1) Mam pytanie w jakiej sieci jest najwiekszy zasieg dla Voip (edge) w polsce-jestem w Wielkopolsce .(i dla jakiej przewiduje sie największy)
2) Czy przy Voip dostęp do bilingu jest natychmiasyowy by sprawdzić kto dzwonił gdybym stracił zasieg Voip ,a chciał sie dowiedziec inna droga np, ze ze zwykłej komórki ?
I czy jest lepszy natychmiastowy sposób by sie tego dowiedzieć gdy stracę zasięg
janekpancerny pisze:Mam pytanie w jakiej sieci jest najwiekszy zasieg dla Voip (edge) w polsce
Pytanie jest zupełnie niezrozumiałe...zasięg VoIP ?
VoIP działa wszędzie,gdzie masz dostęp do Internetu odpowiedniej jakości...na EDGE to juz jest wręcz masochizm - można śmiało przyjąć,że Voip na EDGE nie działa.
janekpancerny pisze:Czy przy Voip dostęp do bilingu jest natychmiasyowy
To zależy kto jest tym usługodawcą VoIP, a są ich w Polsce setki .
janekpancerny pisze:Mam pytanie w jakiej sieci jest najwiekszy zasieg dla Voip (edge)
Nie istnieje nic takiego, jak zasięg VoIP. Zapewne chodziło Ci o zasięg EDGE? Nie da się jednoznacznie określić, kto ma największy zasięg EDGE, ale rzucając okiem na mapki operatorów mogę stwierdzić, że Era. Prawie wszędzie jest EDGE, mało jest miejsc z samym GPRS-em.
Blido pisze:Prawie wszędzie jest EDGE, mało jest miejsc z samym GPRS-em.
Z doświadczenia wiem, że tak jest. Jak w samochodzie w trasie używam netu to iPlus, którego mam na abonament, leży nieużywany tylko WPmobi działa. Orange nie testowałem.
Ale jeśli chodzi o sytuację janekpancerny to trzeba to sprawdzić i tyle.
Na EDGE da się gadać przez VoIP, ale nie nowego Skypa. Lepszy byłby jakiś VoIP przez SIP. Oczywiście najlepiej jak BTS będzie pod nosem.
janekpancerny pisze:I czy jest lepszy natychmiastowy sposób by sie tego dowiedzieć gdy stracę zasięg -tzn.-kto do mnie dzwonił
janekpancerny, nie posiadamy kryształowych kul . Byłoby łatwiej gdybyś napisał kto jest twoim usługodawcą VoIP. Być może ktoś na forum już korzystał z usług tej firmy i wie jak w niej wygląda sytuacja z billingiem (zakładam że o to właśnie Ci chodzi - chcesz się dowiedzieć czy ktoś dzwonił na numer twojej bramki VoIP podczas gdy nie byłeś w zasięgu internetu mobilnego).
Ja wycofałem się z VoIP na HSDPA.
Działało, tylko stabilność pozostawiała wiele do życzenia.
VoIP to raczej tylko nadaje się po kablu albo na dobrej radiówce.
marens pisze:VoIP to raczej tylko nadaje się po kablu albo na dobrej radiówce.
Albo na dobrym HSDPA.
Ja korzystam,i nie narzekam - rozmowę przytnie raz na kilka godzin,jeśli w ogóle,a korzystam z niemieckiego operatora,do którego ping jest większy,niż np.do Tlenofonu.
Patryk_ pisze:Ja korzystam,i nie narzekam - rozmowę przytnie raz na kilka godzin,jeśli w ogóle,a korzystam z niemieckiego operatora,do którego ping jest większy,niż np.do Tlenofonu.
Tylko podałem dla przykładu Play, gdzie SIP jest zablokowany. Ot taki żarcik od P4.
Musiałem dzwonić przez VPN a to dodatkowy ping dodaje.
Blido pisze:janekpancerny, nie posiadamy kryształowych kul . Byłoby łatwiej gdybyś napisał kto jest twoim usługodawcą VoIP. Być może ktoś na forum już korzystał z usług tej firmy i wie jak w niej wygląda sytuacja z billingiem (zakładam że o to właśnie Ci chodzi - chcesz się dowiedzieć czy ktoś dzwonił na numer twojej bramki VoIP podczas gdy nie byłeś w zasięgu internetu mobilnego).
Tak o to ,z tym że dopiero przymieżam sie do voip. I chodzi mi o to czy nie stracę kontaktu ze światem jak ktos zadzwoni a ja bedę poza zasięgiem i chciałbym odrazu sprawdzic lub co np. 10 minut sprawdzac kto pisał lub dzwonił na nr.???
I czy jest lepszy natychmiastowy sposób by sie tego dowiedzieć gdy stracę zasięg -tzn.-kto do mnie dzwonił - Nikt mi nie udzielił jeszcze konkretnych odp. Chodzi o najlepsze rozwiazania dla zadanego problemu u wszystkich dostępnych w polsce pewnych i nie za drogich operatorów .
Serdecznie dziekuje
Ostatnio zmieniony 2009-02-21, 14:40 przez janekpancerny, łącznie zmieniany 1 raz.
janekpancerny pisze:Nikt mi nie udzielił jeszcze konkretnych odp.
Bo zadajesz pytania,ktorych sensu nie sposób zrozumieć
Tłumaczyłem Ci juz,że nie istnieje pojęcie "zasięgu" w telefonii VoIP.
Jeśli chcesz sprawdzić billing swojego konta,to musisz podłaczyć sie do Internetu,zalogować na stronę swojego operatora,i przejrzec to,co Cię interesuje.
Ale mnie interesuja oferty wszystkich operatorów , które sa najlepsze.
Czy jest możliwosc żeby ustawic u operatora jakąś formę powiadamiania co jakiś czas , że ktos dzwonił gdy ja byłem poza zasiegiem ?
janekpancerny, bana na google masz? Wpisz sobie VoIP i wyszukaj operatorów. Nikt tu nie zna wszystkich operatorów a tym bardziej ich opcji dodatkowych.
janekpancerny pisze:Czy jest możliwosc żeby ustawic u operatora jakąś formę powiadamiania co jakiś czas , że ktos dzwonił gdy ja byłem poza zasiegiem ?
janekpancerny pisze:może jeszcze jakieś możliwosci?
Niektórzy operatorzy oferują możliwość sprawdzenia billingu przez WAP (więc mobilnie) lub dzwoniąc pod automatyczne biuro obsługi (IVR). Wiem że Freeconet ma coś takiego, ale na pewno znaleźliby się i inni operatorzy.
janekpancerny, nie rozdawaj po kilka punktów pomógł dla jednej osoby w jednym temacie.
Zostawiam po jednym punkcie każdemu i to wystarczy, inaczej to będzie bez sensu.
Pozdr, (R) BliSki. (tm) Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.