Oszustwo sieci PLAY?

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Ufo atakuje »

Witam.

Opowiem wam ciekawą historie, jak to wspaniała siec Play próbowała mnie, jej wieloletniego klienta, zrobić na szaro i jak jej się to nie udało. Niestety trafili pod zły adres.. :)

W zeszłym roku , we wrześniu kończyła się umowa na internet. Oczywiście sprawdziłem co proponują przy przedłużeniu, ale nie byłem z tego kompletnie zadowolony więc wysłałem im wymówienie faxem i listem poleconym. I tutaj pierwsza UWAGA, list polecony idzie do nich w takim przypadku 2 tygodnie :) Lepiej więc wysłać fax, albo wysłac ten list miesiąc wcześniej i dzwonic czy już doszedł. Na szczęście ja wysłąłem fax i sprawdziłem telefonicznie. Wymówienie dotarło.

No i podziałało jak zwykle. Za 3 dni telefon i całkiem inne warunki, które mi odpowiadały: limit 14GB+ usługa Nocny transfer właczona za darmo+modem za 1zł+ umowa na rok. Rozmowa trwała 5-6 minut, powtórzyłem 2 razy, powoli wszystkie warunki i się zgodziłem. Jak się okazało miało to znaczenie później. Przyjechał kurier, wręczył papiery i modem.

W nowym okresie rozliczeniowym sprawdziem, czy transfer już nie jest liczony w nocy, tak jak się umawałem. I co się okazało? Że dalej był liczony! Zadzwoniłem następnego dnia do BOK, z pytaniem co jest grane, że inaczej się umawiałem przez telefon przy przedłużaniu umowy. Kazali czekać. Myślałem, że to tylko jakieś nieporozumienie i szybko się wyjaśni. Za dwa dzwoni do mnie jakiś burak i mówi mi tak, że on przesłuchał tą rozmowę i tam nikt mi nie obiecał, że nocny transfer będzie za darmo! Tymczasem ja wiedziałem, że 2 razy powtarzyłem te warunki i konsultantka przytaknęła i zresztą ona zaproponowała pierwsza tą usługe. Mówie baranowi, że chce odsłuchać tą rozmowe, bo nie tak było, a ten mi, ze nie ma takiej możliwości bo to tajemnica firmy. I jak chce odsłuchać to moge iść do sądu, złożyć pozew, to wtedy udostępnią. Krew mnie zalała.
Poźniej dopatrzyłem się, że przyznany limit też się nie zgadza. Wcześniej miałem 12GB, a po przedłużeniu tylko 8 GB, zamiast obiecanych 14 GB. Napisałem tym razem reklamacje przez Play24, że nic się nie zgadza. Dostaje odpowiedz na konto, że jakiś konsultant odsłuchał nagranie i wszystko jest git i w porządku. A poza tym podpisałem nową umowe przy kurierze, a tam był regulamin dołaczony, z którego wyraźnie wynika że nic więcej mi się nie należy... Oczywiście nie miało znaczenia, ze co innego było przez telefon. Nie miało znaczenia też, że mam w tej sieci 3 aktywne karty (abonament+prepaid+internet) i daje im zarobić prawie od samego ich początku.. Popatrzyłem w umowe, a tam rzeczywiście tylko czas trwania 12 miesiecy i tajemnicza nazwa promocji "Replay Online GU (12)" . Mogłem się przecież domyślić, że to nie to co zamawiałem :) Albo przeczytać ten regulamin, chociaż do tej pory nie znalazłem w nim tych warunków.

