Przenoszenie numeru

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Jak mnie załatawił PLAY (nie wiem czy było, ale piszę ku przestrodze)

Jako, że miałem abo na telefon w PLUSIE, a nadarzyła się okazja przejścia do PLAY bez konsekwencji (zgodnie ze słowami reklamy) zrobiłem to.
Po otrzymaniu nowego regulaminu i do tygodnia od płatności za fakturę złożyłem wymówienie i prośbę o przeniesienie numeru do PLAY (czyli zgodnie z zasadami)
Jako, że jestem wygodny i lubię jak wszystko jest na miejscu, poszedłem do Salonu firmowego PLAY i poprosiłem o pomoc.
Powiedziałem, że mam od roku umowę z PLUSEM, ale że chętnie przejdę do nich jeżeli dostanę lepsze warunki.
Dostałem 3x tyle za te sama cenę i fajny aparat.
Zapytałem czy mam sam zanieść wymówienie?
Powiedzieli, że nie ma takiej potrzeby i że oni sami to załatwia.



Po miesiacu dostałem pismo z PLUSA.
Plus zgadza sie na przeniesienie numeru, ale i tu kurna chata UWAGA!!!! kaze mi zapłacić 1000 kary za wczeniejsze zerwania umowy.

Zadzonilem do PLUSA i pytam dlaczego.

Ano dlatego, że PLAY wysylajac za mnie rezygnacje, nie napisal klauzuli "rezygnuje z powody zmiany regulaminu".

Teraz jestem w czarnej studni, bo PLUS chce ode mnie 1000 za zerwanie umowy, a PLAY 1500.


Olal bym PLAY, za to, ze sa na maxa niekompetentni, ale wole juz wydac 1000 niz 1500.


Jak ktos ma pomysl, jak wyjsc z tej sytuacji to prosze o sugestie (tylko nie domysly, a konkrety)
Ostatnio zmieniony 2009-06-25, 21:54 przez 9000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: bob »

9000 pisze:Teraz jestem w czarnej studni, bo PLUS chce ode mnie 1000 za zerwanie umowy, a PLAY 1500.
Radca prawny w tej sytuacji lub instytucja chroniąca konsumenta lub na początek: http://forumprawne.org/
Na naszym forum ciężko będzie o fachową opinię prawną w tej sytuacji a problem jest poważny.
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

9000 pisze:Jak mnie załatawił PLAY (nie wiem czy było, ale piszę ku przestrodze)
A numer działa Ci obecnie w Plusie czy w Play?

Jak w Plusie to spoko. Pismo o anulowanie wypowiedzenia w Plusie + dziękujące za nieudaną próbę współpracy do Play i koniec. Czekasz rok i wybierasz...

Ja jestem w zbliżonej sytuacji tylko wcześniej się zorientowałem co mnie czeka...
Mam otwarty jeden front - z Plusem.

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2009-06-26, 10:21 ]
Dodanie znaczników QUOTE do cytatu.
Ostatnio zmieniony 2009-06-26, 09:20 przez SAUGUR, łącznie zmieniany 1 raz.
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Mam już podpisaną umowę z PLAY, wzięty aparat itp...

Numer działa mi jeszcze w PLUSIE i mogę anulować przenosiny, co nie zmienia fakt, ze wtedy bede musial zaplacic kare PLAY.

Jak tam sobie pomyslalem, to wine ponosi PLAY, ale prawo jest prawem i pewnie nawet jak pojde do sadu to przegram :/
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

Nie sprawdza się do końca i zwala winę na Playa. Czytałeś wszystko co Ci dali do podpisania?
Zmiana regulaminu w Plusie to wyjątkowa sytuacja i okazja do zerwania umowy.
Playowi dajesz upoważnienie zerwania umowy na normalnych warunkach.
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

