B315s-22 z Plusa

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
kamil666
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 211
Rejestracja: 2016-01-19, 14:46

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: kamil666 »

Trzeba resetować ręcznie
umcus
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-27, 20:11

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: umcus »

Cześć,

Za jakiś czas będę brał internet LTE z Plusa. Chciałem się upewnić, że B315 ma możliwość wymuszenia pracy w paśmie LTE i spytać czy nie ma simlocka. Od czasu do czasu zmieniam kartę na RBM. Aktualnie korzystam z B593 i zależy mi na utrzymaniu jego funkcjonalności. B593 jest podpięty pod antenę Cybertecha MIMO 15dBi długim, 10 metrowym kablem. B593 służy tylko jako router LTE i jest wpięty pod WAN do tp-linka mr-3220 na gargoyle. Reszta urządzeń (lan i wifi) łączy się do tp-linka. Jak rozumiem, B315 nie różni się od B593 w interesujących mnie kwestiach?
kamil666
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 211
Rejestracja: 2016-01-19, 14:46

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: kamil666 »

Nie ma simlocka - używałem z nim karty orange, ma możliwość wymuszenia pracy LTE.
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

Dzisiaj padł mi ten router. Po 3 dniach przerwy włączyłem go, nie mógł <font color="#FF00FF"><b>»»znaleźć««</b></font> sieci wiec dałem ustawienia fabryczne. Po tym już router nie włącza się. Dioda power cały czas pali się, przygaśnie na pół sekundy co około 10-15s . Żadne przyciski i reset nic nie daje. Co można jeszcze zrobić?
barek16
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 365
Rejestracja: 2015-08-30, 23:09
Lokalizacja: Polska

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: barek16 »

Sprawdzałeś zasilacz ?
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

Tak zasilacz sprawdzany, podłączyłem też inny mocniejszy 12V 1.5A bez zmian. Co okolo 3min zapali się jeszcze 2 lampka od lewej na niebiesko ta kolo power, i 2 ikonki zasięgu. Zapala się to na 2sek i znika.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19231
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: matek451 »

Pozostaje wysłać do serwisu. Jeśli masz gwarancję to składaj reklamację w salonie Plusa. Niestety ale okazuje się, że B315 ma tą przypadłość coraz częściej. Mój z podobnymi objawami ale pochodzący z Play od tygodnia w CCS. W stosunku do B593 router okazuje się dużo bardziej awaryjny.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

Wrócił komuś router z naprawy po takim samym objawie?
Jestem ciekawy co napisali serwisanci, co naprawili....
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

wrzucam filmik który pokazuje awarię routera
https://youtu.be/U4B3FF4qZFY
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

Właśnie oddałem router w salonie plusa.
Pracownik powiedział że zna problem tego routera , sporo osób zaczyna go reklamować, dokładnie ten sam opis usterki , a serwis go nie naprawia tylko przysyłają nowy router.
Ciekawe czy nowe egzemplarze mają poprawioną usterkę.
Mój był zakupiony w Maju 2015r.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19231
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: matek451 »

@onken w abonamencie z Plusa ( na dodatek z SmartDom) jest na tyle tani , że nawet na dwa lata można go brać, zawsze jest gwarancja i wymienią na nowy. A po dwóch latach wypowiedzenie , negocjacje z DUK i bierzesz nowy sprzęt. W 2016-2017 to będzie już coś z LTE-A. Mój jest z Play z marca 2015, padł więc po roku. Zobaczymy co na to CCS i Play.
kamil666
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 211
Rejestracja: 2016-01-19, 14:46

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: kamil666 »

onken pisze:I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.
3 zł jednorazowo i jest mój w plusie, a co lepiej płacić 10 zł miesięcznie i po dwóch latach go oddać?
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

No to tez opcja do kitu :-) ale mamy ciagle gwarancje. I chyba mozna bylo juz miec po 5 zl:-)
Awatar użytkownika
Wirus
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-08-28, 18:00
Lokalizacja:

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: Wirus »

u mnie również router miesiąc temu wymiękł. Kupiony wrzesień 2015.
Identyczny objaw jak Wasze. Najpierw nie łapał sieci a później tylko dioda power świeciła.
Sprzęt poszedł na gwarancję i wymienili mi na nowy.

Niestety moja gwarancja ma tylko rok więc jak nic nie naprawili w nowym routerze to pewnie za pół roku objaw się powtórzy i będę w plecy 400zł za router. :(
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: Hermogenes »

A papiery na ten nowy to są stare czy świeże ? poz Hermogenes
Awatar użytkownika
Wirus
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-08-28, 18:00
Lokalizacja:

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: Wirus »

stare,
wpisali w kartę gwarancyjną "wymiana urządzenia - nowy imei:xxxxx" także nie mam przedłużonej gwarancji
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: Hermogenes »

Art. 10. 1. u.sp.kons. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

poz Hermogenes
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

Hmmm, wydaje mi sie ze jak wymieniaja sprzet na nowy to i powinna byc nowa gwarancja...
maliniak86
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2016-03-28, 23:14

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: maliniak86 »