Napisałem jeszcze jedną reklamacje + żądanie nagrania rozmowy. Efekt ten sam, mimo że inny konsultant. Myślałem już jak skierować sprawe do sądu i skontaktowałem się z UKE, żeby mi pomogli. Chcieli więcej szczegółów, opisałem im sprawe, dałem swoje dane, screen z konta na Play24 i określiłem dokładnie date tej rozmowy telefonicznej. Co się okazało? UKE ma prawo do wglądu do tych nagrań rozmów, które przeprowadza operator z klientami. Od razu zażądali od Playa tego nagrania. No i oczywiście UKE przesłuchał to nagranie i potwierdził w 100% moją wersję . UKE napisał do nich pismo, w którym "poradził" im odkręcić tą sprawę. Potem jakaś pani kierownik z Playa przyznała w piśmie, że konsultantka wprowadziła mnie w błąd, ale "dla dobra klienta" zmienią te warunki. Ale w ogóle to przecież klient podpisał umowe, a papierek i podpis przecież jest najważniejszy- taki był jej końcowy argument, jaką to mają dobrą wole. Żałosne... Czekałem, az zacznie sie nowy okres rozliczeniowy, patrze, a tam nic się nie zmieniło.. Kolejne pismo do UKE i kolejne reklamacje. W miedzyczasie sam włączyłem ten nocny transfer, naliczyli mi opłatę. Poźniej, dali korekte. Wciąż nie zgadzał się limit, korespondencja trwała ąż do grudnia. W końcu tuż przed świętami miałem to co obiecali w rozmowie. Gdyby nie darmowy internet z Aero to jeszcze bym im dopłacał za pakiety, bo mi nie starczał ten limit. Oni przysyłali kolejne pisma do UKE, żeby już dali im spokój i zawsze jakoś dziwnie byli zgodni z "zaleceniami" UKE... :) Sprawa trwała 4 miesiące.

Generalnie wnioski są takie:
1. Bardzo należy uważać przy zawieraniu umów z Playem, dokładnie określić warunki na jakie się zgadzamy, co za ile i td. Powtórzyć to dokładnie i powoli, żeby w razie kłopotów nie było niejasności.
2. Zgłaszanie reklamacji do BOK-u Playa to zwykła strata czasu. Oni maja widoczne przykazane, żeby olewać takie sprawy i będą wmawać, że białe jest czarne. Nawet jeśli konsultantka się pomyliła, to nagranie rozmowy jasno stwierdzało jej błąd i kilku-kilkunastu różnych konsultantów nie mogło tego niezauważyć. Nawet ich kierowniczka w oficjalnym piśmie przyznała, że zostałem wprowadzony w błąd. Do tego są bardzo bezczelni w tych kłamstwach.

3. UKE okazał się skuteczny, a w pismach Play-a do nich widać, że czują przed nimi respekt i dziwnie zawsze się zgadzają z ich "zaleceniami" :)

A we wrześniu zrobie akcje "Pożegnanie z Afryką" i nic mnie nie powstrzyma- numer telefonu przeniose do innej sieci, albo na prepaid, internet do innej sieci, nawet jakibym miał dopłacić. Tylko prepaid się zostanie. Już nie dam im zarobić. W normalnym kraju powinni zostać dotkliwie ukarani za takie praktyki, na przykład wysokim odszkodowaniem. Niestety w tym kraju sądy nie działają, dlatego trzeba mieć oczy dookoła głowy.

PS. Mam prośbe do moderatorów, żeby ten post przykleić na stałe w dziale o wyborze operatora. Niech to będzie informacja dla ludzi z czym mogą się spotkać i przestroga dla każdego operatora, który spróbuje pogrywać w ten sposób z klientami. A jakby ktoś miał wątpliwości, co do tego co tu opisałem, to mogę mu przesłać kopie tych pism, jakie wymieniali UKE z Playem, bo wszystko UKE przesyłał do mnie na maila.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Ufo atakuje, łącznie zmieniany 1 raz.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Oszustwo sieci PLAY

Post autor: Chris-Kr »

