Dell 5520 nie loguje się do sieci

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bowill
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-01-21, 14:06
Lokalizacja: Gdańsk

Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: bowill »

Witam,
mam wielki problem: zakupiłem model Dell 5520 lub jak kto woli Novatel EU870D. Zamontowałem go do notebooka Latitude D620. Zamontowałem, podpiąłem kabelki, zainstalowałem oprogramowanie, zrobiłem flash firmwaru, który dostałem od Della. Problem jest tej natury że po skonfigurowaniu profilu Internet, podaniu apn www.plusgsm.pl modem nie loguje sie do sieci. Pojawia sie napis No Service, searching network. Sam modem po zrobieniu diagnostyki nie przechodzi testu sieci, mimo że jak robię wybór ręczny sieci to pokazuje mi siec dostępne, moją macierzystą pokazuje jako current, pozostałe też widzi. Gdzie lezy problem? Jakas podpowiedz?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26429
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: wojteks »

bowill pisze:Gdzie lezy problem?
Jaką kartę SIM wkładasz? simdata czy abonament, czy ta karta w innym urządzeniu sie loguje do sieci?
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: canidy »

bowill pisze:zakupiłem model Dell 5520 lub jak kto woli Novatel EU870D.
Jest to ten sam modem jedynie hardwareowo, warto o tym pamiętać.
bowill pisze:zrobiłem flash firmwaru, który dostałem od Della
A przed wykonaniem update działał?
bowill pisze:po skonfigurowaniu profilu Internet, podaniu apn www.plusgsm.pl modem nie loguje sie do sieci. Pojawia sie napis No Service, searching network.
Sprawdzałeś w instrukcji czy podłączyłeś prawidłowo kabelki?
bowill
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-01-21, 14:06
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: bowill »

Witam,
dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Przed wykonaniem flasha również nie działał. Karta jaką stosuję to karta iplusa abonamentowa, która na moim modemie option 225 działa poprawnie. Kabelki wydaje mi się że podpiąłem poprawnie, mogę oczywiście spróbować zamienić, choć jak juz pisałem modem w opcjach manualnego wyboru sieci wybrać jedną z czterech możliwości więc zasięg chyba łapie?

P.S. Sprawdziłem podpięcie kabelków a nawet zamieniłem je miejscami problem jest ten sam. Guzik connect nie jest aktywny, co to może być?
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: canidy »

Jak pomylisz kabelki to złapie zasięg, ale znacznie gorszy lub będzie się zawieszał.
Jeżeli zawieszał się przed aktualizacją to dlaczego go nie reklamowałeś? Próbowałeś z innymi operatorami na innych kartach?
kkowal
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-01-14, 21:34
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: kkowal »

Nie wiem czy pomogę, ale też miałem na początku problem z tym modemem i logowaniem się do Play. Najpierw próbowałem wpisać ręcznie parametry dla nowego profilu, ale spasowałem i wczytałem ustawienia poprzez zakładkę import w Profile manager. Wcześniej wyeksportowałem je ze starego modemu. Zadziałało od razu, chociaż nie wyświetla nazwy sieci (Play).
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: Dell 5520 nie loguje się do sieci

Post autor: canidy »

Z autopsji, to niebrandowany EU870D jest znacznie bardziej stabilny. Przede wszystkim nie wiesza mi laptopa i nie rozłącza połączeń. Pewnie Dell skopał aplikacje do połączenia opartą na javie.
Oczywiście jest to opinia po testach na wielu modelach 5520 i EU870D oraz 850D.
ODPOWIEDZ