[problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Moderator: Moderatorzy
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
[problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Witam ponownie,
od kilku dni cieszę się szybkim internetem cmda orange freedom optimum.
Niestety mam mały problem.
Mianowicie, router postawiłem na parapecie obok okna na 1 piętrze domu.
Po włączeniu komputera automatycznie nawiązuje się połączenie sieciowe, niestety internet nie działa, zawsze muszę włączać axess manager i wpisywać kod PIN,
można jakoś to ominąć?
Po wpisaniu kodu PIN, nie muszę klikać na połącz, łączy się automatycznie.
I teraz problem, połączenie przerywa się samoczynnie, czasami po 15 min, czasami po 5, a czasami potrafi zrywać połączenie co 2 min.
Jedynym wyjściem jest włączenie od nowa routera, to pomaga zawsze. Wyłączam i włączam router, axess manager wyszukuje urządzenie, ponownie pokazują się wszystkie kreski zasięgu i automatycznie się łączy, ale niestety nie na długo.
Zasięg pokazuje, że jest cały - wszystkie kreski na zielono. Następnie po jakimś czasie rozłącza się, pokazuje, że jest 1 lub 2 kreski zasięgu, niestety już nie chce się połączyć. Nawet jak klikam na przycisk POŁĄCZ.
Tak jak pisałem wcześniej gdy włączę axessa od nowa znowu pokazują się wszystkie kreski zasięgu.
Najbliższy maszt CMDA orange jest ode mnie 25km, zakupiłem antenę kierunkową 450mhz, zobaczymy może coś pomoże, w środę przywiezie kurier.
Co najlepsze, 200m ode mnie mieszka kuzyn, posiada axesstela mv510 i nigdy mu jeszcze nie zerwało połączenia.
Czy antena kierunkowa 450mhz rozwiąże problem?
Druga sprawa to z tym ethernetem. Po włączeniu komputera niby połączenie sieciowe działa, ale niestety internetu nie ma, bo muszę za każdym razem włączać axess manager aby wpisać PIN, dopiero gdy w axessie następuje połączenie, wówczas internet zaczyna działać.
Jest na to jakieś rozwiązanie?
Bardzo proszę o pomoc.
Życzę wszystkim wesołych i spokojnych świąt.
od kilku dni cieszę się szybkim internetem cmda orange freedom optimum.
Niestety mam mały problem.
Mianowicie, router postawiłem na parapecie obok okna na 1 piętrze domu.
Po włączeniu komputera automatycznie nawiązuje się połączenie sieciowe, niestety internet nie działa, zawsze muszę włączać axess manager i wpisywać kod PIN,
można jakoś to ominąć?
Po wpisaniu kodu PIN, nie muszę klikać na połącz, łączy się automatycznie.
I teraz problem, połączenie przerywa się samoczynnie, czasami po 15 min, czasami po 5, a czasami potrafi zrywać połączenie co 2 min.
Jedynym wyjściem jest włączenie od nowa routera, to pomaga zawsze. Wyłączam i włączam router, axess manager wyszukuje urządzenie, ponownie pokazują się wszystkie kreski zasięgu i automatycznie się łączy, ale niestety nie na długo.
Zasięg pokazuje, że jest cały - wszystkie kreski na zielono. Następnie po jakimś czasie rozłącza się, pokazuje, że jest 1 lub 2 kreski zasięgu, niestety już nie chce się połączyć. Nawet jak klikam na przycisk POŁĄCZ.
Tak jak pisałem wcześniej gdy włączę axessa od nowa znowu pokazują się wszystkie kreski zasięgu.
Najbliższy maszt CMDA orange jest ode mnie 25km, zakupiłem antenę kierunkową 450mhz, zobaczymy może coś pomoże, w środę przywiezie kurier.
Co najlepsze, 200m ode mnie mieszka kuzyn, posiada axesstela mv510 i nigdy mu jeszcze nie zerwało połączenia.
Czy antena kierunkowa 450mhz rozwiąże problem?
Druga sprawa to z tym ethernetem. Po włączeniu komputera niby połączenie sieciowe działa, ale niestety internetu nie ma, bo muszę za każdym razem włączać axess manager aby wpisać PIN, dopiero gdy w axessie następuje połączenie, wówczas internet zaczyna działać.
Jest na to jakieś rozwiązanie?
Bardzo proszę o pomoc.
Życzę wszystkim wesołych i spokojnych świąt.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 9567
- Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
- Lokalizacja: Nürnberg
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Wylacz odpytywanie PIN na karcie sim, bedzie sie laczyl natychmiast. Na problem z gubieniem sieci moze pomoc antena.
Nie pomagam na PW.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Na nowych kartach Orange to bez pisma do BOK się nie obejdzie a i po piśmie okazuje się że na danej karcie SIM/R-UIM nie można wyłączyć żądania PIN.key pisze:Wylacz odpytywanie PIN na karcie sim
Nie pomagam na PW!