Bardzo pouczające jest to, co napisałeś.
Ufo atakuje pisze: I tutaj pierwsza UWAGA, list polecony idzie do nich w takim przypadku 2 tygodnie :)
Niestety, ale takie postępowanie staje się codzienną praktyką wśród firm branży telekomunikacyjnej oraz ubezpieczeniowej.
To samo niedawno przerabiałem z Netią, gdy zmarła moja Teściowa i starałem się zlikwidować linię telefoniczną w jej mieszkaniu. Wypowiedzenie wysłałem do nich jeszcze gdy Teściowa żyła (też leżało na poczcie i czekało na odbiór aż do momentu, gdy rozpoczął się następny okres rozliczeniowy), potem jeszcze kilkakrotnie dzwoniłem do nich z informacją o śmierci Teściowej oraz prośbą o likwidację linii - wszystko bezskutecznie.
Zapłaciłem abonament jeszcze za jeden miesiąc po jej śmierci, ale Netia domaga się abonamentu za jeszcze następny miesiąc, a od jakiegoś czasu zaczęła w tej sprawie na moją żonę nawet nasyłać firmę windykacyjną Koksztys.
Lepiej więc wysłać fax, albo wysłac ten list miesiąc wcześniej i dzwonic czy już doszedł. Na szczęście ja wysłąłem fax i sprawdziłem telefonicznie. Wymówienie dotarło.
To miałeś szczęście, bo np. Link4 w swoim OWU przewiduje możliwość wysłania faksem wypowiedzenia kontynuacji umowy, ale po otrzymaniu takiego wypowiedzenia stwierdza, że faks nie daję gwarancji, że przesłany podpis jest oryginalny i nie uznaje takiego wypowiedzenia. Późniejsze dosłanie oryginału z własnoręcznym podpisem nic nie zmienia, bo według Link4 "wpłynęło już po terminie".
Za dwa dzwoni do mnie jakiś burak i mówi mi tak, że on przesłuchał tą rozmowę i tam nikt mi nie obiecał, że nocny transfer będzie za darmo! Tymczasem ja wiedziałem, że 2 razy powtarzyłem te warunki i konsultantka przytaknęła i zresztą ona zaproponowała pierwsza tą usługe. Mówie baranowi, że chce odsłuchać tą rozmowe, bo nie tak było, a ten mi, ze nie ma takiej możliwości bo to tajemnica firmy.
Bardzo podobne przeprawy miałem z Cyfrą+.
A Tobie gratuluję, że się wybroniłeś i przytarłeś uszu oszustom!
Krzysztof
aqq
Użytkownik forum
Posty: 30
Rejestracja: 2010-05-18, 09:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oszustwo sieci PLAY

Post autor: aqq »

Z takich spraw płynie dla nas najważniejszy wniosek.
W naszym kraju, gdzie klient to dojna krowa a dba się o nas tylko do momentu podpisania umowy należy uważać na to co podpisujemy. Wielokrotnie się dzieje tak, że warunki są zupełnie inne na papierze.
A sedno sprawy jest takie - warunki nie zgadzają się z tymi ustalonymi przez telefon to nie podpisujemy.
Ja jak na razie takie sprawy przez tel. załatwiałem z Vectrą i było w porządku.
Zawsze mam na nich jeden bat - 10 dni od daty pisemnego potwierdzenia zawartej zdalnie umowy mogę od niej odstąpić.
A ich poinformowanie listem zwykłym mogą sobie wsadzić .... do segregatora.

Z Playem też walczyłem bo z 3 numerów wypowiedzenie przesłane tym samym listem zadziałało tylko w 1. Reszta się im omsknęła na kolejny okres rozliczeniowy. Po 2 m-cach przyznali się do błędu.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Chris-Kr »

Ponieważ tego typu oszustwa ze strony operatorów powoli stają się standardem, wydaje mi się że warto w tym wątku zrobić katalog tego typu przypadków. Podaję link do następnego podobnego przypadku, opisywanego na naszym forum: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=33582&postdays=0&postorder=asc&start=0
Krzysztof
Krzysiek8888
Użytkownik forum
Posty: 43
Rejestracja: 2011-09-04, 12:58
Lokalizacja: DG

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Krzysiek8888 »

Ufo atakuje pisze:Mówie baranowi, że chce odsłuchać tą rozmowe, bo nie tak było, a ten mi, ze nie ma takiej możliwości bo to tajemnica firmy. I jak chce odsłuchać to moge iść do sądu, złożyć pozew, to wtedy udostępnią.
Dlatego jak do mnie dzwonią i mówią, że rozmowa jest nagrywana to ja mówię, że też ją nagrywam - od razu inna rozmowa jest ;) .
Oczywiście ja mam telefon z taką opcją (Nokia z Symbianem), ale nawet gdy nie masz możesz blefować, że także rozmowę nagrywasz.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: krystianb »

