Huawei E156G zrywa połączenie

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Z racji tego że jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post - Witam ;)


Mam internet w Play Online (modem Huawei E156G) i gdy się połączę to po czasie od 30 sekund do 5 minut (bywa różnie) zrywa połączenie. Zasięg mam rzędu 2-3 kresek (35-56%) a transfer sięga 1Mb/s. Próbowałem już reinstal oprogramowania ale jest tak samo. W laptopie rodziców też się rozłącza. Czasami gdy np. ściągam jakiś plik to wyświetla się komunikat ''Brak urządzenia lub urządzenie niedostępne'' a po chwili ''Wykrywanie urządzenia...'' i znów jest połączenie ale plik nie pobiera się do końca. Czy jest jakiś sposób by rozwiązać ten problem?
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: ja.michal »

Wygląda na problem z USB. Zasilanie, albo coś z USB jako takim.
Spróbuj pod inny port podłączyć modem. Sprawdź też ustawienia oszczędzania energii w systemie.
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Z USB raczej wszystko w porządku... Tzn mam dostyć starego kompa i nie ma tam USB 2.0 ale to raczej nie ma związku bo w laptopie 2.0 jest i robi się tak samo... :cry:
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: ja.michal »

To wygląda na to, że modem kopać się zaczyna.
Próbowałeś firmware aktualizować? Chodź z drugiej strony to ryzykowne bo jak w środku aktualizacji zniknie modem z systemu to będzie po zawodach i tylko serwis.
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Uuu... ;/ to ja wole nie ryzykować. Choć z drugiej strony to dostaje już z tym do głowy :cry:
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: ja.michal »

Próbowałeś na innym komputerze używać tego modemu?
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Tak, na laptopie u rodziców... i jest tak samo
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
szmitz
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 888
Rejestracja: 2008-12-08, 17:10
Lokalizacja: DE:Uhingen

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: szmitz »

Jest na gwarancji modem ??
Jak jest to daj na GW i zgłoś usterkę że rwie poł. Zabierz lapka na inego BTS i tam sprawdź czy rwie poł.
Netia 2Mb/s. :)
Router:D-Link DIR-655 + Modem : D-Link DSL-320T i E3131, 12.9.2013 3G Networks
Adamusek xD
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 367
Rejestracja: 2008-04-15, 14:18
Lokalizacja: Samolubie

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: Adamusek xD »

To ja opiszę, jak to było z moim E220 z Plusa, jechałem na EDGE. Podobna sytuacja. Modem się pojawiał i po chwili znikał z systemu (na Windowsie jak i na Ubuntu). Na początku tych problemów wystarczyło modem położyć "do góry nogami" i już nie znikał.. Zaczęło się robić coraz gorzej, modem nie chciał już wcale współpracować, więc zaniosłem do Plusa w celu oddania go na gwarancję. Modem został przyjęty i po kilku dniach wrócił... napisali, że wszystko testowali, było ok i co mam zrobić na kompie (ja oczywiście wcześniej już to zrobiłem, jak przystało na użytkownika forum bez-kabli). Pani powiedziała, że mogę jeszcze raz oddać jak nic nie pomoże. No to zaniosłem i pan (niezbyt sympatyczny) odmówił mi wysłania modemu na GW bo dzień wcześniej się skończyła, ale przecież gw wydłuża się o czas pobytu w serwisie.
Nie chciało mi się kłócić, więc odpuściłem. Na szczęście umowa się skończyła. Ja z modemem poeksperymentowałem i zobaczyłem, że problem występuje tylko na EDGE Plusa. To poszedłem po starter PLAY'a i modem świetnie działał. Pewnie problem firmwarowy... ale jak działa to nie ruszam po po co ryzykować uwalenie modemu.

Więc.. Zgłoś go na GW.., wcześniej zobacz czy to samo się dzieje na różnych częstotliwościach (wymuś określone częstotliwości np za pomocą TNI), tzn czy modem znika (wiem, że PO działa na 2100, ale tak dla diagnostyki)

Ale się rozpisałem :)
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Adamusek xD pisze:wcześniej zobacz czy to samo się dzieje na różnych częstotliwościach (wymuś określone częstotliwości np za pomocą TNI)

Mógłbyś troche więcej o tym napisać? Bo naprawdę nie wiem jak się to robi...
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
berni
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 496
Rejestracja: 2009-06-14, 22:21
Lokalizacja: PL

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: berni »

bula920000 pisze:Mam internet w Play Online (modem Huawei E156G) i gdy się połączę to po czasie od 30 sekund do 5 minut (bywa różnie) zrywa połączenie. Zasięg mam rzędu 2-3 kresek (35-56%) a transfer sięga 1Mb/s.
Z moim Huaweiem E156G jest podobnie, z tym że transfery 1Mb/s uzyskuję tylko w nocnych godzinach między godziną 2 a 4. Zrobiłem Aktualizację oprogramowania pobraną z
http://www.playmobile.pl/pl/internet/pr ... index.html
trochę to pomogło gdyż modem nie zrywa już tak często.
bula920000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-24, 08:41
Lokalizacja: Śląsk

Re: Huawei E156G zrywa połączenie

Post autor: bula920000 »

Używam teraz TNI i jest już trochę lepiej...

[ Dodano: 2010-07-26, 09:58 ]
Nie nooo!!! Znowu to samo!!! Teraz po 10 min się rozłącza. Próbowałem na innych częstotliwościach i nic nie pomogło :( Poziom sygnału pokazuje teraz 12% HSDPA/WCDMA. Znów spróbowałem na laptopie (programem TNI) i jest tak samo :( :( :(
Lepiej mieć na ropę bryczke niż na LPG zapalniczke ;)
ODPOWIEDZ