Wirus pisze:stare,
wpisali w kartę gwarancyjną "wymiana urządzenia - nowy imei:xxxxx" także nie mam przedłużonej gwarancji
Ja dostałem info od pracownika że wymieniają na nowy i gwarancja jest od nowa 24miesiace.
Ciekawe czy producent zrobił jakąś nową rewizje routera poprawiając tą usterke, czy nowe routery znowu padną i tak w kółko wymiana będzie.
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: Hermogenes »

To jest bardzo dobra opcja wymiana sprzętu ,kiedyś we francuskim markecie budowlanym specjalnie nie podaję nazwy , zakupiłem elektryczną pilarkę do drewna "no name". W ramach gwarancji zawoziłem co kilka miesięcy i dostawałem nową ,aż w końcu senior menadżer bez dopłaty zaproponował Partnera brand husqvarny ,nie mogłem odmówić.poz Hermogenes
jarek7714
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 640
Rejestracja: 2011-02-11, 00:13
Lokalizacja: łódz

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: jarek7714 »

onken pisze:I gdzie tu Panowie Wasza opłacalnosc brania routera na własnosc ?? a jakby padł juz po gwarancji... ? To jestescie w plecy router.
To nie jest kwestia/problem brania sprzętu na własność-za proponowaną kasę przy aneksach/nowych umowach-idiotyzmem byłoby nie kupować. Tak samo uważam za "idiotyzm", kupowanie tego typu modemo-routerów na wolnym rynku za grube setki złotych (te sprzęty to rozwiązania budżetowe-polecam każdemu przy kontrakcie na usługę i dla tych co nie chcą/nie mają kasy na dostępne na wolnym rynku routery/AP obsługujące modemy LTE/USB dual-band i szerokim spektrum usług zawartych w firmware), gdy modem USB/LTE kupimy za 1/4 ceny. To że użytkownicy podłączali te modemy do "byle czego" i powstał mit że z modemami USB t.j. ciągły problem-ma się nijak do rzeczywistości (mam całą serię E398/E3276/E3372 i żadnym nigdy nie miałem problemu-nie no miałem ostatnio z pinem w Orange na HiLinkach http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=12&t=43279 :) , E398 ciągle użytkuję od 2012 roku, dla przykładu B593s-22 leży w szufladzie już 2 rok-użytkowałem 3 miechy dla testu).
onken pisze:Hmmm, wydaje mi sie ze jak wymieniaja sprzet na nowy to i powinna byc nowa gwarancja...
Wydaje mi się że nie ma takiego zapisu w postępowaniu gwarancyjnym (to że wymienili tj. ich wybór), gdyby opisali usterkę która była przyczyną awarii i w kolejnym produkcie nastąpiłaby ta sama przyczyna niesprawności-wówczas gwarancja biegłaby od dnia wymiany.
maliniak86 pisze: Ja dostałem info od pracownika że wymieniają na nowy i gwarancja jest od nowa 24miesiace.
Ciekawe czy producent zrobił jakąś nową rewizje routera poprawiając tą usterke, czy nowe routery znowu padną i tak w kółko wymiana będzie.
Coś mi tj. "pod bajerowane"- gwarancja liczona jest na podstawie dowodu zakupu (paragonu/faktury) i nie liczyłbym że tak ochoczo będą wymieniać po 24-miesiąchach (chyba że dotyczyć będzie sporej grupy użytkowników którzy będą aktywni w sieci i Huawei jeżeli zdiagnozował przypadłość, to może wówczas polecieć po całej serii produktu do wymiany, być może na zupełnie inny model).
jareq
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

Jarku, kilka zapisów z prawa konsumenta:

W przypadku nabycia wadliwego produktu, kupujący ma prawo zdecydować, czy woli obniżenie jego ceny, czy odstąpienie od umowy.

Jeśli kupujący złoży reklamację w ciągu 12 miesięcy, automatycznie zakłada się, że rzecz była wadliwa w chwili jej wydania.

I jeden ważny przepis w nowym prawie:

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu.

Kluczowy jest ostatni fragment, który wskazuje, że termin należy liczyć od wydania rzeczy konsumentowi (a nie od dnia jego zakupu). Przepis nie jest wprawdzie zbyt szczęśliwe sformułowany, gdyż przed zaznaczonym powyżej fragmentem powinien być umieszczony przecinek, aby połączyć ostatnią część zdania nie tylko z wadą nieruchomości, ale nie jest to uchybienie, które wypaczałoby sens tego przepisu. Pomijając powyższe – w mojej ocenie – w przypadku doprowadzenia rzeczy to stanu zgodności z umową poprzez bezpłatną wymianę w ramach rękojmi dochodzi do jej wymiany na nową rzecz. W związku z powyższym uzasadnione jest twierdzenie, że termin ten powinien biec od nowa, gdyż nastąpiło wydanie nowego towaru (takiego samego towaru, ale nie tego samego towaru, jak w przypadku wydania go po naprawie).
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: ja.michal »

onken, mieszasz różne rzeczy. Rękojmia to inna rzecz, gwarancja to inna rzecz. Gwarantem jest producent (lub podmiot wskazany w gwarancji), a z tytułu rękojmi występuje się do sprzedającego. Sam się bujałem kiedyś z Nokią C5 w ramach gwarancji, wgrywali na okrągło oprogramowanie i pisali, że ok. Było ok 2-3 dni. Ostatecznie wystąpiłem z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na nowy. Po tym wymienili płytę główną na nową (nowy IMEI, itd.) i do dziś jest ok, a już minęło kilka lat. W ramach gwarancji nie było mowy ile razy mogą telefon naprawiać i skrzętnie z tego korzystali. Dla serwisu pewnie było dobrze bo płynął strumyk finansów z Nokii za naprawy gwarancyjne, ale dla klienta była to tylko strata czasu.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