Krzysiek8888 pisze:Dlatego jak do mnie dzwonią i mówią, że rozmowa jest nagrywana to ja mówię, że też ją nagrywam -
Nie rozłączają się?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Krzysiek8888
Użytkownik forum
Posty: 43
Rejestracja: 2011-09-04, 12:58
Lokalizacja: DG

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Krzysiek8888 »

krystianb pisze:Nie rozłączają się?
Nie, nawet tym bardziej się nie mogą rozłączyć bo bym miał na to dowód ;)
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: krystianb »

Wydaje mi się, że przynajmniej w jednej sieci się sami rozłączali, bo taki mieli odgórny nakaz.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Maciek764 »

krystianb pisze:Wydaje mi się, że przynajmniej w jednej sieci się sami rozłączali, bo taki mieli odgórny nakaz.
To chyba nieźle musieli robić wszystkich w męski narząd rozrodczy skoro odgórny nakaz był...
Awatar użytkownika
wel.com
Użytkownik forum
Posty: 41
Rejestracja: 2007-11-06, 23:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: wel.com »

krystianb pisze: Nie rozłączają się?
Z zasad działania telekonsultantów sieci telekomunikacyjnych i windykacyjnych
Dzwoni telekonsultant do Kowalskiego, informując, że rozmowa jest nagrywana

-Kowalski może powiedzieć, że nie wyraża zgody na nagrywanie, ale konsultanci nie mogą się sami rozłączać, bo w większości przypadków jest to złamanie wewnętrznych norm, "poddanie rozmowy", więc zaczynają kombinować

-Kowalski może powiedzieć, że też nagrywa rozmowę. Konsultant powinien wtedy powiedzieć, że "nie wyraża zgody na nagrywanie, ale będzie kontynuował"--> znaczy to ni mniej ni więcej, że Kowalski w żaden sposób nie będzie mógł wykorzystać tego nagrania, dla własnego bezpieczeństwa lepiej się rozłączyć, bo nawet zawahanie albo częściowa zgoda przez telefon jest wykorzystywana na niekorzyść szarych obywateli :/ wielkie korporacje=silne plecy przepisów prawa, których nie chce nam się czytać

-po przeprowadzeniu ustaleń można próbować prosić o przesłanie umowy przedwstępnej ma mejla, skoro normalnie z BOKu jakoś się kontaktują z klientami, to jest szansa, że tego samego dnia dostaniemy nasze ustalenia na piśmie. omijamy w ten sposób uganianie się później za nagraniami, e-maile są uznawane jako dokumenty ;)
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: krystianb »

wel.com pisze:-Kowalski może powiedzieć, że nie wyraża zgody na nagrywanie, ale konsultanci nie mogą się sami rozłączać,
Kiedyś się na nagrywanie nie zgodziłem i konsultant się sam rozłączył, dodatkowa korzyść od tamtej pory więcej telefonów z tej firmy nie było.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
gulgulq
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-20, 17:37
Lokalizacja: stamtąd

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: gulgulq »

z moje strony poradzę bo sam tak robię o przesłanie umowy i regulaminu na emaila do wglądu

do tej pory nigdy nie trafiło się żeby przysłali...:D
Nalewka
Stały użytkownik forum
Posty: 87
Rejestracja: 2009-05-24, 02:00
Lokalizacja: Warmia

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: Nalewka »

Po ustaleniu, że mają przysłać projekt umowy na maila, przez rok mam spokój z telefonicznym molestowaniem Oranga :)

I nie zmienia się to od 7-8 lat, co roku to samo :)
modem ADU 635WA - Orange + anteny ATK 10 i 20 / router Zalip CDW530 + Konektor antenowy FME/AnyDATA
albo
Axesstel 610 + antena ATK + jakaś ładna przełączka :)
PKS
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-07, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: PKS »

