Orange 0% transferu UMTS/HSPA

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Kirov
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2008-03-10, 20:45
Lokalizacja: Łódź

Orange 0% transferu UMTS/HSPA

Post autor: Kirov »

Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić tu swój o dziwo rozwiązany problem w nadziei ze będzie on pomocny dla innych.
Pewnego dnia gdzieś w okolicach polowy września uszkodzony został mój modem Option Icon. W wielkich trudach i z bólem wydałem pieniążki na Huaweia 1750 sprowadzonego z Niemiec. Dokładnie chodzi o "O2 prepaid surfstick". Wraz z kupnem dostałem kody do sim locka i firmware'u. Kupna i pierwszego logowania dokonałem 18 września(pamiętam ponieważ okres rozliczeniowy się skończył.

Tu jest opis problemu( dla tych co nie chcą czytać wszystkiego:p)
Transfer w sieci UMTS był akceptowalny przez pierwsze 2-3minuty od połączenia, czasem krócej, a następnie spadał do zera (sprawdzane w windowsowym menadżerze zadań). Później chwilami coś przesyłał. Słowem pupa zbita. Pomyślałem skończył się okres rozliczeniowy, a jak sięgam pamięcią zawsze w 2-3 po tym internet nadal działał jakbym był poza limitem. Dnia 21 września zadzwoniłem do BOK ze zgłoszeniem. W parę dni później dostałem odpowiedz ze u nich wszystko jest cacy, natomiast u mnie wykryto jakiegoś robaczka typu spyware, który rzekomo mógłby być odpowiedzialny za moje problemy. Podziękowałem panu i zabrałem się za szukania robaka, którego nie znalazłem.

Martwiłem się, ze problem leży w modemie. Np:
1. jest uszkodzony
2. czytałem ze port USB mający zaledwie 500mA nie dostarcza należytego prądu do korzystania z sieci UMTS
3. problem mógł leżeć również w karcie sim.
Tyle jeśli chodzi o to co wywnioskowałem z postów na tym forum.

Żeby było ciekawie ok. godziny 00.30 pewnego wieczora internet zaczął śmigać aż milo. Trwało to zaledwie do ok. 3.00 ale dało do myślenia.
Zadzwoniłem ponownie do BOK'u prosząc o wyjaśnienia. Co się okazało od 20 września trwają prace na nadajniku UMTS, z którego korzystam.

Finał jest taki ze jestem zmuszony do korzystania z EDGE'a i sprawdzania co jakiś czasu czy UMTS działa prawidłowo.

A teraz jeszcze garść faktów:
taryfa - business everywhere
zmieniałem firmware modemu co oczywiście nie pomogło

został mi się tylko problem polegający na zawieszaniu się aplikacji Mobile partner i orange'owego menadżera połączeń przy zmianie technologii z 3G na 2G. Konieczny jest reset komputera. Moze ma ktoś jakieś pomysły czemu??
oraz dlaczego niekiedy przy podłączaniu modemu bądź innego urządzenia wyświetla mi komunikat ze urządzenie możne działać szybciej jeśli podłącze je do portu USB 2.0. Ale to już problem mojego kompa, prawdopodobnie.

Jak już pisałem mam nadzieje, ze komuś to pomoże.
ODPOWIEDZ