Blueconnect - zrywanie połączeń

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
mike

Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: mike »

Cześć
Mam problem: po 10, max 15 minutach zrywa mi połączenie w Blueconect. (Standardowo pracuje na GPRS, zasięg z 4 kresek spada do zero i koniec). Restart aplikacji nic nie daja - nadal brak zasięgu. Po restarcie kompa wszystko wraca do normy i zabawa zaczyna się od początku. Problem zgłaszalem na infolinii ery, sprawdzili po swojej stronie - niby wszystko OK. Jakies pomysly ?


Środowisko:
XP + SP2 + aktualne patche
Modem Merlin U630
Soft Mobitela standardowo dodawany do modemu
Adapter PCMICA do stacjonarnego kompa
Antena kierunkowa
mirja
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2005-12-04, 11:13

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: mirja »

Nie znam niestety przyczyn Twojego problemu.
Mogę jedynie dodać, że nie jesteś jedyny. Ja rownież mam podobny problem. Bywa tak, że net może pracować godzinami, a nie kiedy (i to częściej) rozłącza się po kilku lub kilkunastu minutach. Odłączenie urządzenia od koma i ponownego jego podłączenie zazwyczaj pomaga. Choć miały równiez miejsce takie przypadku, że dopiero restart kompa.
Mam Blueconnecta od miesiąca. Modem ES75 USB, zasięg 4/5 edge. Faktem jest też to, przez ten miesiąc ściągnąłem kilka GB, dokładnie nie wiem ale z pewnością przekroczyłym 2, choć limit mam 0,5 GB. Gdyby nie to rozłączanie, byłbym szczerze zadowolonya, atak jest pewnien niedoyst i może lekki jęk zawodu.
pozdrawiam
chris
Użytkownik forum
Posty: 36
Rejestracja: 2005-11-29, 11:38
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: chris »

mirja pisze:Faktem jest też to, przez ten miesiąc ściągnąłem kilka GB, dokładnie nie wiem ale z pewnością przekroczyłym 2, choć limit mam 0,5 GB. Gdyby nie to rozłączanie, byłbym szczerze zadowolonya, atak jest pewnien niedoyst i może lekki jęk zawodu.
pozdrawiam
Hmm, a jakiego spodziewasz się rachunku za ściągnięcie tych kilku GB w najtańszym blueconnect ? Byłem w salonie Ery i wg nich za dane powyżej limitu płacisz dodatkowo.
mirja
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2005-12-04, 11:13

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: mirja »

Po przekroczeniu limtu zastrzeżona jest w regulaminie możliwość ograniczenia transferu połączeń.
Pierwsze słyszę o czymś takim, jak dodatkowe opłaty.
mirja
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2005-12-04, 11:13

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: mirja »

tutaj jest regulamin tej usługi:
http://www.blueconnect.pl/index.php?id= ... ction=korp
Gość

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Gość »

mike pisze:Cześć
Mam problem: po 10, max 15 minutach zrywa mi połączenie w Blueconect. (Standardowo pracuje na GPRS, zasięg z 4 kresek spada do zero i koniec). Restart aplikacji nic nie daja - nadal brak zasięgu. Po restarcie kompa wszystko wraca do normy i zabawa zaczyna się od początku. Problem zgłaszalem na infolinii ery, sprawdzili po swojej stronie - niby wszystko OK. Jakies pomysly ?