Miałem bardzo podobna sytuacje przy czym to była całkowicie nowa umowa. Zgodnie z nią powinny być darmowe noce i cóż się okazało limit wyczerpany po 10 dniach w sumie 15GB. Pierwsze co zrobiłem to wyciąg z bilingu i podliczenie ile mi zapierniczyli w trakcie nocy potem złożona reklamacja przez internet poparta zrzutem ekranu z ich strony internetowej pokazująca wybraną ofertę. Po dwóch pisemnych wymianach zaproponowali mi odszkodowanie i tu uwaga trzymajcie się krzeseł i to mocno przyznali sie do błedu tzn że nie włączyli usługi u siebie i zaproponowali 250 mb odszkodowania. To że mi zabrali 5gb już chyba nic dla nich nie znaczyło. Nie popuściłem i pisałem dalsze odwołania żądając zwrotu zabranego transferu i odszkodowania. Staneło na tym że oddali mi to co zabrali plus 20 zł dodatkowo do wykorzystania w nastepnym miesiącu. Wniosek trzeba się bronić i nie pozwalać tłamsić byle jakimi przeprosinami.
PKS
sokoleokoo2
Stały użytkownik forum
Posty: 149
Rejestracja: 2010-08-15, 07:47
Lokalizacja: kraków

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: sokoleokoo2 »

Witam

No właśnie ja przedłużyłem zgodnie z:

http://www.play.pl/resources/pdf/Regula ... -09-11.pdf

Czyli mam Play online 99 za 50% / 12-mcy czyli 49.50

Pani się zarzekała że darmowy transfer w nocy jest free bo jest to stała promocja i tyczy się tylko redukcji 50% abonamentu nic innego poza ceną nie ruszają, reszta zostaje jak na stronie. Jak coś będzie nie halo to składamy protest grupowy i robimy jazdę.
sokoleokoo2
Stały użytkownik forum
Posty: 149
Rejestracja: 2010-08-15, 07:47
Lokalizacja: kraków

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: sokoleokoo2 »

Koledzy u mnie już znikło ponad 2 GB na koncie - czeka na reakcję Play - już reklamowałem.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: trybun »

Ufo atakuje pisze:Witam.

I tutaj pierwsza UWAGA, list polecony idzie do nich w takim przypadku 2 tygodnie :) Lepiej więc wysłać fax, albo wysłac ten list miesiąc wcześniej i dzwonic czy już doszedł. Na szczęście ja wysłąłem fax i sprawdziłem telefonicznie. Wymówienie dotarło.
.
Przyznam że nie bardzo rozumiem.. Od kiedy to w takich sprawach decyduje coś innego niż data wysłania przesyłki poleconej?
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: KrissTofferr »

trybun pisze:Od kiedy to w takich sprawach decyduje coś innego niż data wysłania przesyłki poleconej?
Wypowiedzenie trzeba wysłać z takim wyprzedzeniem żeby druga strona została o nim poinformowana zanim rozpocznie się umowny okres wypowiedzenia.
Początek okresu wypowiedzenia jest wybrany przez wypowiadającego a jego koniec przez regulamin lub postanowienia wypowiadanej umowy.
Przykładowe wypowiedzenie umowy.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: trybun »

KrissTofferr pisze:[Wypowiedzenie trzeba wysłać z takim wyprzedzeniem żeby druga strona została o nim poinformowana zanim rozpocznie się umowny okres wypowiedzenia.
Początek okresu wypowiedzenia jest wybrany przez wypowiadającego a jego koniec przez regulamin lub postanowienia wypowiadanej umowy.
.
Wiesz o tym na pewno, chodzi o to że w wypadku wypowiadania umów poprzez pocztę i przesyłkę poleconą nie liczy się data na stemplu pocztowym?

Jeżeli tak to słabo widzę efekt wypowiedzenia które złożyłem wczoraj firmie Orange, listem poleconym. Za trzy dni kończy się okres w którym mogę złożyć wypowiedzenie, a ono ze względu na jutrzejsze święto raczej nie dotrze do Orange na czas.. Może by wysłać dzisiaj jeszcze jedno po przez e-mail?
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: marens »

trybun pisze:Może by wysłać dzisiaj jeszcze jedno po przez e-mail?
Mailem nic nie da, wyślij faxem jak już.
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: KrissTofferr »

