Router nie łączy się z internetem

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Evee
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-04, 14:27
Lokalizacja: Tczew

Router nie łączy się z internetem

Post autor: Evee »

Witam.

Staram się skonfigurować u znajomego router D-link DI624+, wcześniej wszystko działało jak należy, jednak musiałem zrestartować router gdyż mój poprzednik założył na niego hasło i go nie podał. Po resecie wprowadziłem wszystkie dane (internet z Neostrady, modem ADSL podłączony pod router, połączenie PPoE, dns i ip przydzielane dynamicznie) i choć system system twierdzi ze połączenie zostało ustanowione to niestety dostępu do internetu nie ma.

Dzwoniłem do tepsy, konsultantka od nich stwierdziła ze wszystko jest ok i połączenie jest (wiec nazwa uzytkownika i hasło musi być poprawne).
Ustawiałem na sztywno dns-y, nie dało to jednak żadnych efektów, aktualizowałem także firmware do rożnych wersji jednak i to nie pomogło.

Jedyne co zauważyłem to to że w sieci WAN nie są wymieniane żadne pakiety(w lanie i wlanie jest ok), a sam router chyba nie może połączyć się z modemem, cały czas pisze conecting PPoE. Tylko to trochę kłóci się z tym co powiedzieli w tpsa bo jednak cały czas jestem połączony(według nich).

Myślałem ze to wina systemu, albo antywirusa jednak w trybie awaryjnym z obsługa sieci także nie ma dostępu do sieci, podłączyłem też router do laptopa i dzieje się dokładnie to samo, połączenie niby jest a internetu nie ma.

Pingowanie adresów IP kończy się utraceniem 100% pakietów, a gdy wpisze adres witryny to wyskakuje komunikat ze system nie może odnaleźć nazwy hosta. Tu jest jeszcze jedna dziwna sprawa, gdy pinguje z poziomu routera za pomocą wbudowanego narzędzia to router stwierdza ze pingowanie przeszło pomyślnie.

Samo połączenie jest na 100% w porządku gdyż gdy podłącze modem z tepsy, wszystko jest ok. Uszkodzenie sprzętu tez chyba można wykluczyć (chociaż kto wie), bo tak jak już wspominałem wszystko przed resetem było w porządku.

I teraz jestem w kropce, pozbawiłem kumpla dostępu do sieci i nie za bardzo wiem co jeszcze mogę zrobić. Dlatego też będę wdzięczny za każda próbę pomocy.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Router nie łączy się z internetem

Post autor: Jo_gurt »

Evee pisze:Tylko to trochę kłóci się z tym co powiedzieli w tpsa bo jednak cały czas jestem połączony(według nich).
Połączony w warstwie ADSL i PPPoE to dwie różne rzeczy. Im zapewne chodzi o tą pierwszą.

Co to za modem, który macie?
Evee
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-04, 14:27
Lokalizacja: Tczew

Re: Router nie łączy się z internetem

Post autor: Evee »

Modem to Planet ADE 3000

http://www.planet-europe.info/catalog/T ... 249486.pdf
ODPOWIEDZ