Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Co się dzieje w przypadku gdy odsyłamy wadliwy/uszkodzony modem w ramach gwarancji? Oczywiste jest, że wtedy nie mamy dostępu do internetu, a faktura przyjdzie i trzeba zapłacić. Czy play zwraca wtedy "nadpłatę" ewentualnie czy przenosi niewykorzystane limity na następny okres rozliczeniowy? Może daje zastępczy modem na czas naprawy (rozpatrzenia reklamacji)
Ktoś miał taką sytuację?
Ktoś miał taką sytuację?
Ostatnio zmieniony 2010-12-18, 14:52 przez ooggi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Otrzymuje się zastępczy modem na czas naprawy.ooggi pisze:Może daje zastępczy modem na czas naprawy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
To spoko. A czy możesz napisać coś więcej? Zastępczy dostaje się np w salonie czy czeka na przesyłkę kurierską? Planuję zakup zestawu w eshopie play.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Zastępczy dostaje się w salonie.ooggi pisze:Zastępczy dostaje się np w salonie
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Czyli o to mogę być spokojny. Zapytam jeszcze - czy jest jakaś lepsza oferta na mobilny niż playonline 10GB z prędkością do 1Mbit/s za 45zł/m-ąc z umową 18m-cy (promocja dla obecnych abonentów)?
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 280
- Rejestracja: 2007-08-31, 21:16
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
To zalezy. Jesli chodzi o cene to Play ma jedną z najatrakcyjnieszych ofert cenowych natomiast jesli chodzi o jakość usługi tutaj niestety sytuacja zazwyczaj jest odwrotna.ooggi pisze:Czyli o to mogę być spokojny. Zapytam jeszcze - czy jest jakaś lepsza oferta na mobilny niż playonline 10GB z prędkością do 1Mbit/s za 45zł/m-ąc z umową 18m-cy (promocja dla obecnych abonentów)?
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Nic takiego. Licznik tyka. Wg oferty modem to jedno usługa to drugie i nie mają co do zasady związku ze sobą.ooggi pisze: Czy play zwraca wtedy "nadpłatę" ewentualnie czy przenosi niewykorzystane limity na następny okres rozliczeniowy?
Jak się ma szczęście. Ja w Plusie nie dostałem i 2 tygodnie na GPRS w telefonie jechałem.marens pisze: Otrzymuje się zastępczy modem na czas naprawy.
W sumie już ani jedno, ani drugie nie są prawdą. Fakt Play limituje do 1Mb/s, ale jakość bardzo się podniosła przez wprowadzenie HSPA+.kedi pisze:Jesli chodzi o cene to Play ma jedną z najatrakcyjnieszych ofert cenowych natomiast jesli chodzi o jakość usługi tutaj niestety sytuacja zazwyczaj jest odwrotna.
Jeśli chodzi o oferty to przy braniu bez modemu są lepsze u innych operatorów.
- Patryk
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 6692
- Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
- Lokalizacja: Z dziczy
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
HSPA+ nic nie da w sytuacji, gdy brakuje transmisji w sieci stałej operatora, a niestety w Playu to nadal norma.ja.michal pisze:jakość bardzo się podniosła przez wprowadzenie HSPA+.

-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Patryk, coś masz pecha w swoim rejonie. U mnie się poprawia ostatnio. Na trasie mazowieckie-lubelskie też już telefon chodzi lepiej (jakoś rozmowy się poprawiła) i nie gubi tak sieci jak to bywało jeszcze 6 miesięcy temu.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Widocznie ja też mam pecha w moim regionieja.michal pisze:Patryk, coś masz pecha w swoim rejonie.

Mówię tylko o internecie, z telefonu jestem zadowolony.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
marens, widać południe tak ma. Era też kiepsko tam chodzi z tego co wiem.
Z internetu korzystam w telefonie, sporadycznie w kompie a telefon podstawowy więc normalnie na co dzień.
Z internetu korzystam w telefonie, sporadycznie w kompie a telefon podstawowy więc normalnie na co dzień.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Odświeżam temat. Dostałem przesyłkę z zestawem play online 10GB i sporo papierków do czytania.
Nie było tam żadnych informacji o ewentualnych awariach modemu. Poszło zapytanie do BOK-u Play
Fragment odpowiedzi:
"Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie, które wpłynęło za pośrednictwem poczty elektronicznej, dotyczące naprawy gwarancyjnej modemu.