trybun pisze:Wiesz o tym na pewno, chodzi o to że w wypadku wypowiadania umów poprzez pocztę i przesyłkę poleconą nie liczy się data na stemplu pocztowym?
Zgodnie z art. 61 kodeksu cywilnego:
Art. 61.
§ 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą,
gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią.
Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z
tym oświadczeniem lub wcześniej.
Dlatego regułą jest aby listy polecone nadawać na 14 dni wcześniej niż data na którą chcesz powołać się w treści swojego pisma.
Poza tym do listu poleconego powinieneś dołączyć "żółtą karteczkę" tzw. zwrotne potwierdzenie odbioru - które zostanie do Ciebie odesłane przez pocztę gdy odbiorca listu potwierdzi jego doręczenie. Dopiero data odbioru listu na zwrotnym potwierdzeniu odbioru stanowi Twój dowód że w takim a takim dniu odbiorca mógł skutecznie zapoznać się z treścią Twojego pisma.
Poza tym odbiorca listu może twierdzić że koperta była "pusta" lub zawierała np "kartkę wydartą z gazety" ;) Na taki przypadek można skorzystać z pomocy notariusza który za 40 zł dostarczy Twoje oświadczenie woli (wypowiedzenie lub inne oświadczenie) do drugiej strony i sporządzi z tego protokół który przekaże Tobie. Polecam, bo to jest ostateczne rozwiązanie kwestii skutecznego dostarczenia oświadczenia woli i stanowi niepodważalny dowód.
Jeśli zaś druga strona ma przedstawiecielstwo w miejscu Twojego zamieszkania to można też oświadczenie dostarczyć osobiście i zażądać od przedstawieciela pokwitowania odbioru pisma na jego kserokopii - czyli pracownik pisze: wpłynęło dnia ........, za zgodność z oryginałem, pieczątka firmowa i podpis pracownika (trzeba tego żądać na każdej stronie kserokopii pisma!). Stemple i podpisy na kserokopii to mocny dowód złożenia pisma.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: trybun »

KrissTofferr pisze: Dlatego regułą jest aby listy polecone nadawać na 14 dni wcześniej niż data na którą chcesz powołać się w treści swojego pisma.
Przyznam że jest to dla mnie sporym zaskoczeniem. Wypowiadałem już trochę umów i nigdy nie spotkały mnie jakieś niespodzianki w postaci odrzucenia ich. A także bylem przekonany że prawo jest po mojej stronie gdy mam dowód w postaci daty na kwicie potwierdzenia nadania przesyłki poleconej...

Powiedz mi jeszcze jedno - co się stanie gdy Orange nie uzna tego mojego ostatniego wypowiedzenia? Tzn. - wiem że umowa przejdzie na czas nieokreślony, ale w takim wypadku czy coś się zmieni w okresie wypowiedzenia takiej umowy na czas nieokreślony, czy i ona jako że była podpisana korespondencyjnie, okres jej wypowiedzenia będzie wynosił 1 miesiąc?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: ja.michal »

trybun pisze: bylem przekonany że prawo jest po mojej stronie gdy mam dowód w postaci daty na kwicie potwierdzenia nadania przesyłki poleconej...
Data stempla pocztowego jest datą równoznaczną z wpłynięciem, ale w sądach. W przypadku podmiotów prywatnych zależy to od regulaminu świadczenia usług danej spółki. W przeważającej większości wypadków liczy się data wpłynięcia do adresata.
Dlatego wypowiedzenia na piśmie wysyła się listem poleconym z potwierdzeniem odbioru (żółta kartka). Wtedy mamy pewność i dowód, że pismo wpłynęło w ten i ten dzień.
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: KrissTofferr »

trybun pisze:Tzn. - wiem że umowa przejdzie na czas nieokreślony, ale w takim wypadku czy coś się zmieni w okresie wypowiedzenia takiej umowy na czas nieokreślony, czy i ona jako że była podpisana korespondencyjnie, okres jej wypowiedzenia będzie wynosił 1 miesiąc?
Zależy jak sformułowałeś to wypowiedzenie, bo jeśli powołałeś się tam dosłownie na pierwotną umowę ("dyspozycja nieprzedłużania Umowy") to nie wiem jak to potraktują. Może powiedzą że: "dyspozycja doszła po terminie" i powinieneś teraz złożyć "wypowiedzenie umowy zawartej na czas nieokreślony".