9000 pisze:ze wtedy bede musial zaplacic kare PLAY.
To nic. Do konsumpcji umowy nie doszło z winy Play, który nie wywiązał się ze zobowiązań przedumownych. Umowa jest nieważna. Trzeba kombinować :) Zwróć aparat, naturalnie za pokwitowaniem np. kurierem. Postrasz ich, że nie tylko nie poczuwasz się do jakichkolwiek zobowiązań wobec nich ale sam żądasz odszkodowania za straty poniesione w związku z niedopełnieniem formalności przez Play. U mnie było to samo. Nie poinformowali, że sam muszę wypowiedzieć umowę z Plusem. Wylicz im ile zaoszczędziłbyś przechodząc do Play, dodaj straty moralne, stratę czasu itp. Tak jak ktoś wyżej napisał, zwróć się do miejskiego rzecznika konsumentów. Każde pismo do Play kieruj również do wiadomości ww. rzecznika, może także napisz skargę do urzędu komunikacji elektronicznej z kopią do Play itd.
Ja piszę średnio dwa pisma tygodniowo, do jednych i do drugich, krótko mówiąc przeciągaj procedurę w nieskończoność.
Z Plusem już wiesz, że anulując wypowiedzenie będziesz miał spokój.
A Playa zasypuj pismami o wszystkim i o niczym. Napisz skargę na ludzi, którzy Cię obsługiwali, kolejną na dział który załatwiał przenosiny (Taśmowa 7), uznaj za pogwałcenie praw konsumenta fakt, że przenosiny załatwiali tak długo, że Cię o tym nie informowali, a jak informowali to w niewłaściwy sposób – listy nie dochodziły bo nie były polecone etc.
Jak nie będziesz ciągnął sprawy to terminy ich wewnętrznych procedur będą upływały a co za tym idzie Twoja sprawa będzie przechodzić do kolejnych komórek np. do windykacji. Wpiszą Cię do KRD i będziesz miał kłopot.
Głowa do góry. Wydasz trochę na znaczki, chyba że sam będziesz dostarczał (ja tak robię, bo szybciej i pewniej), upłynie trochę czasu i spokój. Skończy się obecna umowa i free....
Ostatnio zmieniony 2009-06-26, 10:24 przez SAUGUR, łącznie zmieniany 1 raz.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

SAUGUR pisze:Postrasz ich, że nie tylko nie poczuwasz się do jakichkolwiek zobowiązań wobec nich ale sam żądasz odszkodowania za straty poniesione w związku z niedopełnieniem formalności przez Play.
SAUGUR, głupoty gadasz. Play dopełniło formalności. Wysłali wypowiedzenie zgodnie z upoważnieniem.
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Dalem Palyowi upowaznienie, do zerwania (wypowiedzenia) umowy i do przenisienia numeru.
Plus twierdzi, ze musi byc wpisany powod, bo bez tego wypowiedzenie nie jest dla nich wiazace.




Moze ktos sprawdzic czy to prawda?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

Wszystko jest prawidłowo. I ze strony Playa i ze strony Plusa.
Play w Twoim imieniu zerwał umowę na ogólnych warunkach.
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

ja.michal pisze: Playowi dajesz upoważnienie zerwania umowy na normalnych warunkach.
Nie wydaje Ci sie, ze to PLAY nie zadbal o klientow. Przeciez doskonale wiedzieli, ze moga przejac spora liczne klintow, ktorych obejmuje promocja, stad reaklmy z Soltysikiem, ale zeby juz dobrze skonstruowac wypowiedznie to za ciezko bylo...
Chyba, ze taka byla umowa miedzy operatorami.
Zawsz to lepiej podzilic sie 1000 na dwoch!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

9000 pisze:Nie wydaje Ci sie, ze to PLAY nie zadbal o klientow.
Nie. Zrobili wszystko prawidłowo.
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

Złożyłeś w Playu 2 podpisy, tak jak ja? Przy normalnych przenosinach składa się 3. Na tym samym druku!
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

ja.michal pisze:wszystko prawidłowo.
Wg. Ciebie wina leżey tylko po mojej stronie, że jestem baranem i nie poszedłem osobiści do salonu Plusa?
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

Naszą winą jest tylko to, że nie przeszliśmy się po kilku punktach aby zapytać o to samo :) Winę ponoszą ludzie z obsługi w punkcie sprzedaży...
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Ja byłem w dwoch, jako, że koles ze sklepiku gdzie jest PLAY, byl malo zorientowany, poszedlem do salonu firmowego, zeby uniknac problemow...
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

To już masz temat do reklamacji/skargi.

[ Dodano: 2009-06-26, 12:28 ]
ja.michal pisze:SAUGUR, głupoty gadasz. Play dopełniło formalności. Wysłali wypowiedzenie zgodnie z upoważnieniem.
Ja jestem praktykiem. Na sprawie cywilnej żaden sędzia nie da wiary, że 9000 mając możliwość bezkarnej zmiany operatora wybrał zmianę na warunkach ogólnych! Został oszukany przez pracowników Playa = Play Sprawa wygrana + możliwość otrzymania odszkodowania :cwaniak:
Ostatnio zmieniony 2009-06-29, 17:16 przez SAUGUR, łącznie zmieniany 1 raz.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

9000 pisze:Wg. Ciebie wina leżey tylko po mojej stronie, że jestem baranem i nie poszedłem osobiści do salonu Plusa?
Nie, że osobiście nie poszedłeś a nie czytałeś dokładnie co i jak przenoszeniem.
A pójście osobiście byłoby lepsze bo napisałem już - zmiana regulaminu to wyjątkowa sytuacja. Tutaj Ty się musisz o to zatroszczyć.
SAUGUR pisze:Sprawa wygrana + możliwość otrzymania odszkodowania :cwaniak:
Życzę powodzenia. :cfaniak:
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Nie zgadzam się z Toba Michal!