Środowisko:
XP + SP2 + aktualne patche
Modem Merlin U630
Soft Mobitela standardowo dodawany do modemu
Adapter PCMICA do stacjonarnego kompa
Antena kierunkowa
Zrobilem kolejne eksperymenty i wychodzi ze zrywanie polaczenia zalezy od intensywnosci pracy lacza - jak staram sie cos sciagnac (chocby 2 MB plik) to zasieg znika natychmiast, jak komp stoi bezczynnie to dziej sie to o wiele pozniej. Co ciekawe, aplikacja mobitela twierdzi ze polaczenie nadal jest - tylko zasieg znika :) Wychodzi na to, ze kupilem bilet do cyrku na dwa lata z góry :(
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Vipera »

mike pisze: po 10, max 15 minutach zrywa mi połączenie w Blueconect. (Standardowo pracuje na GPRS, zasięg z 4 kresek spada do zero i koniec). Restart aplikacji nic nie daja - nadal brak zasięgu. Po restarcie kompa wszystko wraca do normy i zabawa zaczyna się od początku. Problem zgłaszalem na infolinii ery, sprawdzili po swojej stronie - niby wszystko OK. Jakies pomysly ?
Niedawno przeżyłem podbną sytuację.
Problem może być po stronie Twojego sprzętu (ale nie koniecznie).
Tak było w moim przypadku.
Możesz przełożyć kartę do jakigoś telefonu z GPRS lub EDGE i <font color="#FF00FF"><b>»»błąd ort.««</b></font> sie połaczyc w ten sposób.
Jeżeli nadal będzie zrywać to więcej niż pewne że to coś z siecią.
Gdy zaczął się taki cyrk na moim modemie, zacząłem wymianę maili z BOA (nie daj im choć na chwilę spokoju).
Okazało się że modem (ES75) jest rąbnięty i wylądował w serwisie.
Po naprawie wszystko wróciło do normy.
;-)
misiek

blueconnect - oplata

Post autor: misiek »

chris pisze: Hmm, a jakiego spodziewasz się rachunku za ściągnięcie tych kilku GB w najtańszym blueconnect ? Byłem w salonie Ery i wg nich za dane powyżej limitu płacisz dodatkowo.
Chris, a w którym salonie Ci takich bzdur naopowiadali ?
Opłata jest stała
siwy

MODEM siemens ES75

Post autor: siwy »

Ja od razu moge Wam powiedzieć o co chodzi z tym zrywaniem połączenia. Dowiadywałem się w BOA (Biuro Obsługi Abonenta). Era sprzedaje wadliwe modemy. Wada polega na tym że właśnie te modemy podszas otwartej sesji portafią z bliżej nieokreślonych przyczyn zerwać poączenie. Ktoś tam pisał że trzeba kompa zrestartować - niekoniecznie. Najłatwiejszy sposób to odłączyś zasilanie od modemu i podłączyć zpowrotem.
Jest jeszcze jedna sprawa...
Modem w czasie gwarancji można oddać do naprawy (trwa to około 2 tygodni i polega na przeprogramowaniu przez producenta)... jest tylko jeden haczyk. Mianowicie Era nie daje modemu zastępczego i nie pozwala na obniżenie abonamentu z tytułu naprawy gwarancyjnej (mam nawet maila z potwierdzeniem przyznania się przez Ere do sprzedarzy wadliwego sprzętu). Jeszcze nie oddałem modemu do naprwy.... Czekam naWasze opinie !!!
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: MODEM siemens ES75

Post autor: Vipera »

siwy pisze:... jest tylko jeden haczyk. Mianowicie Era nie daje modemu zastępczego
Modem zastępczy na czas naprawy dają. To samo gdy oddajesz (podczas gwarancji) telefon.
Mój Siemens był w serwisie jeszcze w zeszłym roku i nie było problemu ze sprzętem zastępczym (przynajmniej w Katowicach). Inna sprawa, że choć naprawa w serwisie zmieściła się w 2 tygodniach to jednak przesyłanie modemu między salonem, serwisem i zpowrotem dziwnie wydłużyło do prawie miesiąca ten okres.