Regulamin Świadczenia Usług Orange Freedom Pro/Internet dla Firm Pro
§ 14
Czas trwania umowy
1.
Strony zawierają Umowę na czas nieokreślony lub określony, począwszy od dnia jej podpisania przez strony.
2.
Umowa zawarta na czas określony przekształca się, po upływie czasu, na jaki została zawarta, w Umowę na czas nieokreślony, chyba że Abonent złożył dyspozycję nieprzedłużania Umowy ponad okres, na jaki została zawarta. Dyspozycja taka musi być złożona z zachowaniem formy pisemnej i z wyprzedzeniem odpowiadającym co najmniej jednemu pełnemu okresowi rozliczeniowemu.
...
§ 19
6.
Abonent może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie, ze skutkiem prawnym nie wcześniej niż na koniec następnego okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym Orange Biuro Obsługi Klienta otrzymało pismo Abonenta o wypowiedzeniu Umowy z zastrzeżeniem § 19 ust 7 i 8.
7.
Umowy zawarte na czas określony mogą określać inne zasady ich wcześniejszego rozwiązywania.
Czyli okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc (jesli umowa przeszła na czas nieokreślony) licząc od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego który nastąpi po tym jak BOK otrzyma Twoje pismo (data odbioru a nie wysłania).
Czyli że praktycznie to będą dodatkowe 2 miesiące do opłacenia - jeśli umowa zdąży przejść na czas nieokreślony w chwili gdy BOK otrzyma Twoje pismo ("wypowiedzenia umowy zawartej na czas nieokreślony").
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: trybun »

KrissTofferr pisze:Zależy jak sformułowałeś to wypowiedzenie, bo jeśli powołałeś się tam dosłownie na pierwotną umowę ("dyspozycja nieprzedłużania Umowy") to nie wiem jak to potraktują. Może powiedzą że: "dyspozycja doszła po terminie" i powinieneś teraz złożyć "wypowiedzenie umowy zawartej na czas nieokreślony".
Nie formułowałem jej w ten sposób. Mniej więcej w tym sensie brzmiała ona tak - rozwiązuję umowę dla numeru xxxxxxx Powodem rezygnacji jest wygaśnięcie umowy.

KrissTofferr pisze: Czyli okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc (jesli umowa przeszła na czas nieokreślony) licząc od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego który nastąpi po tym jak BOK otrzyma Twoje pismo (data odbioru a nie wysłania).
Czyli że praktycznie to będą dodatkowe 2 miesiące do opłacenia - jeśli umowa zdąży przejść na czas nieokreślony w chwili gdy BOK otrzyma Twoje pismo ("wypowiedzenia umowy zawartej na czas nieokreślony").
To nawet by mi odpowiadało. Trochę niepoważnie to zabrzmi, ale ja tak naprawdę nie chcę tej umowy rozwiązywać. Po prostu Orange w moim miejscu zamieszkania oferuje najlepszy net z wszystkich innych dostawców. Powodem wypowiedzenia jest to iż obecnie nie mają w ofercie modemów które obsługują CDMA. Ten mój obecny wydaje się być jeszcze sprawny, ale pytanie czy wytrzyma jeszcze dwa lata, czyli przez kolejny okres umowy jest jak najbardziej na miejscu. Tak więc wolę nie ryzykować płacenia za coś z czego nie będę mógł korzystać. Sytuacja gdy w każdej chwili będę mógł rozwiązać umowę gdy ten obecny modem odmówi posłuszeństwa jest nawet niezłym wyjściem. Wtedy stracę kasę tylko za jeden/dwa miesiące niewykorzystanego dostępu do netu. Nie wiem tyko jakie będą opłaty za taki abonament po okresie promocyjnym.. Ale jakby nie patrzeć to taka umowa na okres nieokreślony to jakieś wyjście, w sytuacji gdy nie ma poważnej alternatywy dla tego dostawcy netu. Dziękuję za informacje.

