Więc jak się okazało, mniej więcej tydzień temu (bez mojej wiedzy) dostawca zmienił mi ip. To, które teraz mam wydaje się publiczne (78.156.xxx.xxx), jednakże jest bezużyteczne, ponieważ gdy stawiam serwer w jakiejś grze, to po wpisaniu tego ip + port, serwera nie odnajduje, nawet u Mnie (a kiedyś kiedyś na wewnętrznym u Mnie było go widać, tylko nie u innych). I teraz doszedłem do 2 wniosków - albo dostawca poblokował mi porty, co jednak trudno mi sprawdzić, bo programy "do sprawdzania portów" chyba źle działają, bo pokazują że wszystkie porty mam zablokowane (nawet 80). Drugim moim pomysłem jest to, że przy zmianie ip powinienem chyba we właściwościach połączenia zmienić ustawienia (wcześniej miałem je podane i by internet normalnie funkcjonował musiałem to ustawić, mówię o maska podsieci, adres ip, preferowany DNS itd.). No i tutaj pytanie do Was - czym mój problem może być spowodowany i o czym mam powiadomić dostawcę (jutro do nich przedzwonię). Nie chcę być po prostu źle doinformowany i nie dać się spławić

Już kiedyś jak do nich dzwoniłem to 10min praktycznie tłumaczyłem facetowi w jaki sposób sprawdzam ping (wtedy z nim miałem kłopoty), a jak już nie wiedział co powiedzieć uznał, że "tak musi być".
Z góry dzięki za odpowiedź ;]