W odpowiedzi uprzejmie informuję, że w przypadku oddania uszkodzonego modemu do serwisu w celu wyeliminowania usterki świadczenie usług (dostęp do internetu) nie zostaje przerwany. Oznacza to, że może Pan nieprzerwanie korzystać z internetu korzystając z innych urządzeń umożliwiających połączenie z internetem. Dodam również, że udostępnienie modemu zastępczego nie jest obowiązkiem operatora i zależne jest od dostępności urządzeń w danej placówce.
W związku z powyższym niewykorzystane środki nie zostają przeniesione na kolejny okres rozliczeniowy oraz nie zostaje wystawiona faktura korygująca za okres, w którym nie korzystał Pan z usługi."
W skrócie: konsumencie dawaj kasę i się bujaj.
Dla mnie wszystko jasne - odsyłam zestawik i biorę cokolwiek na kartę.
Nie dam się doić, a mam sporego pecha jeśli chodzi o padające sprzęty i sztuki wadliwe. Wolę dmuchać na zimne.
Trochę mi się nie podoba polityka Play. Każdy przypadek reklamacji to okres około 14 dni + 2-4dni na przesyłkę. Nie posiadam zapasowego modemu i taka przerwa powoduje brak dostępu do usługi za którą płacę jakieś pieniądze. Takie podejście jest szczerze mówiąc nieuczciwe.
Płacę za DOSTĘP do internetu, a urządzenie jest integralną częścią zestawu jaki otrzymałem w ramach umowy (sprzedawcą mojego modemu jest przecież PLAY). Bez urządzenia które może się czasem zepsuć DOSTĘPU do sieci nie mam - usługa jest więc niewykonana. To gdzie tu zgodność towaru z umową?
W przypadku kiedy operator nie jest w stanie mi zapewnić dostępu do usługi telekomunikacyjnej, dlaczego powinienem ponosić koszty takiej usługi?
Jest jeszcze jedna ciekawa kwestia - kara za zerwanie umowy wynosi 1650zł (abonament 45zł na 18m-cy + modem)
Nie za dużo?
Nie było tam żadnych informacji o ewentualnych awariach modemu. Poszło zapytanie do BOK-u Play
Fragment odpowiedzi:
"Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie, które wpłynęło za pośrednictwem poczty elektronicznej, dotyczące naprawy gwarancyjnej modemu.
W odpowiedzi uprzejmie informuję, że w przypadku oddania uszkodzonego modemu do serwisu w celu wyeliminowania usterki świadczenie usług (dostęp do internetu) nie zostaje przerwany. Oznacza to, że może Pan nieprzerwanie korzystać z internetu korzystając z innych urządzeń umożliwiających połączenie z internetem. Dodam również, że udostępnienie modemu zastępczego nie jest obowiązkiem operatora i zależne jest od dostępności urządzeń w danej placówce.
W związku z powyższym niewykorzystane środki nie zostają przeniesione na kolejny okres rozliczeniowy oraz nie zostaje wystawiona faktura korygująca za okres, w którym nie korzystał Pan z usługi."
W skrócie: konsumencie dawaj kasę i się bujaj.
Dla mnie wszystko jasne - odsyłam zestawik i biorę cokolwiek na kartę.
Nie dam się doić, a mam sporego pecha jeśli chodzi o padające sprzęty i sztuki wadliwe. Wolę dmuchać na zimne.
Trochę mi się nie podoba polityka Play. Każdy przypadek reklamacji to okres około 14 dni + 2-4dni na przesyłkę. Nie posiadam zapasowego modemu i taka przerwa powoduje brak dostępu do usługi za którą płacę jakieś pieniądze. Takie podejście jest szczerze mówiąc nieuczciwe.
Płacę za DOSTĘP do internetu, a urządzenie jest integralną częścią zestawu jaki otrzymałem w ramach umowy (sprzedawcą mojego modemu jest przecież PLAY). Bez urządzenia które może się czasem zepsuć DOSTĘPU do sieci nie mam - usługa jest więc niewykonana. To gdzie tu zgodność towaru z umową?
W przypadku kiedy operator nie jest w stanie mi zapewnić dostępu do usługi telekomunikacyjnej, dlaczego powinienem ponosić koszty takiej usługi?
Jest jeszcze jedna ciekawa kwestia - kara za zerwanie umowy wynosi 1650zł (abonament 45zł na 18m-cy + modem)
Nie za dużo?