Jeszcze tylko słówko w sprawie tego "zrywania".
Nie jestem specjalistą i to co napiszę to jedynie moja obserwacja.
Otóż zauważyłem że często zdaża się że zerwie połączenie gdy podczas pobierania (np. przy aktualizacjach gdy pobieranie idzie przy maksymanyl transferze) próbuję równocześnie wysyłać jakiś duży plik (choćby cdr-a do drukarni - to min 2-3 MB jeden) to chwilę później mam zerwane połączenia.
Miernik połączenia pokazuje mi wtedy, że łaczna prędkość połączenia (Sent +Received) to ponad 48 kB. Może chodzi o to, że sam port w kompie (albo modem) nie potrafi obsłużyc jednocześnie obu połączeń.
Zaznaczam - to tylko moje przypuszczenie i mogę sie mylić.
siwy

z portami też sie bawiłem

Post autor: siwy »

SMTP, POP3, FTP, HTTP. to nie ma związku chociaż coś w tym musi być bo moje obserwacje są następujące:
Otóż (z góry mówię tylko o odbieraniu informacji z internetu). Jak ściągałem jakiś duży (np mp3) plik nie było problemów z odebraniem go z netu, ale zaraz po ściągnięciu zrywa się połączenie. To tak jakby musiał sobie odpocząć od ciężkiej pracy... hehe. A poza tym właśnie otrzymałem odpowiedź z Siemens'a. Nie ma możliwości przeprogramowania modemu samemu. Trzeba oddać do serwisu - to uwaga dla tych którzy sami chcą grzebać w programowaniu.
MarcinZ

Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: MarcinZ »

a w instrukcji pisze:
Aktualizacja oprogramowania modemu odbywa
się przez interfejs RS232 lub interfejs SIM. Te
interfejsy muszą być tak zaprojektowane, by
aktualizacja modemu była zintegrowana z
aplikacją. Oprogramowanie można pobrać ze
strony internetowej ICM WM . Pakiet
oprogramowania rozpakowuje się samoczynnie i
jest obsługiwany przez kreatora

Czy ktoś to zrobił samodzielnie ?
Awatar użytkownika
skalar13
Stały użytkownik forum
Posty: 72
Rejestracja: 2006-02-11, 22:36
Lokalizacja: Adamowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: skalar13 »

To wina tych waszych modemów ja sie łącze przez nokie 6020 i jeszcze nie miałem żadnych problemów z połączeniem, danych ściągnołem już ponad 2,5GB i tranferu nie obcinają bo ja w umowie nigdzie nie mam odnotowane zeby po iluś tam danych obcinali transfer.
Blue Connect + Nokia 6020 + oryginal CA-42 + antena kierunkowa Dipol = MAX 23kB/s
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Vipera »

skalar13 pisze:tranferu nie obcinają bo ja w umowie nigdzie nie mam odnotowane zeby po iluś tam danych obcinali transfer.
To masz ciekawą umowę...
W regulaminie (jeśli chodzi np o BC_HOME_119)
jest adnotacja:
"PTC zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi po przekroczeniu 2 GB transferu w danym Cyklu rozliczeniowym"
Z tego co widzę ta adnotacja widnieje (jedynie ze zmianą wielkości transferu) również w innych regulaminach.
Z własnego doświadczenia widzę, że nie obniżają transferu.
Miesięcznie wykorzystuję (łącznie wysłanych i odebranych) około 10-12 GB przy prędkości rzadko schodzącej poniżej 17 kB
skalar13 pisze:To wina tych waszych modemów ja sie łącze przez nokie 6020 i jeszcze nie miałem żadnych problemów z połączeniem
Używam głównie ES 75 (czasem jedynie Nokie 6510 ale tylko GPRS) i po serwisie na samym początku, teraz nie powiem na niega złego słowa.
Nie korzystam z żadnych menadżerów pod M$ Windą. Wszystko chodzi pod Linuksem (Fedora Core 5 test 3, kernel 2.6.15) więc połaczenie poprzez standardowe ppp.
Są dni, że praktycznie nie wyłaczam kompa i wszystko chodzi płynnie, bez zrywania i innych problemów.
Jednak gdy przełaczamy modem do kompa z zainstalowaną Windą, problemy o których czytałem powyżej występują nagminnie.
I wtedy śmiać mi się chce przypominając sobie jedną z wypowiedzi "magików" z ERY : "BlueConnect będzie działał prawidłowo jedynie pod Windowsem XP.". Co włąśnie widzę.... :P
Suzan
Stały użytkownik forum
Posty: 80
Rejestracja: 2006-02-01, 11:00
Lokalizacja: W-wa