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
witam,
dzięki za pomoc,
próbowałem następujących sposobów:
1. wyłączenie PIN w axess manager, niestety wyskakuje ciągle komunikat o podaniu niepoprawnego numeru pin
2. włożyłem kartę sim do telefonu komórkowego nie posiadającego blokady simlock, niestety również nie powiodło się
dzięki za pomoc,
próbowałem następujących sposobów:
1. wyłączenie PIN w axess manager, niestety wyskakuje ciągle komunikat o podaniu niepoprawnego numeru pin
2. włożyłem kartę sim do telefonu komórkowego nie posiadającego blokady simlock, niestety również nie powiodło się
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Bez pisma do BOK z dużą ilością danych osobowych nic nie zrobisz, co powinno zawierać pismo znajdziesz w tym temacie http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t ... ange+pismodeejaymg pisze:próbowałem następujących sposobów:
Nie pomagam na PW!
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
dzięki za odpowiedź, zacznę od wizyty w salonie orange.
Rozumiem, że po wyłączeniu pinu przez oragne nie będę musiał za każdym razem włączać axess manager?
Obawiam się, że to nie przyniesie skutku.
A co poradzicie z tym zasięgiem? Kuzyn 200 metrów dalej ma axesstela mv500/510, używa orange freedom od ponad pół roku bez żadnej dodatkowej anteny, zawsze ma zasięg na full i nigdy nie miał takiej sytuacji, żeby router zgubił zasięg.
Mam nadzieje, że problem zniknie po podłączeniu anteny kierunkowej, ale to dopiero we wtorek lub środę.
Rozumiem, że po wyłączeniu pinu przez oragne nie będę musiał za każdym razem włączać axess manager?
Obawiam się, że to nie przyniesie skutku.
A co poradzicie z tym zasięgiem? Kuzyn 200 metrów dalej ma axesstela mv500/510, używa orange freedom od ponad pół roku bez żadnej dodatkowej anteny, zawsze ma zasięg na full i nigdy nie miał takiej sytuacji, żeby router zgubił zasięg.
Mam nadzieje, że problem zniknie po podłączeniu anteny kierunkowej, ale to dopiero we wtorek lub środę.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 142
- Rejestracja: 2009-01-28, 17:55
- Lokalizacja: woj. lódzkie
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
Jeśli chodzi o gubienie sygnału w tym modelu, to zakup anteny może pomóc, ale wcale nie musi... Miałem podobną sytuację - modem gubił sygnał w momencie kiedy klikałem aby wejść na stronę. Oczywiście zasięg był na full. Wtedy pomagał restart modemu. Tłumaczyłem sobie sobie tę sytuacje jakimiś przeszkodami terenowymi, wahaniami sygnału itd... Kiedy modem zepsuł się totalnie i gdy wymieniono mi go na nowy okazało się, że gubienie sygnału było winą modemu, ponieważ obecnie, w nowym modemie, problem ten w ogóle nie występuje. 

- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV410R - gubi zasięg oraz axess manager
witam ponownie,
niestety jeszcze nie otrzymałem zakupionej anteny, co do motywu uszkodzonego modemu, nie wydaje mi się, żeby mój był uszkodzony, chociaż nie wykluczam takiej opcji.
Parę razy zdarzyło się, że internet nie rozłączył się nawet przez 20-30 min, co do tej pory jest rekordem, standardowo rozłącza się co 5 - 10 minut, mam nadzieję, że to wina zasięgu i problem zniknie po instalacji anteny do modemu
Sprawdziłem dokładnie, najbliższe maszty orange cdma to Przysucha 20,8 km oraz Opoczno 20,2km, więc antena chyba powinna pomóc.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-04-27, 14:07 ]
witam
niestety problemu ciąg dalszy, podłączyłem dzisiaj antenę.
Internet rozłącza się średnio co 15 - 20 minut.
Problem dokładnie polega na tym, że w axess manager widać wszystkie zielone kreski zasięgu, internet działa, nagle połączenie w axessie zostaje zerwane, a kreski zasięgu głupieją, tzn, pokazują się na przemian 1 kreska, 2 kreski, 3 kreski, 5 kresek, 0 kresek i czerwony znaczek z anteną i tak w kółko do nieskończoności.
Pomaga tylko włączenie od nowa routera. Pomocy, co robić?
niestety jeszcze nie otrzymałem zakupionej anteny, co do motywu uszkodzonego modemu, nie wydaje mi się, żeby mój był uszkodzony, chociaż nie wykluczam takiej opcji.
Parę razy zdarzyło się, że internet nie rozłączył się nawet przez 20-30 min, co do tej pory jest rekordem, standardowo rozłącza się co 5 - 10 minut, mam nadzieję, że to wina zasięgu i problem zniknie po instalacji anteny do modemu

Sprawdziłem dokładnie, najbliższe maszty orange cdma to Przysucha 20,8 km oraz Opoczno 20,2km, więc antena chyba powinna pomóc.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-04-27, 14:07 ]
witam
niestety problemu ciąg dalszy, podłączyłem dzisiaj antenę.
Internet rozłącza się średnio co 15 - 20 minut.
Problem dokładnie polega na tym, że w axess manager widać wszystkie zielone kreski zasięgu, internet działa, nagle połączenie w axessie zostaje zerwane, a kreski zasięgu głupieją, tzn, pokazują się na przemian 1 kreska, 2 kreski, 3 kreski, 5 kresek, 0 kresek i czerwony znaczek z anteną i tak w kółko do nieskończoności.
Pomaga tylko włączenie od nowa routera. Pomocy, co robić?