- Adamgl
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 254
- Rejestracja: 2007-04-19, 19:50
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
W orange mam kare za zerwanie 938zł czyli wychodzi podobnie 39,50 * 24 miesiące.ooggi pisze:Nie za dużo?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
jest 18x45=810
modem niech kosztuje 600, to mam 1410.
a te 240zl to pewnie za kare
modem niech kosztuje 600, to mam 1410.
a te 240zl to pewnie za kare

- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26430
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
To liczysz abonamenty promocyjne, policz po niepromocyjnych.ooggi pisze:jest 18x45=810
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
a dlaczego miałbym liczyć normalną kwotę abonamentu? Kara za zerwanie umowy powinna określać jej wartość (czyli utracony zysk usługodawcy), a w tym przypadku wartość umowy to łączna kwota jaką przekażę usługodawcy przez te całe 18 m-cy czyli 18x45zł
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26430
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
ooggi pisze: Kara za zerwanie umowy powinna określać jej wartość
Kara wynosi tyle ile wpisze usługodawca a Ty to podpiszesz. Nie zgadzasz się, nie podpisujesz, nie masz usługi u tego dostawcy.
Nie pomagam na PW!
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Przeczytaj dobrze umowę zanim zaczniesz pisać głupoty.ooggi pisze:Płacę za DOSTĘP do internetu, a urządzenie jest integralną częścią zestawu jaki otrzymałem w ramach umowy (sprzedawcą mojego modemu jest przecież PLAY). Bez urządzenia które może się czasem zepsuć DOSTĘPU do sieci nie mam - usługa jest więc niewykonana. To gdzie tu zgodność towaru z umową?
Zakup modemu to inna sprawa a umowa na usługę to inna sprawa. To, że podpisując umowę dostajesz zniżkę na sprzęt to inna sprawa.
To nie jest integralna część umowy. Byłaby gdyby usługa działała tylko na danym modemie, o danym numerze IMEI z konkretną kartą sim.
W Sferii nie możesz używać usługi bo autoryzacja idzie po ID urządzenia czyli na żadnym innym nie działa i to integralna część umowy.
W wypadku Playa (czy innych operatorów GSM) możesz wziąć modem, ale nie musisz.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Oczywiście że przeczytałem umowę (przed i po podpisaniu, pomijam że umowa ściągnięta z neta różni się nieco od tej jaka do mnie przyszła),a temat powstał żeby wyjaśnić niejasności.
W danej ofercie nie można było wybrać abonamentu bez modemu, stąd założenie że modem stanowi część zestawu (jest obowiązkowy), tym bardziej, że nigdzie nie ma informacji że zakup modemu stanowi odrębną umowę i w razie problemu ze sprzętem można się bujać.
Być może masz rację, a raczej na pewno masz rację, ale ani oferta na stronie, ani regulamin czy jakiś zapis w umowie tego nie definiuje więc jest to według mnie wprowadzenie w błąd.
W danej ofercie nie można było wybrać abonamentu bez modemu, stąd założenie że modem stanowi część zestawu (jest obowiązkowy), tym bardziej, że nigdzie nie ma informacji że zakup modemu stanowi odrębną umowę i w razie problemu ze sprzętem można się bujać.
Być może masz rację, a raczej na pewno masz rację, ale ani oferta na stronie, ani regulamin czy jakiś zapis w umowie tego nie definiuje więc jest to według mnie wprowadzenie w błąd.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Nie mam w ogóle ochoty robić Ci wykładni i zasad takich umów. Jak trudno Ci oddzielić usługę od sprzętu to trudno.
To tak jakbyś sprzedał modem i płakał, że musisz dalej abo płacić.
To tak jakbyś sprzedał modem i płakał, że musisz dalej abo płacić.

-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Myślę, że kolega szuka problemu tam gdzie go nie ma.ja.michal pisze:Nie mam w ogóle ochoty robić Ci wykładni i zasad takich umów.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Ja widzę problem w niejasnych regulaminach i braku podstawowych informacji.Myślę, że kolega szuka problemu tam gdzie go nie ma.
Przeczytaj jeszcze raz wątek i się zastanów. Pytałem na początku o pewną hipotetyczną sytuację. Pytanie zadałem tutaj bo widzę, że ludzie w temacie siedzą i się oreintują.
Marens, sam napisałeś na początku, że zastępczy modem dostaje się w salonie.
Z BOK-u dostałem informację, że niekoniecznie tak musi być (odpowiedź otrzymałem z opóźnieniem już po założeniu tematu), więc albo użyłeś skrótu myślowego albo sam o tym nie wiedziałeś.
