Neostradę. A tak wziąłem LTE za 40 + 10 zł na sprzęt w skali 2 lat. Z LTE to trochę loteria. Czasem działa a czasem nie. Szczególnie jak ktoś ma 5 km do przekaźnika. Sam widzę, że 1,5 roku wcześniej łącze było stabilniejsze. Tyle, że wtedy miałem 1 kartę SIM. Teraz mam 3. I tak samo wszyscy w okolicy. Klientów przybywa a BTSów nie. LTE oczywiście ma zalety. Często nie ma innej alternatywy, jest mobilne i czasem tańsze niż Neostrada.
Ja dalej popieram jarek7714. Operatorzy nic nie robią tylko kombinują jak oskubać klienta. Kolejne generacje produktów są gorsze od poprzednich, psują się częściej. Produkt z jednym softem ma takie funkcje a z innym inne. Jedynym powodem takich cięć jest to iż "student marketingu" będący na praktyce w korporacji ubzdurał sobie że dana funkcja nie jest zgodna z modelem biznesowym korporacji. A użytkownik, który ma trochę inne potrzeby męczy się potem z firmwareami i cuduje jak zmusić router do takiej banalnej sprawy jak chociażby zapamiętanie nr PIN.
Użytkownicy LTE dzielą się na 4 grupy. Tacy, którzy do tej pory ciągnęli Wifi z szybkością 512 Mbps z wierzy kościelnej albo remizy z sąsiedniej parafii. Tacy, którzy chcą wydać na Internet mniej niż na neostradę. Tacy, dla których koszty nie mają znaczenia i reszta czyli wyjątki którzy chcą pokombinować i jak najmniej oskubać się przez operatora.
Półtora roku temu wziąłem LTE, bo nie wiedziałem gdzie będę mieszkał. Okazało się że dalej mieszkam w tym samym miejscu. Gdyby nie to brałbym Neostradę. A tak wziąłem LTE za 40 + 10 zł na sprzęt w skali 2 lat. Z LTE to trochę loteria. Czasem działa a czasem nie. Szczególnie jak ktoś ma 5 km do przekaźnika. Sam widzę, że 1,5 roku wcześniej łącze było stabilniejsze. Tyle, że wtedy miałem 1 kartę SIM. Teraz mam 3. I tak samo wszyscy w okolicy. Klientów przybywa a BTSów nie. LTE oczywiście ma zalety. Często nie ma innej alternatywy, jest mobilne i czasem tańsze niż Neostrada.
Ja dalej popieram jarek7714. Operatorzy nic nie robią tylko kombinują jak oskubać klienta. Kolejne generacje produktów są gorsze od poprzednich, psują się częściej. Produkt z jednym softem ma takie funkcje a z innym inne. Jedynym powodem takich cięć jest to iż "student marketingu" będący na praktyce w korporacji ubzdurał sobie że dana funkcja nie jest zgodna z modelem biznesowym korporacji. A użytkownik, który ma trochę inne potrzeby męczy się potem z firmwareami i cuduje jak zmusić router do takiej banalnej sprawy jak chociażby zapamiętanie nr PIN.