[ Dodano: 2012-11-01, 08:39 ]
marens pisze:Mailem nic nie da, wyślij faxem jak już.
Wiem że do niedawna była jeszcze możliwa opcja wysłania wypowiedzenia umowy e-mailem.

Nie mam możliwości wysłania faksem.
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 08:41 przez trybun, łącznie zmieniany 1 raz.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: ja.michal »

trybun pisze:Powodem rezygnacji jest wygaśnięcie umowy.
Raczej koniec okresu zastrzeżonego bo umowa nie wygasła bo to wypowiedzenie właśnie wysyłałeś. Błąd logiczny.
Druga sprawa to niepotrzebne tłumaczenie powodu zerwania umowy. Działasz na podstawie RŚUT i wypowiadasz umowę. Tyle.
trybun pisze:Wiem że do niedawna była jeszcze możliwa opcja wysłania wypowiedzenia umowy e-mailem.

Nie mam możliwości wysłania faksem.
Wszystko zależy od danej spółki. Np. ja wypowiedziałem skutecznie umowę w UPC przez formularz www/email.


Co do liczenia okresu wypowiedzenia. Jest jednomiesięczny okres wypowiedzenia, ale jest on liczony od pierwszego, pełnego okresu rozliczeniowego. Np. mamy okres 1 każdego miesiąca. Wysłaliśmy wypowiedzenie np. 20 października. Dotarło 25 października. Okres wypowiedzenia jest liczony od 1 listopada. Umowa wygasa 1 grudnia.
Awatar użytkownika
kris_kjk
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 158
Rejestracja: 2009-11-27, 23:23
Lokalizacja: UE

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: kris_kjk »

trybun pisze:Nie mam możliwości wysłania faksem.
Jeśli Masz skaner i komputer z łączem modemowym, to w Windows jest możliwość wysyłania i odbierania faksów. Ja żałuję, że aktualny laptop nie posiada RJ-11, rzadko, ale się właśnie do tego przydawało.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26137
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: wojteks »

Są też usługi typu e-mail to fax ale jak działają nie wiem, nie używałem.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: trybun »

ja.michal pisze: Raczej koniec okresu zastrzeżonego bo umowa nie wygasła bo to wypowiedzenie właśnie wysyłałeś. Błąd logiczny.
Druga sprawa to niepotrzebne tłumaczenie powodu zerwania umowy. Działasz na podstawie RŚUT i wypowiadasz umowę. Tyle.
No nie wiem - umowę podpisywałem na dwa lata. Na początku grudnia ta umowa się kończy, i dlatego podkreśliłem to w rezygnacji. Chyba nie sądzisz że podanie powodu może sprawę tak zagmatwać że rezygnacja nie zostanie uznana?
ja.michal pisze: Wszystko zależy od danej spółki. Np. ja wypowiedziałem skutecznie umowę w UPC przez formularz www/email.

Na starszych stronach Orange.pl w opcjach na sposoby wypowiedzenia jest wzmianka o e-mailu


Co do liczenia okresu wypowiedzenia. Jest jednomiesięczny okres wypowiedzenia, ale jest on liczony od pierwszego, pełnego okresu rozliczeniowego. Np. mamy okres 1 każdego miesiąca. Wysłaliśmy wypowiedzenie np. 20 października. Dotarło 25 października. Okres wypowiedzenia jest liczony od 1 listopada. Umowa wygasa 1 grudnia.
Tutaj sprawa jest jasna.

[ Dodano: 2012-11-01, 19:24 ]
kris_kjk pisze:Jeśli Masz skaner i komputer z łączem modemowym, to w Windows jest możliwość wysyłania i odbierania faksów. Ja żałuję, że aktualny laptop nie posiada RJ-11, rzadko, ale się właśnie do tego przydawało.
Mam urządzenie wielofunkcyjne z skanerem, ale modem tylko GSM.. A z tym chyba nie da się nic wykombinować..?

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2012-11-02, 18:16 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2012-11-02, 18:16 przez trybun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Oszustwo sieci PLAY?

Post autor: krystianb »

Fax można wysłać na każdej poczcie. Więc jeśli urządza Cie wysłanie go jutro, to masz taką opcję.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
ODPOWIEDZ