Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
p.borzecki
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-09-06, 10:18
Lokalizacja: Olsztyn

Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Post autor: p.borzecki »

Mam dość niecodzienny problem z modemem Dell 5530 w komputerze Dell Latitiude E6400. Otóż nie widzi on żadnej karty SIM z plusa. Mam iPlusa (karta z 2007 roku), jednak dla sprawdzenia kupiłem najnowszy starter Simplusa (karta 2009) i też jej nie widzi. Co dziwne modem widzi karty Ery i Playa i normalnie łączy się przez nie z Internetem przy wykorzystaniu HSDPA. Na początku miałem zainstalowany Dell Connection Manager, jednak Pan z pomocy technicznej della polecił mi aplikację dedykowaną do tego modemu Ericssona. Aplikacja o niebo lepsza, ale problem pozostał ten sam. Czy ktoś miał coś podobnego? Pan z infolinii stwierdził również, że notują już problemy z Plusem od czasu wprowadzenia przez nich promocji (???), jakiś klient zgłosił, że jest rozwiązanie problemu, które polega na włączaniu GPRS, zamiast HSDPA, ale:
1. Korzystać z GPRS w dzisiejszych czasach to jakaś pomyłka
2. U mnie komputer nie widzi w ogóle karty SIM Plusa (komunikat: "Brak karty SIM" tak jakby jej w ogóle nie było. Sprawdzałem dziesiątki razy, wyjmowałem, wkładałem itp. bez rezultatu... :(

Przez ostatnie dni nic nie robię tylko instaluje najnowsze sterowniki i aktualizacje, w tym jakąś aktualizacje dla adaptera SC, ale nic to nie dało....
przemox.1
### BAN ###
Posty: 1463
Rejestracja: 2009-02-20, 17:41
Lokalizacja: ban

Re: Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Post autor: przemox.1 »

Na innych modemach, modem "widzi:" ta kartę sim ?
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Post autor: Jaco »

p.borzecki pisze:jakiś klient zgłosił, że jest rozwiązanie problemu, które polega na włączaniu GPRS, zamiast HSDPA, ale:
1. Korzystać z GPRS w dzisiejszych czasach to jakaś pomyłka
Ale spróbować czy da się nawiązać połączenie wystarczy.
p.borzecki pisze: U mnie komputer nie widzi w ogóle karty SIM Plusa (komunikat: "Brak karty SIM" tak jakby jej w ogóle nie było. Sprawdzałem dziesiątki razy, wyjmowałem, wkładałem itp. bez rezultatu...
Telefon ją widzi?
p.borzecki
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-09-06, 10:18
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Post autor: p.borzecki »

przemox.1 pisze:Na innych modemach, modem "widzi:" ta kartę sim ?
Tak jak najbardziej, w tej chwili z niej korzystam na innym komputerze ;) Mam modem PCMCIA Sierra AirCard 875 i w tym modemie karta od zawsze działa świetnie (HSDPA na innych komputerach wyposażonych w gniazdo PCMCIA), ale nowy komputer (DELL E6400) ma Express Card zamiast PCMCIA, poza tym po to zainwestowałem w modem wbudowany, aby z niego korzystać...

[ Dodano: 2009-11-03, 17:52 ]
Jaco pisze:Ale spróbować czy da się nawiązać połączenie wystarczy. (...)]Telefon ją widzi?
To z tym połączeniem GPRS to zgłaszał jakis inny użytkownik, po prostu konsultant z Della nawiązał do tego, że <font color="#FF00FF"><b>»»w ogóle««</b></font> z Plusem sa problemy od czasu wprowadzenia jakieś promocji (???). U mnie problem jest inny, w ogóle komputer tej karty nie widzi, zgłaszając komunikat "Brak karty SIM".

Podsumowując:

Karta SIM iPlus (rok produkcji 2007) działa świetnie w modemie Sierra 875 PCMCIA, jest jednak niewidoczna dla wbudowanego Dell 5530 w moim komputerze Dell E6400.

Ten modem (Dell 5530) bez problemu widzi jednak karty PLAY oraz ERA i łączy się przy ich pomocy przy wykorzystaniu HSDPA.

[ Komentarz dodany przez: Jaco: 2009-11-03, 18:00 ]
Usunięcie autocytatu.
Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 18:00 przez p.borzecki, łącznie zmieniany 1 raz.
p.borzecki
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-09-06, 10:18
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dell 5530 - nie widzi kart plusa

Post autor: p.borzecki »

Ok, problem rozwiązany.

Wadliwy był czytnik SimCard w płycie głównej laptopa, całe szczęście mam na niego gwarancje NBD więc dziś przyjechał serwisant wymienił płytę i już wszystko śmiga bardzo ładnie po HSDPA. Dziękuje wszystkim za chęć pomocy.
ODPOWIEDZ