Tak, wiem, trzeba sprzet reklamowac ZAWSZE z tytulu rekojmi i nie dac sobie wcisnac reklamacji gwarancyjnej.
marian307
Stały użytkownik forum
Posty: 131
Rejestracja: 2014-08-09, 19:51
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: marian307 »

w ruterach od play usterka też występuje ?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19231
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: matek451 »

Tak też występuje ta sama usterka. Mój Wysiadł po roku, odesłany do CCS . Zobaczymy co odpowiedzą. To problem sprzętowy a nie FW.
tom3636
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 187
Rejestracja: 2016-02-17, 21:50

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: tom3636 »

Po przeczytaniu tego wątku a w szczególności przemyśleń jarek7714 wynika, że tenB315 wcale nie jest taki rewelacyjny. A to jedno nie działa, a to PINu nie zapamiętuje. Już lepiej chyba zostać przy E3372 i moim TP-Linku 3220, który po ogarnięciu sprawuje się wręcz idealnie. Modem mam hiLink z alternatywnym softem, skryptem zapisałem sobie w konfiguracji PIN. Mogę wymusić łączenie się z siecią 1800 MHz. Na routerze mogę bez problemu wymusić pasmo o szerokości 40 MHz. Myślałem, żeby zamienić swój zestaw na B315 ale chyba nie ma sensu. Tym bardziej , że te routery po paru latach potrafią padać. 2 osoby na tym forum potwierdziły również, że po debrandowaniu softu po 3 miesiącach routery zamilkły.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6553
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: onken »

Problem z PINem wystepuje na wielu Huawei, nawet na Twoim W3372, ciesz się ze masz opcje zmodowanego softu.

Co ro routerów, wszystko zalezy co kto potrzebuje, ja mam od jakiegos czasu E5186 i sobie chwalę, będe miał agregacje pasm czego na swoim E3372 nie uświadczysz nigdy.
tom3636
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 187
Rejestracja: 2016-02-17, 21:50

Re: B315s-22 z Plusa

Post autor: tom3636 »

Porównujesz router za 1000 zł do modemu USB za sto kilkadziesiąt. Oczywiście, że twój router jest lepszy. Tak samo jak bmw jest lepsze od poloneza. Obawiam się że 1000 zł na router dla większości to jednak za dużo. A nawet jeśli pólka cenowa jest osiągalna, to w wielu przypadkach pojawiają się już ciekawsze alternatywy jak chociażby światłowód.

Użytkownicy LTE dzielą się na 4 grupy. Tacy, którzy do tej pory ciągnęli Wifi z szybkością 512 Mbps z wierzy kościelnej albo remizy z sąsiedniej parafii. Tacy, którzy chcą wydać na Internet mniej niż na neostradę. Tacy, dla których koszty nie mają znaczenia i reszta czyli wyjątki którzy chcą pokombinować i jak najmniej oskubać się przez operatora.

Półtora roku temu wziąłem LTE, bo nie wiedziałem gdzie będę mieszkał. Okazało się że dalej mieszkam w tym samym miejscu. Gdyby nie to brałbym Neostradę. A tak wziąłem LTE za 40 + 10 zł na sprzęt w skali 2 lat. Z LTE to trochę loteria. Czasem działa a czasem nie. Szczególnie jak ktoś ma 5 km do przekaźnika. Sam widzę, że 1,5 roku wcześniej łącze było stabilniejsze. Tyle, że wtedy miałem 1 kartę SIM. Teraz mam 3. I tak samo wszyscy w okolicy. Klientów przybywa a BTSów nie. LTE oczywiście ma zalety. Często nie ma innej alternatywy, jest mobilne i czasem tańsze niż Neostrada.

Ja dalej popieram jarek7714. Operatorzy nic nie robią tylko kombinują jak oskubać klienta. Kolejne generacje produktów są gorsze od poprzednich, psują się częściej. Produkt z jednym softem ma takie funkcje a z innym inne. Jedynym powodem takich cięć jest to iż "student marketingu" będący na praktyce w korporacji ubzdurał sobie że dana funkcja nie jest zgodna z modelem biznesowym korporacji. A użytkownik, który ma trochę inne potrzeby męczy się potem z firmwareami i cuduje jak zmusić router do takiej banalnej sprawy jak chociażby zapamiętanie nr PIN.
ODPOWIEDZ