Problem z internetem w Netia

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
piotrek2k
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-10-09, 10:00
Lokalizacja: WRC

Problem z internetem w Netia

Post autor: piotrek2k »

Witam, jestem tu nowy i postanowilem napisac bo nie wiem co mam poczac i co z tym fantem zrobic. Ale zacznijmy od poczatku. Pod koniec sierpnia "skuszony" super promocja w Netii postanowilem złożyc zamowienie na internet 20 mega w Netii. Złożyłem zamówienie na stronie w/w firmy (dodam ze "zalapalem" sie dodatkowo na super promocje "mp4 gratis przy zlozeniu zamowienia poprzez internet - moje zamowienie zostanie przeanalizowane i konsultant skontaktuje sie ze mna w ciagu 12h oraz router za 1 zl - normalnie dodawany do pakietu telefon+internet). Niestety po uplywie ponad 24 godzin nikt sie nie skontaktowal, wiec postaniwilem sam zadzwonic na blueline. Tam zyczliwa Pani mnie poinformowala ze czasami tak sie zdarza ze system pomija wpisy zamowienia i w zwiazku z tym mam ponowic zamowienie ktore traktowane bedzie jako zlozenie zamowienia z gratisami tj mp4 wraz z routerem za 1zl. Tak tez zrobilem, nastepnego dnia zadzwonil do mnie Pan z firmy zewnetrznej i po krotkiej rozmowie podpisalem umowe na 20 mega. Pytajac czy sa mozliwosci techniczne stwierdzil ze tak, ze moja linia "uciagnie" te 20 mega. Po kilku dniach przyszedl kurier z umowa, podpisalem ja i pozostalo tylko czekac na podpiecie internetu netii(musialem czekac do 30 wrzesnia gdyz wtedy uplywal mi termin neostrady). w miedzyczasie jeszcze podczas uzytkowania neostrady rozsynchronizowalo mi sie lacze, router nie mogl sie polaczyc. zglosilem ta awarie na blueline TP. Przyszedl Pan technik posprawdzal, popatrzyl i za 2 godz wszystko wrocilo do normy. Zapytalem sie czy moglby zrobic test lacza na osiagniecie predkosci 20 mega. Mowi ze nie ma problemu. Znow cos popodlaczal, poszedl do skrzynki na ulicy tam cos pokombinowal i powiedzial ze linia wytrzyma ta predkosc. I wreszcie dnia 2 pazdziernika otrzymalem wymarzone 20 megowe lacze. Jakie bylo moje zdziwienie gdy na speedtest.pl otrzymalem wartosc 6 mega. Zglosilem to na blueline netia, posilkujac sie wynikami ze speedtesta. Pan laskawie przyjal zgloszenie awarii i twierdzac ze zajma sie technicy tym tematem. Dzwonilem do nich 2 pazdziernika, nastepnie zniecierpliwiony brakiem wizyty i jakiego kolwiek kontaktu zadzwonilem ponownie do netii i tam Pan stwierdzil ze technicy byli u mnie 5 pazdziernika ale niestety nie zastali nikogo w domu (mam urlop i czaly ten czas spedzam w domu wiec nei ma mozliwosci zeby nie zauwazyc). No to Pan umawia techniaka na 7 pazdziernika - znowu nikt nie dociera o umowionej godzinie. Znow telefon do netii - technik na 8 pazdzirenika-i sytuacja znow sie powtarza - brak kontaktu z jakiejkolwiek strony. Dzis jest 9 pazdziernika ja mam lacze 6 mega zamiast 20 (zaraz przyjdzie FV na 20 mega). Dodam ze routera rowniez nie ma zostal podobno nadany do kuriera 1 pazdziernika razem z mp4. W zwiazku z tym mam pytanie co moge zrobic w takiej sytuacji:
1. Napisac reklamacje, dodajac swoje "dowody" niedzialania uslugi tj wyniki ze speedtesta podawane za kazdym razem na blueline (jak chca niech odsluchaja archiwum)
2. Zerwac umowe argumentujac to niemozliwoscia swiadczenia uslugi przez operatora ze wzgledu na brak mozliwosci technicznych bez ponoszenia kosztuw udzielonej ulgi z miesiecznym wypowiedzeniem
Szczerze mowiac to juz mam dosc firmy netia i chcialbym sie z nia pozegnac, jak mialem neostrade to raptem przez 2 lata na bluline tp dzwonilem ze 4 moze razy a tu problemy na samym pczatku az boje sie pomyslec co bedzie dalej. Mial ktos taki problem lub moglby mi pomoc wyjsc z tego w sposob najbardziej rozsadny. Pozdrawiam i licze na pomoc. Ponizej zalaczam synchro z routera:
Downstream Upstream
SNR Margin: 7.6 7.5 db