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Suzan »

Ooooj...brzydko, tyle GB sciągać to niehumanitarne. Ja sie trzymam tych swoich 2 GB. Ale racja, że wszyscy piszą "...w umowie nie ma zapisane..." bo to jest w regulamine. Też nie korzystam z menedżerów ERY ale zakupiłem MS XP, zainstalowałem i uruchomiłem modem bez żadnych problemów. Śmiga że aż miło. Ja właściwie mógłbym nie wyłączać kompa non stop, ale dyski są chałaśliwe i przeszkadzaja spać, dlatego wyłączam. U mnie pod Windows XP działa bez żadnych problemów. Też chciałbym zmienić ten system, ale nie znam sie na tym i mam za mało czasu.
Reasumując. Chciałbym żeby wszystkim "przeginaczom" obcinali transfery, bo widzę, że na forum pojawiaja się gównie wątki: "Czy obcinają".
blue connect/Huawei E160
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Vipera »

Suzan pisze:Ale racja, że wszyscy piszą "...w umowie nie ma zapisane..." bo to jest w regulamine.
Regulamin jest integralną częścia umowy.
Suzan - tego nie bierz do siebie bo widać od razu że wiesz
Suzan pisze:Ooooj...brzydko, tyle GB sciągać to niehumanitarne. Ja sie trzymam tych swoich 2 GB.
Niestety...
Do użytku prywatnego to by i starczyło. Tym bardziej że nie korzystam z żadnych eMulaków czy innych p2p.
Niestety limit przekraczam po jakimś tygodniu.
Przykładowo wczoraj przesyłałem pliki do drukarni (jedyne 850 MB) Szło dosyć długo ale przynajmniej dziś wieczorem pójdzie już na maszyny :P
A jak klient prześle grafę? Środnio jeden plik ma 4-5 MB (to te mniejsze).
No i mam po limicie.... :P
Suzan
Stały użytkownik forum
Posty: 80
Rejestracja: 2006-02-01, 11:00
Lokalizacja: W-wa

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Suzan »

No skoro jest integralną częścią umowy, to znaczy, że każdy powinien się z nim zapoznać.

Ja raczej nic nie biorę do siebie. Ale....

Niestety mówię o użytku prywatnym, bo oczywiscie większość postów jest o "obcinaniu" transferów użytkownikom prywatnym. Wiem, że transfer 2 GB dla firmy to jest "pikuś", tylko myślę, że jeśli "jesteś" firmą to możesz o coś większego "powalczyć".

Przyznam szczerze, że denerwują mnie posty o obcinaniu transferów.
blue connect/Huawei E160
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Vipera »

Suzan pisze:No skoro jest integralną częścią umowy, to znaczy, że każdy powinien się z nim zapoznać.
Z tego co pamietam ( :P ) razem z umową dołaczają właśnie ten regulamin.
Wcześniej tez można się z nim zapoznać. Dziwią mnie wypowiedzi, że ktoś tam zobaczył dopiero regulamin w chwili gdy podpisywał umowę.
Każda oferta i promocja jest opisywana za każdym razem na stronie ERY.
Można więc (w zaciszu domowym) spokojnie sobie poczytać.

