Huewai B593 i problem z pdłączeniem anteny zewnetrznej

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Iw
Początkujący użytkownik forum

Huewai B593 i problem z pdłączeniem anteny zewnetrznej

Post autor: Iw »

Witam wszystkich pomagających i szukających pomocy na tym forum.Od razu zaznaczam ,że jestem zupełnym laikiem w temacie podłączeń anteny i pomimo pomocy osób trzecich nie udało mi się poprawić jakości sygnału.
Od kilkunastu dni jestem posiadaczką routera Huewai B593 połączenie 3G.Odległość do nadajnika BTS ok.1,5km jest niewielka jednak na przeszkodzie stoi las,wysokie drzewa i zabudowania.Korzystam z pasma GSM 900.
Parametry w najlepszej opcji - nad ranem- wyglądają tak:

Obrazek

W ciągu dnia sygnał i prędkość są o wiele słabsze.Ruter stoi na parterze- na piętrze sygnał dużo słabszy ,na poddaszu praktycznie zerowy.
Na routerze bez anteny zewnętrznej pokazuje 2 kreski. Kupiliśmy antenę zewnętrzną ATK 20/850-960 MHz zysk 16,5dB - po podłączeniu - ruter chyba jej nie widzi ,nie przełączył automatycznie na antenę zewnętrzną.Po przełączeniu ręcznym na anteną zewnętrzną sygnał na ruterze słaba 1 kreseczka,która zanika i nie łączy z żadną stroną.Antenę próbowaliśmy ustawić na piętrze,skierować na nadajnik ,bez rezultatu. Antena jest zwarta.

Co robię nie tak,proszę bardzo o pomoc.
Pozdrawiam
matek451
Guru bezprzewodowy

Re: Huewai B593 i problem z pdłączeniem anteny zewnetrznej

Post autor: matek451 »

Ale ten test to z jakiejś radiówki a nie z Plusa.Skąd jesteś? Zmierz poziom sygnału na routerze wystawionym na zewnątrz z białymi antenkami a następnie podłącz do lewego gniazda routera ATK-20 i zrób to samo. Antena ustawiona na zewnętrzna. Oczywiście nie w kreskach tylko w dBm. zakładka System-diagnostyka-Kontrola stanu funkcji bezprzewodowej.
Iw

Test jest z tej stronki: http://www.speedtest.pl/