Nie mam w ogóle ochoty robić Ci wykładni i zasad takich umów
No trudno. Jak nie masz ochoty to nie pisz. To co dla ciebie jest oczywiste, nie musi takie być dla innych. Nie codziennie podpisuję umowy abonamentowe i mam prawo nie znać "wykładni i zasad takich umów" (tym bardziej tych niepisanych ale oczywistych), w przeciwnym razie nie zakładałbym tego tematu.
Zadałem pytanie, mam odpowiedź. Pozdrawiam.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Reklamowałem Huawei E169, miałem kłopot z czytnikiem kart pamięci.ooggi pisze:więc albo użyłeś skrótu myślowego albo sam o tym nie wiedziałeś.
Dostałem modem zastępczy Huawei E220. E169 wymienili na nowy, nawet nie zwracali uwagi na to, że jest wgrany czysty dashboard Huawei. Gdybyś wiedział jak funkcjonuje BOK w Play to nie brałbyś tego co piszą na poważnie.
To dostałeś rzeczową odpowiedź. Dalsza dyskusja nie ma sensu.ooggi pisze:Pytanie zadałem tutaj bo widzę, że ludzie w temacie siedzą i się oreintują.
Może lepiej dla Ciebie abyś zrezygnował z tej umowy. Jak nie potrafisz zrozumieć podstawowych zasad.
Specjalnie się pofatygowałem po umowę.ooggi pisze: jest to według mnie wprowadzenie w błąd.
Dostałem od Playa 3 kartki A4 zadrukowane jednostronnie.
1) Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych
2) Oferta promocyjne Play Online dla Abonentów
3) Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych
Jakoś nie mam problemu z interpretacją.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Salony to pośrednicy i mogą zrobić tą przyjemność, że dadzą Ci modem zastępczy. Operator nie ma takiego obowiązku.ooggi pisze:Marens, sam napisałeś na początku, że zastępczy modem dostaje się w salonie.
Z BOK-u dostałem informację, że niekoniecznie tak musi być (odpowiedź otrzymałem z opóźnieniem już po założeniu tematu), więc albo użyłeś skrótu myślowego albo sam o tym nie wiedziałeś.
Masz kancelarie prawne i radców prawnych. Wszystko dla ludzi.ooggi pisze:No trudno. Jak nie masz ochoty to nie pisz. To co dla ciebie jest oczywiste, nie musi takie być dla innych. Nie codziennie podpisuję umowy abonamentowe i mam prawo nie znać "wykładni i zasad takich umów" (tym bardziej tych niepisanych ale oczywistych), w przeciwnym razie nie zakładałbym tego tematu.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-12-17, 15:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
i wystarczyło tak na początku napisać. W jednym poście miałbym odpowiedź na zadane pytanie.Salony to pośrednicy i mogą zrobić tą przyjemność, że dadzą Ci modem zastępczy. Operator nie ma takiego obowiązku.
Masz kancelarie prawne i radców prawnych. Wszystko dla ludzi.
Sugerujesz, że moim błędem było zadanie pytania na tym forum?
Wszystkich tak z góry traktujesz? Nie dla każdego zasady świadczenia usług telekomunikacyjnych to prosta sprawa.Może lepiej dla Ciebie abyś zrezygnował z tej umowy. Jak nie potrafisz zrozumieć podstawowych zasad.
Odnośnie rezygnowania z umowy - już to zrobiłem o czym wcześniej już napisałem
Zawsze piszesz rady nie czytając poprzednich postów?Dla mnie wszystko jasne - odsyłam zestawik i biorę cokolwiek na kartę.
Rzeczywiście dalsza dyskusja nie ma już sensu. Trochę wyżej już napisałem "Zadałem pytanie, mam odpowiedź" więc dalsze odpowiedzi to już chyba tylko nabijanie postów.
Pozdrawiam.[/quote]
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
Sugeruję, że skoro nie rozumiesz co Ci piszemy to wybierz się do kancelarii radcowskiej/adwokackiej.ooggi pisze: Sugerujesz, że moim błędem było zadanie pytania na tym forum?
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: Awaria modemu w play online na abonament - co by było gdyby?
A ja sugeruje sobie i to wykonam: zamknięcie tematu. Odpowiedź na pytanie padła: operator może (jeżeli są dostępne w danym punkcie) ale nie musi dać zastępczego modemu. A jak chcecie się dalej kłócić to macie od tego PW.