Do użytku "służbowego" to w zasadzie używam łącza (nie z ERY) 2 MB ale gdy pracuje się też w domu to niestety pozostaje BlueConnect :( .
Jak "przejdę" na swoje (niestety umowa "troszkę" mi to komplikuje) to na pewno będę próbował "wywalczyć" coś więcej w Erze :P
Suzan
Stały użytkownik forum
Posty: 80
Rejestracja: 2006-02-01, 11:00
Lokalizacja: W-wa

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Suzan »

Czyli doszlismy do porozumienia, a piep*****e o obcinaniu transferów jest nie na miejscu.
Tak jak piszesz, można się było zapoznać z warunkami np na stronie, co ja skrupulatnie zrobiłem.Qr***a mnie bierze jak widzę posty zdziwionych "użytkowników" że im obcinają transfery.

Powodzenia w walce "o swoje"
blue connect/Huawei E160
Awatar użytkownika
skalar13
Stały użytkownik forum
Posty: 72
Rejestracja: 2006-02-11, 22:36
Lokalizacja: Adamowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: skalar13 »

Ja jak podpisywałem umowe z erą to dostałem jedną kartke i nazywa sie "Umowa o Świaczenie Usług Telekomunikacyjnych" I tam nawet w jednym punkie nie jest napisane, że mogą ale nie muszą obcinać mi transfer. Dostałem także regulamin promocji i tam też w żadnym punkcie nie jest odnotowane, że moga obcinać transfer. Może nie dostałem wszystkich dokumentów w Erze :roll: :?: (aha jak brałem BC to miałem już umowe na trzy telefony...)
Blue Connect + Nokia 6020 + oryginal CA-42 + antena kierunkowa Dipol = MAX 23kB/s
Awatar użytkownika
Vipera
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 567
Rejestracja: 2005-10-30, 23:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: Vipera »

W ogólnym cenniku usługi BlueConnect http://www.blueconnect.pl/index.php?id= ... orp&zone=4
Jest zapis:
"Operator zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi po przekroczeniu 2 GB transferu w danym Cyklu rozliczeniowym."
W regulaminach do poszczególnych promocji zapis ten jest zwykle umieszczony jako uzupełnienie do "składnika" promocji czyli samej usługi Blue Connect.
"Jeśli coś może się popsuć - na pewno się popsuje" :(
Oby tylko wiedzieć jak to naprawić ;)
BodzioM
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2006-12-03, 15:12

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: BodzioM »

U mnie był ten sam problem ze zrywaniem połączenia dopóki uzywałem dziadowskiego Blue Connect Managera. Od kiedy przesiadłem się na Moblinka 2 wszysto chula - praktycznie na 3 kreskach zawsze mam transfer na poziomie conajmniej 320 Kbit/s a w nocy spokojnie dochodzi do granicy możliwosci technicznych UMTS.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: bob »

O ile musisz używać jakikolwiek dialerów.
pigmej
Stały użytkownik forum
Posty: 108
Rejestracja: 2006-10-20, 16:31

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: pigmej »

Mimo ze tamat "archiwum" to wydaje mi sie ze nadal on wystepuje...

U mnie na Option Icon HSPDA Ready.

Media Center 2005 Edition sp2 (tak jak XP Pro sp2)

Problemy jak opisywane wczesniej. Juz mnie choinka trafia normalnie.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez pigmej, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
J?drzej Nowak
dudi
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2006-01-12, 17:40

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: dudi »

Proszęnapisz czy rozwiązałeś problem, mam to samo też z tym samym modemem. dzięki, dudi.
zefliczek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 17
Rejestracja: 2006-05-15, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blueconnect - zrywanie połączeń

Post autor: zefliczek »

Moim skromnym zdaniem to nie jest wina modemów i operatora.
Sam posiadam Globetrotter Fusion +, korzystam z HSDPA.

Na kompie stacjonarnym karta ta działa na przejściówce z chipsetem Ricoh i co jakiś czas się rozłącza.
Natomiast na notebooku HP wszystko działa wyśmienicie i może chodzić nawet kilkanaście godzin (dłuzej nie próbowałem).

Wobec powyższego śmiem twierdzić, że to wina przejściówki a nie operatora, zasięgu czy modemu.

Pozdrawiam
Marcin
ODPOWIEDZ