Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bandi
Początkujący użytkownik forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-01-12, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: bandi »

Witam i szukam pomocy
Mam modem Huawei E398 i kartę Plus LTE. DO przedwczoraj cały czas chodziło stabilnie podpięte do routera. Obecnie z kartą Plusa nie mogę połączyć się z internetem zarówno w LTE jak i HSPA. Włożyłem do tego modemu nową kartę Areo i też nie może się połączyć w HSPA.
Tyle, że konfiguracja:
E398 i karta mBanku działa w HSPA
E182 i karta Plusa działa w HSPA.
Wynika, że tylko Plus w dwóch odsłonach odmawia połączenia. Co może być przyczyną?
jarek999
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1559
Rejestracja: 2011-07-13, 15:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: jarek999 »

bandi pisze: Co może być przyczyną?
Blad autoryzacji karty USIM (konieczna wymiana karty na LTE01 SAP959).
jareq
bandi
Początkujący użytkownik forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-01-12, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: bandi »

Witam
Piszę dopiero teraz ale faktycznie wymiana karty pomogła. Z BOK-u gdzie zgłosiłem wcześniej także dostałem informację o konieczności wymiany karty.
Jak się okazało kartę wymienili mi od razu ale uzyskałem informację, że mogę to uczynić jedynie odpłatnie a co najwyżej później napisać reklamację. Tak też uczyniłem.
Właśnie odebrałem pismo z Plusa gdzie napisali, że reklamacja nie została uwzględniona bo w ich cenniku wymiana karty jest płatna. Poinformowali również o zakończeniu postępowania reklamacyjnego.

Myślałem, że mnie trafi. Operator zmienił zasady przesyłania sygnału a klient ma zapłacić za wymianę karty, pomimo tego, że sam w żaden sposób nie spowodował, że LTE przestało działać.
W takim przypadku wskazane by chyba było aby operator co miesiąc zmieniał parametry dostępu do sieci i co miesiąc żądał od użytkowników dodatkowej opłaty za wymianę kart.
jarek999
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1559
Rejestracja: 2011-07-13, 15:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: jarek999 »

bandi pisze:Witam
Piszę dopiero teraz ale faktycznie wymiana karty pomogła. Z BOK-u gdzie zgłosiłem wcześniej także dostałem informację o konieczności wymiany karty.
Jak się okazało kartę wymienili mi od razu ale uzyskałem informację, że mogę to uczynić jedynie odpłatnie a co najwyżej później napisać reklamację. Tak też uczyniłem.
Właśnie odebrałem pismo z Plusa gdzie napisali, że reklamacja nie została uwzględniona bo w ich cenniku wymiana karty jest płatna. Poinformowali również o zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
Już tutaj na forum pisałem wcześniej że taki nr próbowali również ze mną wykonać-NIE AKCEPTUJĘ BRAZYLIJSKICH STANDARDÓW (duży, bogaty może więcej-obowiązuje u nas jednak jakiś porządek prawny który też musimy sami egzekwować).Nie zgodziłem się na takową opcję jw., złożyłem reklamację przez infolinie o braku dostępu do usługi za którą płacę i już następnego dnia byli skłonni wydać ją za darmo ale jeszcze chcieli skonfrontować to z działem technicznym iPlus (a że trzeba było czekać ok. półgodziny-to sobie poczekałem trochę, a że miałem jeszcze kilka spraw na mieście to mimo łagodnego, lizusowatego tonu że chwilka i będzie miał pan kartę odpuściłem sobie to na inny dzień. Trzecie spotkanie z konsultantem w salonie trwało nie całe 5 minut, żadnych zbędnych pytań-karta za free, wpisanie danych karty do systemu i do widzenia. Co ciekawe po 2 dniu od złożenia reklamacji napisali pismo z odpowiedzią i wysłali poleconym o takowej treści: "W odpowiedzi na pana zgłoszenie z dn. 7.11.2012, dotyczące bezpłatnej wymiany karty SIM dla nr ... uprzejmie informuję , iż szczegółowo zapoznałam się z przedstawioną sytuacją. Wyjaśniam, iż zgodnie z Cennikiem ...(61,50zł z VAT). Jednakże w trosce o dobro naszej dalszej współpracy postanowiłam wyrazić zgodę na bezpłatną wymianę karty SIM dla nr ... do dnia 30.11.2012." Nie dajcie się łupić-sądzę że jeżeli by była większa grupa w ten sposób potraktowanych to powinien tą sprawą zając się UOKiK i nałożyć stosowną karę na Polkomtela (podobnie jak uczynił to wcześniej w przypadku C+). :ok:
jareq
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: krystianb »

bandi pisze:Tak też uczyniłem.

Właśnie odebrałem pismo z Plusa gdzie napisali, że reklamacja nie została uwzględniona bo w ich cenniku wymiana karty jest płatna. Poinformowali również o zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
Nie poinformowali o możliwości odwołania się od decyzji?
Cóż zawsze można udać się do rzecznika praw konsumenta, jeśli umowa jest na osobę prywatną.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
bandi
Początkujący użytkownik forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-01-12, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Huawei E398 i karta Plus LTE odmawia współpracy

Post autor: bandi »

... droga postępowania reklamacyjnego została wyczerpana i przysługuje prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku Konsumentów dodatkowo prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu mediacyjnym lub polubownym.
ODPOWIEDZ