Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
marszi1
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2008-03-07, 20:49
Lokalizacja: Toruń

Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: marszi1 »

"W dniu zakupu konsultantka poinformowała mnie, że po wykorzystaniu limitu transferu danych 1GB operator ma możliwość zwolnienia transferu danych. Gdy poprosiłem ją o podanie szczegółów powiedziała mi, że jest to nieznaczne spowolnienie i nie przeszkadza w normalnym korzystaniu z sieci. Gdyby powiedziała prawdę, czyli, że Internet zostaje zwalniany do 32kbit/s, nie zdecydowałbym się podpisać umowy. Regulamin korzystania z Internetu w ramach iPlusa (§ 2, art. 9) nie precyzuje do jakiej prędkości transfer zostaje zwalniany, a w praktyce zwalniany jest 240 razy (z 7,2 Mbit/s na 32kbit/s). Prawo zabrania takich praktyk (ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, rozdz. 2, art. 5).

Moim zdaniem (i zdaniem pracownika Urzędu Komunikacji Elektronicznej), wbrew temu, co powiedziała konsultantka w dniu sprzedaży, jest to znaczne spowolnienie, gdyż uniemożliwia korzystanie z sieci. Uważam, że nieznaczne spowolnienie transferu to jest maksymalnie 10 krotne. W związku z tym, że umowa i regulamin nie informuje o wielkości transferu po zmianie parametrów, domagam się, aby transfer po zwolnieniu wynosił 720 kbit/s."
Awatar użytkownika
yagi
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 811
Rejestracja: 2007-05-05, 21:33
Lokalizacja: PL

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: yagi »

Sa juz watki na ten temat... Po co tworzyc nowy???

Tak to wyglada i nic sie nie da uwalczyc...
:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010) :!:

www.btsy.eu - Stacje Bazowe Telefonii Komórkowej w Tarnowie
Boras
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 327
Rejestracja: 2008-01-14, 15:06
Lokalizacja: Toruń

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Boras »

marszi1 pisze:Gdy poprosiłem ją o podanie szczegółów powiedziała mi, że jest to nieznaczne spowolnienie i nie przeszkadza w normalnym korzystaniu z sieci.
To jest akurat standardowe zagranie Pań i Panów w salonie Plusa. Moim zdaniem nic nie zdziałasz niestety. Trzeba jednak powiedzieć jasno, że to jest nieuczciwe działanie. Mają prawo obniżyć to jest ich sprawa a Ty jeśli się godzisz na tę umowę to Twoim obowiązkiem jest wywiązywanie się z umowy, ale inną sprawą jest to nieuczciwe gadanie o obniżeniu limitu. Za to powinien się ktoś zabrać.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Blido »

Ja również nie podpisałbym umowy z Erą, gdybym wiedział że prędkość będzie spowalniana do 32kb/s. Niestety byłem w salonie zapewniany, że spowolnienie jest nieznaczne i nie przeszkadza w korzystaniu z internetu. Gdy się chciałem dowiedzieć, do ilu dokładnie, to pani konsultantka nie była pewna, mówiła coś że to niby zależy od technologii, gdzieś próbowała się dodzwonić, ale było zajęte więc już dałem sobie spokój i podpisałem umowę, bo i tak cała procedura trwała dwie godziny. Ale wtedy głupi byłem... mogłem nic nie podpisywać dopóki się dokładnie nie dowiedziałem szczegółów na temat limitu. Poza tym za tą samą cenę w mojej miejscowości mogę mieć WiMax od lokalnego providera, wprawdzie tylko 320kb/s, ale bez żadnych limitów.
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

No coz ja tez popelnilem glupote i umowe spisalem z plusem. Okazalo sie ze jest zle, a nawet bardzo zle z predkosciami. Reklamacje napisalem i czekam na odpowiedz. Mam nadzieje, ze zostanie to pozytywnie rozpatrzone. Jak bede miec jakies info to dam znac :)
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Alcek »

Rolą sprzedawcy jest sprzedawanie i przedstawianie oferty z jak najlepszej strony. Zadaniem klienta jest zapoznanie się z usługą, którą ma zamiar nabyć, najlepiej przez odwiedzenie tego forum. Przecież nawet możecie nawet po limicie można "korzystać" z internetu, tylko, że może być to przesiadka z TGV na drezynę:).
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

No jasne, ze rola sprzedawcy jest sprzedawanie, ale nie kosztem klienta. Ja chcialem sprawdzic jak dziala net w plusie poprzez podlaczenie komorkowe i... pani w salonie stwierdzila ze nie ma takiej mozliwosci. Przeszukiwanie strony plusa rowniez nie dalo mozliwosci. To forum niestety wykrylem za pozno :(.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Alcek »

A czyim kosztem jak nie kosztem klienta? Liczy się sprzedaż, prowizja i wyrobienie planu. Jak ktoś się skusił na kota w worku, to jego problem. Taka jest brutalna rzeczywistość. Zresztą w sumie internet mobilny u plusa jest najlepszy, pociesz się, że mogłeś mieć gorzej. Teraz przynajmniej Orange podaje do ilu spada prędkość po limicie.
Ostatnio zmieniony 2008-04-29, 18:55 przez Alcek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

