Problem z NAT'em po zakupie routera

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
rmX
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2009-07-07, 09:37
Lokalizacja: kraków

Problem z NAT'em po zakupie routera

Post autor: rmX »

Witam serdecznie,

z Azureusa korzystam bardzo długo i nie mialem praktycznie zadnych problemow, jednak wszystko zmienilo sie wczoraj kiedy zakupiłem router tp-link tl-wr340g (router potrzebowalem zeby rozdzielic internet tzn laptop przez wi-fi a komputer na ktorym wystapil problem-stacjonarny-podpiety kablem do routera). Że ściagam ponad 40gb zostawiłem komputer na noc, teraz sprawdzam ile sie sciagnelo no i niestety niemila niespodzianka bo prawie nic, tranfer nie przekracza około 10kb/s. Zdziwilo mnie ze przy kazdym torrencie jest żółta bużka, najechałem na nią i wyswietlil sie taki komunikat " mozesz miec problem z NATem jesli Twoje torrenty maja caly czas status zółty". Zdaje sobie sprawe ze temat byl poruszany, przegladalem kilka ostatnich z NAT'em jednak mam wrazenie ze odbiegaja od mojego problemu, a druga sprawa ze jestem laikiem w tym kwestiach dlatego ogromna prosba czy ktos moglby wytlumaczyc krok po kroku jak sobie z tym poradzic?

ps. zapomnialem oddac ze na stacjonarnym jest windows XP, jakby to miało jakos pomoc.

z góry wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam rmX

ps2. Zrobiłem w Vuze cos takiego Pomoc->Test NAT i zapory i w okienku "Port TCP dla połączeń przychodzących" było wpisane 28079 zrobiłem test i w polu tekstowym poniżej cos takiego sie po chwili wyswietlilo Testuję port 28079 ...
Błąd NAT - Connect attempt to 89.77.235.19:28079 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed. Mam nadzieje ze ta informacja ułatwi ogarniecie tego problemu.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z NAT'em po zakupie routera

Post autor: Jo_gurt »

rmX, sprawa dość prosta. Musisz przekierować port.
1. Ustaw na PCie adres IP na sztywno. Załóżmy będzie to 192.168.1.2.
2. Zaloguj się na router i przejdź na zakładkę Forwarding -> Virtual Server
3. Klikasz Add New
4. Service Port wklep: 28079 (jeśli go nie zmieniłeś)
5. W IP Address wklep adres kompa (przykładowy 192.168.1.2)
6. Protocol daj na ALL
7. Status: Enabled

I na koniec spróbuj po tym wykonać ten test co wyżej robiłeś.
rmX
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2009-07-07, 09:37
Lokalizacja: kraków

Re: Problem z NAT'em po zakupie routera

Post autor: rmX »

Jo_gurt wielkie, ale to wielkie dzieki. Pomogło teraz już sa normalnie zielnoe bużki w vuze i ściaga normalnie :). Jestes niesamowity mega prosta a jak dokladna i skuteczna instuckja. Szukalem tego po internecie dosc dlugo a tu jedna krotka Twoja wypowiedz, 2 min roboty i gotowe. Jeszcze raz bardzo dizekuje !:)
ODPOWIEDZ