Line Attenuation: 16.0 8.3 db

Data Rate: 20299 870 kbps
adixm
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1050
Rejestracja: 2009-01-19, 20:26
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: adixm »

To jest tak że nie musisz mieć określonych 20Mb/s, musisz miec do 20Mb/s przy czym minimum to wydaje mi sie jest kolo 11Mb/s, synchronizacja nie wygląda źle(katastrofalnie) przy czym moim zdaniem masz za duże tłumienie, jeśli nadal będą problemy to może będzie szansa podpisac jakis aneks do umowy o obnizenie predkosci do 10Mb/s która byłaby dobrym rozwiazaniem. Pamietaj że wszelkiego rodzaju speedtesty nie sa w żaden sposób miarodajne i nie sa żadnym dowodem. Jeśli chcesz sprawdzić transfer to najlepiej wejsc na www.noc.gts.pl, jesli masz 20Mb/s to transfer powinien byc w okolicy 2,5MB/s
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: ja.michal »

Strona noc.gts.pl została zlikwidowana.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: zDaleKi »

ja.michal pisze:Strona noc.gts.pl została zlikwidowana
To już oficjalne wiadomości? Bo faktycznie nie działa od jakiegoś czasu. :(
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: ja.michal »

GTS nic nie pisze a strona nie działa od jakiegoś czasu więc pewnie koniec.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: zDaleKi »

ja.michal pisze:GTS nic nie pisze
Ktoś pisał do nich może maila?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
patak
Użytkownik forum
Posty: 47
Rejestracja: 2009-05-06, 18:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: patak »

"Skąd: WRC" to jak dobrze rozumiem Wrocław? Obawiam się, że to jakaś lokalna awaria.
Zacznę od początku. Na początku września zdenerwowany ciągłymi zerwaniami połączenia zgłosiłem to na blueline Netii. Po dwóch dniach panowie z Eltela wymienili kable na ulicy, tłumienie magicznie spadło z 39dB na 19dB, upload - 3.5dB. Pod koniec września zadzwonili do mnie czy przypadkiem nie chcę podnieść prędkości, bo pojawiła się taka możliwość. Pan zaproponował opcję 'do 20mega' i zapewnił, że linia pozwoli na 15mega. Skuszony ceną zgodziłem się na propozycję.
Od 1 października zaczęły się problemy. Synchro było, autoryzacji nie. Synchro nieprzeciętne 19915/1069. Po dwa telefony codziennie na blueline i za każdym razem brak konkretnych informacji. Technicy niby byli następnego dnia, ale ja akurat siedziałem na zwolnieniu w domu i na pewno bym ich nie przeoczył. Po ciężkich bojach 8 października internet zaczął działać, prawie działać.
Mimo porządnego, stabilnego synchro przepustowość w godzinach 15-1 przepustowość oscyluje w granicach 1-5Mb/s, pakiety się gubią (~5%), a ping na WP skacze do 50ms. Z pewnością nie jest to wina mojej linii, bo robiąc speedtesty o 3 w nocy ukazuje się 16Mb/s. Zacząłem znowu wydzwaniać na 227111111 (darmowe wieczory). Pierwsze co konsultantka zrobiła, to wysłanie techników. Był oczywiście o nieumówionej porze, nie zastał nikogo w domu, ale stwierdził BMT i zalecił obniżenie do 6Mb/s. W tym momencie okazało się, że wcale nie mam LLU, a BSA. SuperKantarek twierdzi inaczej... Kolejny telefon na blueline. Dowiedziałem się, że w rejonie wrocławskim nie ma teraz przełączeń na LLU. Pan oczywiście zaproponował obniżenie prędkości, ale z przekory się na to nie zgodziłem. Podejrzenie padło na "kable międzycentralowe" i mam czekać na rozbudowę infrastruktury. Podziękowałem mu i zadzwoniłem jeszcze raz. Całe szczęście trafiłem na kogoś kompetentnego, który zaproponował przeciążony punkt styku. Kazał robić testy WinMTRem i wysłać je na netiowego mejla.
Testy WinMTRem chciałem zrobić, ale szybko okazało się, że program nie działa na Win7. Znalazłem MTR na Linuxa i w nim robię raporty. Już po pierwszym teście zauważyłem, że jedyna pozycja z 'packet loss' to 'Jaworzno-bras...'. Swoją drogą czy to nie dziwne, że z Wrocławia łączę się z punktem styku w Jaworznie?
Ile takich raportów mam wysłać, żeby nie czepili się niewystarczającego materiału dowodowego? Czy moje przygody wystarczają do zerwania z nimi umowy? Nawet jeżeli naprawią tą awarię to nie mam specjalnej ochoty kontynuować z netią współpracy. Co mogę dodatkowo zrobić z mojej strony w celu przyśpieszenia tej sprawy? Konsultanci na blueline często sprawiają wrażenie, że wiedzą mniej ode mnie.
BTW noc.gts.pl działa i ma się dobrze
Awatar użytkownika
filip953
Stały użytkownik forum
Posty: 58
Rejestracja: 2010-09-05, 17:22
Lokalizacja: Jarocin

