Otwarte Porty

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

wiotr
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-03-11, 09:12
Lokalizacja: Koronowo

Re: Otwarte Porty

Post autor: wiotr »

Wyraziłem się niejasno - nie miałem na myśli Orange, tylko LogMyIn, który jest teraz właścicielem Hamachi. Korzystając z darmowej wersji Hamachi, producent zastrzega sobie weryfikację użytkowników, czy korzystają z programu tylko w celach niekomercyjnych. Jeśli IP należy do firmy, to myśląc po ichniemu sytuacja jest jasna.
Zakładowy informatyk jest człowiekiem poważnym i sam pomagał rozwiązać problem, udostępniając mi wszelkie połączenia na zewnątrz sieci. Nie widzę innego wytłumaczenia - z tego samego komputera przez LAN nie działa, a przez komórkę tak.
qbota
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2009-05-03, 13:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Otwarte Porty

Post autor: qbota »

Pytanie tylko skąd LogMeIn ma wiedzieć czy dane IP jest firmowe czy nie?
(Pomijając DSL z TPSA: czy ktoś poza TPSA wbija we whois komplet informacji o abonencie? To temat na osobny wątek.)

W każdym razie ja mam wszystkie dostępy na firmę(y), bardzo często używam hamachi i wyłącznie do celów prywatnych (do celów służbowych jest klasyczny VPN), i wszystko działa. Piszesz "LAN mi nie działa a przez komórkę tak" - przyznam, że nie rozumiem. W każdym razie ja łączę się via CDMA, iPlus, DSL, Neostrada, Enea i Hamachi działa. A próbowałeś wymusić w Hamachi używanie konkretnych portów i te właśnie forwardować na routerze?
wiotr
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-03-11, 09:12
Lokalizacja: Koronowo

Re: Otwarte Porty

Post autor: wiotr »

Kiedyś, przez kilka miesięcy, Hamachi działało doskonale i bez wymuszania portów i żadnych innych specjalnych ustawień. Chodzi o komputer stojący w firmie. Po prostu pewnego dnia na moich oczach zdechło i koniec. Żadne zabiegi, ustawienia, itp. nic nie pomogły. Administrator sieci też nic nie grzebał, ani nie blokował. Stąd wnioskuję, że przyczyna jest po stronie Hamachi, tym bardziej, że podłączając do tego samego komputera komórkę, a odłączając firmowy LAN, łączę się z moim komputerem domowym bez problemu.
Zresztą, temat odpuściłem, bo korzystam z usługi LogMyIn - może nie jest za szybko, bo to w końcu wirtualny pulpit, ale za to działa na każdym komputerze i każdej komórce z przeglądarką internetową. W moim przypadku, gdy chodzi o monitoring posesji, ma to pierwszorzędne znaczenie.
ODPOWIEDZ