Witam!
Od prawie trzech tygodni mam problem z internetem PLAY ONLINE. Gdy próbuję nawiązać połączenie dostaję w odpowiedzi komunikat "Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci". Wiem, że taki komunikat był poruszany w kilku wątkach ale wynikało z nich że błąd powodowany jest słabym zasięgiem. W moim przypadku jest inaczej. Używałem tego internetu przez blisko 11 miesięcy, bez żadnych kłopotów czy problemów i byłem z niego na prawdę zadowolony. Aż tu nagle pewnego dnia zaskoczył mnie wspomniany wcześniej komunikat. Już następnego dnia poszedłem do salonu nr 1, tam pracownik zaproponował wymianę karty SIM na nową. Tak też zrobiłem. Sytuacja po kilku godzinach wróciła do normy - internet zaczął działać. Jednak po upływie kilku następnych dni sytuacja się powtórzyła. Znów wycieczka do salonu nr 2 (tym razem innego), opowiedziałem sytuację i zapadł wyrok - ponowna wymiana karty SIM. Jednak za tym razem nie skończyło się wszystko szczęśliwie. Internet nie stanął na nogi ani po kilku godzinach, ani po kilku dniach.
Znów zdesperowany poszedłem do salonu nr 3 (chcąc spotkać mądrą osobę wybrałem jeszcze inny salon, już trzeci) i opowiedziałem swoją historię. Sprawdziłem wtedy mój modem, Huawei 220, z inną kartą SIM, taką która nie jest przypisana do mojego konta abonenckiego, jakaś pierwsza lepsza salonowa karta wyjęta z modemu, i okazało się że wszystko działa. Sprawdziłem też moją kartę SIM na salonowym modemie - niestety ten sam komunikat. Pracownik powiedział, że trzeba napisać zgłoszenie techniczne. Gdy już otworzył sobie odpowiedni szablon w komputerze poprosił mnie abym podyktował mu treść zgłoszenia. Początkowo protestowałem mówiąc, że nie znam formalnych szczegółów jakie muszą być zawarte w takim zgłoszeniu, pracownik jednak spokojnie odpowiadał, że skoro to moje zgłoszenie to sam decyduje o tym co chcę zawrzeć w jego treści. W końcu udało się skleić całość, dostałem potwierdzenie zgłoszenia i wróciłem do domu grzecznie czekać na rozwiązanie problemu.
Po tygodniu czekania zniecierpliwiony poszedłem do salonu nr 2 sprawdzić jak idzie rozwiązywanie mojego problemu. Okazało się, że w systemie nie widnieje nawet to zgłoszenie, ani jako rozwiązywane w toku, ani w historii zgłoszeń. Pracownik salonu zaproponował żeby napisać nowe skoro poprzedniego nie widać nawet w systemie. Tak zrobiłem, jednak ponownie poprosił mnie o podyktowanie treści zgłoszenia. Tego samego dnia odwiedziłem również salon nr 3 (ten, w którym po raz pierwszy pisałem zgłoszenie techniczne). Zapanował chwilowy zamęt, nie wiadomo było dlaczego zgłoszenia nie ma w systemie skoro mam na piśmie potwierdzenia jego zgłoszenia ale pracownik salonu zadzwonił do biura obsługi i dowiedział się, że były problemy z ich systemem NASA (mogłem przekręcić nazwę). Pomimo tego, że zgłoszenia nie ma w systemie to u nich w centrali jest, jednak zostało odrzucone ze względów formalnych. Przy tej okazji wspólnie z pracownikami salonu dowiedziałem się, że zgłoszenie techniczne ma jednak swój wzór i muszą być zawarte w nim odpowiednie informacje bo inaczej zgłoszenie jest odrzucane jako niekompletne.
Wróciłem do domu i sprawdziłem potrzebne parametry, po czym następnego dnia pojechałem do salonu nr 2 i telefonicznie zgłosiłem problem (to już 3 zgłoszenie!) podając wszystkie informacje jakie były potrzebne w formularzu, informując również operatora o krokach, które już podjąłem - dwukrotna wymiana karty SIM, sprawdzenie działania modemu z inna kartą oraz karty z innym modemem. Zgłoszenie zostało przyjęte.
Po paru dniach otrzymałem sms, że zgłoszenie nr 2 zostało rozwiązane, i że dobrze byłoby gdybym się skontaktował z salonem. Tak zrobiłem, jadę do salonu, w którym je składałem i okazało się, że chcieli mi powiedzieć tylko tyle, że zgłoszenie nie było kompletne i żeby problemem ktoś na poważnie się zajął to muszę je uzupełnić. Wyjaśniłem, że już wiem o wymaganych parametrach, które trzeba podać przy zgłoszeniu i że już jedno kompletne złożyłem.
Mijają kolejne dni, nagle przychodzi sms, że zgłoszenie nr 3 (to kompletne) jest rozwiązane i żebym sobie wszedł na stronę na swoje konto i tam przeczytał jego rozwiązanie. W tym miejscu muszę dodać, że internet przez czas moich zmagań czasem działał. Jednak zazwyczaj tendencja była taka, że jeśli podziała dzień lub dwa to później dłuższy czas nie działa w cale. Tego dnia, gdy przyszło rozwiązanie zgłoszenia kompletnego, internet po kilku dniach ciszy zaczął działać.