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: filip953 »

Mnie noc.gts.pl działa stronka ;)
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: zDaleKi »

patak pisze:"Skąd: WRC" to jak dobrze rozumiem Wrocław?
Tak, kiedyś na P.M.S był taki skrót wybrany dla Wrocławia.
filip953 pisze:Mnie noc.gts.pl działa stronka
Ta strona ostatnio nie działał ale już działa.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
patak
Użytkownik forum
Posty: 47
Rejestracja: 2009-05-06, 18:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: patak »

W końcu wysłałem im 4 testy gdzie dokładnie widać, że wina jest ich i żeby odczepili się od mojej linii. Dodałem do tego parę logów z wgeta gdzie próbuję ściągnąć 64megowy plik z ftp ATMANa.
Dziś zadzwonił pan i pyta jakie jest moje zadowolenie z usług :zdziwko: Odpowiedź była oczywista - nie. Powiedział, że rano jest wpis, że sprawa jest rozwiązywana.
Tak wygląda przykładowy wynik MTRa u mnie:

Kod: Zaznacz cały

HOST: piotrek-laptop              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. www.routerlogin.com           0.0%   500    0.8   0.7   0.6   2.7   0.1
  2. Jaworzno-bras2.inetia.pl      0.0%   500   22.4  24.7  21.5 158.2   9.6
  3. JawoH001RT10-JawoH001RT09.in  2.2%   500   21.9  22.0  21.0  27.4   0.6
  4. JawoH001RT09-KrakH001RT09.in  0.0%   500   28.1  27.6  25.5  35.3   1.3
  5. KrakH001RT09-KrakH001RT11.in  0.0%   500   23.7  25.4  22.7  40.3   3.8
  6. KrakH001RT11-KrakR006RT01.in  0.0%   500   31.7  29.2  23.5  39.1   3.8
  7. KrakR006RT01-to-Onet.inetia.  0.0%   500   51.1  28.9  22.8 100.1  13.8
  8. ruc-CR1.z.ruc-BR1.net.onet.p  0.0%   500   24.5  24.0  22.8  53.7   1.8
  9. ruc-AGG1-k2.z.ruc-CR1.net.on  0.0%   500   24.3  24.2  23.1  38.3   1.1
 10. s4.m1r2.onet.pl               0.0%   500   24.0  23.8  22.7  25.0   0.4
patak
Użytkownik forum
Posty: 47
Rejestracja: 2009-05-06, 18:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: patak »

Sprawa zakończona. Netia dostała moją rezygnację z umowy. O dziwo przyjęła ją bez zająknięcia. Szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym poprzez brak internetu. Zadzwoniłem i zapytałem czy to kolejna awaria, a pani mi na to, że usługa jest nieaktywna, bo rozwiązałem umowę. Pozostaje korzystać z wifi z ledwie zabezpieczonego lajfboksa i czekać aż tp aktywuje mi swoją usługę.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: krystianb »

patak pisze:O dziwo przyjęła ją bez zająknięcia.
O dziwo będzie jak przyjdzie rachunek z karą umowną.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
patak
Użytkownik forum
Posty: 47
Rejestracja: 2009-05-06, 18:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z internetem w Netia

Post autor: patak »

Wtedy będą odwołania itp.. W rezygnacji wyraźnie podkreśliłem "(...) bez ponoszenia przeze mnie dodatkowych kosztów z powodu braku możliwości technicznych świadczenia zamówionej usługi.". Wprawdzie na infonetii słyszałem tysiąc różnych wersji nt. opłaty wyrównawczej to po przeczytaniu regulaminu i umowy czuję, że prawo stoi po mojej stronie. Poza tym przy wyjaśnianiu braku internetu pani z infonetii powiedziała "Ahaa... to jest rozwiązanie z naszej winy (...).
ODPOWIEDZ