Wiem o tym, ze to jest najwazniejsze. Niestety w mojej firmie jest tak samo... Sprzedaz i jeszcze raz sprzedaz. Coz w moim przypadku jeszcze 22 miesiace umowy.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: bob »

Alcek pisze:A czyim kosztem jak nie kosztem klienta? Liczy się sprzedaż, prowizja i wyrobienie planu
Dokładnie tak jest ale to się zemści na pewnych firmach.
Alcek pisze:Zresztą w sumie internet mobilny u plusa jest najlepszy,
To nie jest prawda. :dobani:
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Blido »

Alcek pisze:A czyim kosztem jak nie kosztem klienta? Liczy się sprzedaż, prowizja i wyrobienie planu.
Ale to będzie działało tylko do pewnego momentu, a dokładniej - kiedy zaczną kończyć się ludziom umowy. Nikt nie nabierze się drugi raz, a wątpię że 2mln ludzi naprawdę potrzebuje internetu mobilnego (bo tylu jest obecnie jego użytkowników) Moim zdaniem co najmniej 80% z nich nabrało się na kolorowe reklamy.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Alcek »

Póki, co liczba użytkowników rośnie. Czasem ludzie kierują się potrzebą posiadania czegoś, co nie jest im wcale potrzebne. Głównym przypałem to było nie podawanie klientowi, co go konkretnie czeka po przekroczeniu transferu. Tak w sumie blido te 2 mln, to nie jest chyba liczba tych, którzy mają ten mobilny internet na abonament?
jahin
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2008-05-10, 10:59
Lokalizacja: kalosz

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: jahin »

reklamacje na ten temat są uznawane. jako dowód mógłbym wkleić standard obsługi klienta z Orange, ale robić tego mi nie wolno.

punkt pierwszy,
napisać skargę na pracownika, z którym podpisywało się umowę
(oczywiście nic ona nie da, ale odpowiedź i tak otrzymamy, że niby pracownik bez szkolenia, że nie wiadomo do jakich prędkości tak naprawdę zwolni internet etc)

punkt drugi,
piszemy reklamację z ŻĄDANIEM rekompensaty, piszemy, że w chwili podpisywania umowy nie bylimy świadomi wszystkich warunków (tutaj załącznik, czyli odpowiedź na naszą skargę, czyli potwierdzenie, że pracownik nam naopowiadał bajek)

można pisać i rościć o zrabatowanie naszej usługi do końca trwania umowy.
jest to pracochłonne, ale zawsze coś tam wywalczymy.
czym ladniej i precyzyjniej opiszemy sprawę, przy czym będziemy kulturalni, tym większe są szanse powodzenia.

już nie takie sytuacje udało się uratować...
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

No i reklamacje wyslalem 17.04.2008 do dzisiaj nie otrzymalem odpowiedzi. Czy oznacza to, ze jak nie bedzie jej do 16 to jest rozpatrzona pozytywnie? Jesli tak to co dalej powinienem robic? Jednym z punktow bylo "w ramach rozpatrzenia reklamacji zadam: ... mozliwosci rezygnacji bez ponoszenia kosztow...".
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Engelbert »

A w jaki sposób składałeś reklamację? Masz potwierdzenie złożenia reklamacji? Jeśli tak, to wygrałeś ;)
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

W jaki sposob? Poprzez strone EBOK. Potwierdzenie mam w formie informacji - zrealizowane. Samo zgloszenie i jego tresc jest caly czas widoczna w systemie. Mam pytanie co dalej?? Ide do biura, rzucam im na stol rezygnacje i modem i ide do domu?? Czy moze jakos inaczej musze postapic??
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 12:20 przez ztomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Engelbert »

W przypadku Plusa to Ebok ;)
Trudno powiedzieć co dalej, skoro jest zrealizowana, to zadzwoń na 2601 i zapytaj, czy została odnotowana, kiedy i czy pojawiła sie jakaś odpowiedź. Jeśli nie, to rzeczywiście, idziesz do punktu i składasz rezygnaję. Co do modemu - nie rzucaj nim, zapłaciłeś na niego, stanowi Twoją własność. Szkoda byłoby go w ten sposób uszkodzić ;)
Mavie

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: Mavie »

Nikt z was nie zauwzyl, ze poczta z racji swojej walki o podwyzki nie przynosi w terminie przesylek :P List moze i wyslany, a dostaniesz go za dwa tygodnie dopiero :P
Awatar użytkownika
ztomasz
Stały użytkownik forum
Posty: 62
Rejestracja: 2008-04-28, 13:25
Lokalizacja: Mosina

Re: Reklamacja iPlus. Co o tym sądzicie...

Post autor: ztomasz »

No wiem. Moj priorytet kiedys szedl... 2 tygodnie. Czekam jeszcze do poniedzialku i pozniej dzwonie na infolinie.

No i moj dopisek :)
Dzwonilem do Plusa. Konsultant mnie powiadomil, ze reklamacja zostala odrzucona. Sama tresc pisma zwrotnego podobno jest z data 15.05. Sama tresc zlecenia dziwnym trafem zniknela, po moim uprzednim kontakcie mailem z ebok. Sama tresc jest szablonowa, ze nie gwarantuja predkosci itp. itd. Dobre jest to, ze po moim kontakcie predkosci mimo wszystko sie poprawily z maks 7 do srednio 25kB/s, wiec cos tam chyba robili :)
ODPOWIEDZ