W wyjaśnieniu zgłoszenia było napisane, że problem nie leży po stronie sieci, więc prawdopodobnie jest to coś po mojej stronie. Proponują zaktualizować oprogramowanie i sterowniki modemu, sprawdzić konfigurację komputera (nie napisali co dokładnie) oraz profilaktycznie wymienić kartę SIM. Gdy przeczytałem to wyjaśnienie to przestałem wierzyć, że w ogóle ktoś w PLAYu ruszył głową aby zastanowić się dlaczego mam taki problem. Pamiętajcie, że modem sprawdzałem już w zestawieniu z innymi kartami, sprawdzałem też na różnych komputerach. To wszystko tłumaczyłem konsultantowi przez telefon. Wszystko na marne. Ale i tak cieszyłem się że internet działa.
To było w zeszłym tygodniu. Myślałem, że wszystko wróciło do normy jednak wczoraj znów pojawił się złowrogi komunikat. Dziś również wybieram się do któregoś z salonów na miłą rozmowę ale pomyślałem, że zapytam Was forumowiczów czy nie wiecie jak można poradzić sobie z takim kłopotem. Jeśli nie to może jest wśród Was ktoś obeznany z przepisami dotyczącymi rozwiązywania umowy przed terminem. Oczywiście nie zamierzam płacić dodatkowych kar. W regulaminie nie ma nic na ten temat. Jest za to możliwość złożenia reklamacji co uczynię na pewno, ale to nie spowoduje rozwiązania moich problemów przecież. Akceptuje tylko dwa rozwiązania:przerwanie umowy lub działanie internetu.
Jakie informacje potrzebujecie aby coś mi podpowiedzieć?
Pozdrawiam
gandalftaurus
Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-10-15, 13:28
- Lokalizacja: Chełm
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci
Były kiedyś przypadki niekompatybilnych kart sim. Może taka trefna seria jest w salonie gdzie je wymieniasz. Jest kilka rodzajów kart sim (różnią się wyglądem procesorów) może akurat wymieniają na takie które nie lubią się z modemem.gandalftaurus pisze:że w ogóle ktoś w PLAYu ruszył głową aby zastanowić się dlaczego mam taki problem. Pamiętajcie, że modem sprawdzałem już w zestawieniu z innymi kartami, sprawdzałem też na różnych komputerach. To wszystko tłumaczyłem konsultantowi przez telefon. Wszystko na marne. Ale i tak cieszyłem się że internet działa.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci
I trzeba było ją zabrać do domu.Bo tak jak pisze krystianb, i sam już zauważyłeśgandalftaurus pisze:. Sprawdziłem wtedy mój modem, Huawei 220, z inną kartą SIM, taką która nie jest przypisana do mojego konta abonenckiego, jakaś pierwsza lepsza salonowa karta wyjęta z modemu, i okazało się że wszystko działa.
.gandalftaurus pisze: Sprawdziłem też moją kartę SIM na salonowym modemie - niestety ten sam komunikat
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-10-15, 13:28
- Lokalizacja: Chełm
Re: Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci
Zatem Waszym zdaniem powinienem wymieniać karty SIM aż do skutku? A jak w takim razie wyjaśnić fakt, że ta sama karta działa okazjonalnie. Czy to znaczy, że czasem się udaje jej nawiązać dobrą współpracę z modemem?
Wczoraj postanowiłem zaktualizować firmware modemu. Po aktualizacji internet zaczął działać, jednak dziś znów przestał. Ponownie wgrałem firmware (tą samą wersję) i dodatkowo dashboard i znów zadziałało. Nie wiem co o tym sądzić, czy za każdym razem wgranie okaże się pomocne? Jak powinno się prawidłowo wgrywać te dwie rzeczy - czy należy usunąć kartę SIM z urządzenia na czas aktualizacji?
Jeszcze o jednym szczególe nie napisałem wcześniej. Gdy internet nie działa, to modem zaczyna się dziwnie zachowywać. Po wykryciu urządzenia sam się restartuje i znów przechodzi do wykrywania i tak w kółko. Gdy wszystko działa jak trzeba nic podobnego nie ma miejsca. Po wykryciu modemu można już się połączyć z internetem.
Wczoraj postanowiłem zaktualizować firmware modemu. Po aktualizacji internet zaczął działać, jednak dziś znów przestał. Ponownie wgrałem firmware (tą samą wersję) i dodatkowo dashboard i znów zadziałało. Nie wiem co o tym sądzić, czy za każdym razem wgranie okaże się pomocne? Jak powinno się prawidłowo wgrywać te dwie rzeczy - czy należy usunąć kartę SIM z urządzenia na czas aktualizacji?
Jeszcze o jednym szczególe nie napisałem wcześniej. Gdy internet nie działa, to modem zaczyna się dziwnie zachowywać. Po wykryciu urządzenia sam się restartuje i znów przechodzi do wykrywania i tak w kółko. Gdy wszystko działa jak trzeba nic podobnego nie ma miejsca. Po wykryciu modemu można już się połączyć z internetem.
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Nie możesz połączyć się przed rejestracją dostępnej sieci
Jeśli identyczne objawy są na innym modemie to ewidentna wina karty sim, lub jakiegoś bałaganu u operatora.gandalftaurus pisze:Zatem Waszym zdaniem powinienem wymieniać karty SIM aż do skutku?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!