Play zrobil, spora kampanie informacyjna(ktorej prawdziwym celem bylo zachecenie klientow do przejscia z Plusa do Play). Powinien sie o to zatroszczyc o prawidlowe zerwanie umowy, jezeli sie juz tego podjal.

Przekazalem sprawe prawnikom z Axel Springer (gdzie pracowalem przez ostani czas), a moze i koledzy z radakcji FAKTu sie zainteresuja :)
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: bob »

9000 pisze:Powinien sie o to zatroszczyc o prawidlowe zerwanie umowy, jezeli sie juz tego podjal.
Panowie! Szkoda tej dyskusji bo tu tego nie rozwiążecie. Są faktycznie rzeczy przemawiające przeciwko Tobie 9000, ale i inna sprawa, że instytucja się podjęła wykonania czynności. Musisz mieć na to papiery ale takie świadczące o tym, że Ciebie reprezentuje Play i to pewnie poświadczone notarialnie. Do tego kwestia, że uległeś namowie itp. To nie sprawa na to forum. Zgłoś się do fachowców.

[ Dodano: 2009-06-26, 16:36 ]
9000 pisze:Przekazalem sprawe prawnikom z Axel Springer (gdzie pracowalem przez ostani czas),
:ok:
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

9000, jak uważasz. Wg. mnie nic nie zrobisz.
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

Wracam jeszcze do tych podpisów. Złożyłeś dwa czy trzy autografy na wniosku o potwierdzenie możliwości technicznych przeniesienia numeru do sieci Play. Bo obsługa w Play tak mierna, że nie informują o konieczności samodzielnego złożenia wypowiedzenia w Plusie a każą Ci się podpisać tylko w dwóch miejscach tj. bez pełnomocnictwa, które należy podpisać jak kończy Ci się umowa = standardowo załatwiają wszystko za Ciebie. Natomiast 2 podpisy + brak wypowiedzenia niczym w zasadzie nie skutkuje. Zostajesz w Plusie a to jest w niesmak Play-owi. Co niektórzy, celem wyśrubowania swoich wyników, na Twoim wniosku umieszczają trzeci podpis = rozwiązanie umowy w Plusie na warunkach ogólnych. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, to chyba łatwo udowodnić fałszerstwo :ok:
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Nie wiem ile podpisow, ale chyba 2, sprawdze w domu.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: ja.michal »

Nie wszystko dają. Jest jedno pismo tylko w jednym egzemplarzu. Ja poprosiłem o kopię.
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Bob, mysle, ze warto zebys to podwiesil jako przestroge!
Play wykiwal tak wiele osob, a szkoda by bylo, zeby wykiwal wiecej.
Awatar użytkownika
SAUGUR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-06-20, 21:53
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: SAUGUR »

9000 pisze:Bob, mysle, ze warto zebys to podwiesil jako przestroge!
Play wykiwal tak wiele osob, a szkoda by bylo, zeby wykiwal wiecej.
Popieram.

Wracając do dokumentów to ja otrzymałem bez gadania wniosek oraz jeszcze zaświadczenia ważne 21 dni :D
Awatar użytkownika
yagi
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 811
Rejestracja: 2007-05-05, 21:33
Lokalizacja: PL

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: yagi »

9000, przeniesienie numeru do Play powinno byc bez pelnomocnictwa i osobiscie powinienes rozwiazac umowe w Plusie w zwiazku z brakiem akceptacji zmiany regulaminu. Teraz juz po sprawie...
:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010) :!:

www.btsy.eu - Stacje Bazowe Telefonii Komórkowej w Tarnowie
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

yagi pisze:9000, przeniesienie numeru do Play powinno byc bez pelnomocnictwa i osobiscie powinienes rozwiazac umowe w Plusie w zwiazku z brakiem akceptacji zmiany regulaminu. Teraz juz po sprawie...
Jeżeli jest tak jak mówisz do pójdę do sądu z PLAY, ponieważ ich konsultant wprowadził mnie w błąd informując, że nie ma potrzeby aby osobiści składał wymówienie.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: bob »

9000, jedyna nadzieja właśnie dla Ciebie narobić dużego hałasu. Nie jedną rzecz dało się polubownie załatwić pod presją mediów...
9000 pisze:Bob, mysle, ze warto zebys to podwiesil jako przestroge!
Zgłaszam to do BliSkiego.
9000

Re: Przenoszenie numeru

Post autor: 9000 »

Hello,

dzisiaj dostałem pismo od Plusa z wyjasnieniem.
To co mówili konsultanci przez telefon, mija się trochę z prawdą...

Obrazek

Z pisma wynika, że PLAY za późno złożył wniosek i stąd kara.
Ja, prośbę o przeniesienie numeru złożyłem 28.05 czyli 3 dni przed terminem.
Play mimo obietnic, nie wywiązał się z umowy i przeniósł numer po czasie.



Co Wy na to?
ODPOWIEDZ