Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
senshiro
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-08-17, 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: senshiro »

Witam,
Problem stał się tak uporczywy, że nie mogę już przymykać oczu i proszę o pomoc. Mam modem Huawei E122 z sieci "3" ze zdjętym simlockiem, wgranym Mobile Partner (był web n talk, ale zmieniłem) i sim Orange Free na Kartę. Po podłączeniu do internetu jest wszystko ok, działa. Wchodzę sobie na jakąś stronę i czytam cokolwiek - po kilku sekundach braku transferu kolejne strony przestają się wczytywać. Jeśli cały czas jest transfer (otwieram coraz to kolejne karty w przeglądarce, ściągam jakiś plik) to jest w porządku, wszystko się wczytuje. Wygląda to trochę jakby modem przechodził w tryb uśpienia, albo sieć Orange mnie wylogowywała (chociaż Mobile Partner i dioda na modemie pokazują, że cały czas jestem podłączony). Po kilkukrotnej próbie ponownego połączenia (F5, F5, F5, ...) w końcu strona się otworzy - niestety trwa to czasami 20 sekund, czasami 40 s, czasami minutę. Jeśli już "złapie" połączenie/"obudzi się" to wgrywa się momentalnie (modem HSPA do 7,2 Mbit/s, testy szybkości czy Mobile Partner pokazują realnie 5-6 Mbit/s) i znowu działa do kolejnej przerwy w transferze.
Kilka innych informacji:
- jest to niezależne od komputera - zmieniłem ostatnio laptopa (poprzedni był na Win XP professional, teraz mam Win 7 x64 professional)
- w niektórych miejscach problem nie występuje (szczególnie jeśli nadajnik jest jeden w okolicy), a w Warszawie występuje bardzo często (więcej nodeB niż 1)
- Mobile Partner pokazuje poziom sygnału WCDMA na 70-90%, HSPA (jeśli już jest transfer to się przełącza właśnie na HSPA) na ~50%
- ustawienie na sztywno adresów DNS Orange znalezionych na forum nie pomogło
- problem nie jest związany z przepełnieniem sieci - jest godzina 2:30 w nocy, a cały czas tak mam
- próbowałem korzystać z Top Net Info - tam dzieje się to samo
- rozłączenie i ponowne połączenie przywraca internet (do pierwszej przerwy w transferze)

Oto jak wyglądają testy pingowania WP:

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 50 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=965ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=291ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=273ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=254ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=266ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=262ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=253ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=275ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=277ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=268ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=260ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=266ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=267ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=259ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=260ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=262ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=274ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=265ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=281ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=267ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=269ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=280ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=266ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=262ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=278ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=264ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=270ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=252ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=274ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=265ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=271ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=273ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=274ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=266ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=251ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=258ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=279ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=275ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=267ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=259ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=280ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=256ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=278ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=274ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=255ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=277ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=279ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=274ms TTL=241

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 50, Odebrane = 48, Utracone = 2
             (4% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 251 ms, Maksimum = 965 ms, Czas średni = 282 ms

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 10 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=74ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=65ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=57ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=59ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=60ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=66ms TTL=241

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 6, Utracone = 4
             (40% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 57 ms, Maksimum = 74 ms, Czas średni = 63 ms

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 10 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=375ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=73ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=72ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=70ms TTL=241

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 4, Utracone = 6
             (60% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 70 ms, Maksimum = 375 ms, Czas średni = 147 ms

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 10 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=1731ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=197ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=74ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=71ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=70ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=68ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=75ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=72ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=69ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=67ms TTL=241

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 10, Utracone = 0
             (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 67 ms, Maksimum = 1731 ms, Czas średni = 249 ms

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 10 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 0, Utracone = 10
             (100% straty),

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\kamil>ping -n 10 -w 8000 wp.pl

Badanie wp.pl [212.77.100.101] z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=256ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=263ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=290ms TTL=241
Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=257ms TTL=241
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 4, Utracone = 6
             (60% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 256 ms, Maksimum = 290 ms, Czas średni = 266 ms

Mam nadzieję, że dokładnie opisałem całą sprawę. Proszę o pomoc. Niestety nie mam jak sprawdzić, jak się zachowuje modem z inną kartą sim.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26432
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: wojteks »

Jakie firmware jest w modemie, może warto wgrać najnowsze dostępne?
Nie pomagam na PW!
atento
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 859
Rejestracja: 2007-06-29, 14:56
Lokalizacja: Wawa-Puszcza biała

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: atento »

senshiro pisze:- problem nie jest związany z przepełnieniem sieci - jest godzina 2:30 w nocy, a cały czas tak mam
Hmm orange Mokotów okolice ul.czarnomorskiej, również nie działa, ciągle zrywa połączenie od dobrego tygodnia może przypadkiem jesteś z tamtych okolic?
senshiro
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-08-17, 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: senshiro »

wojteks pisze:Jakie firmware jest w modemie, może warto wgrać najnowsze dostępne?
Wgrałem pomyślnie najnowszy firmware (ze strony z FAQ), udało mi się nawet przejść przez problem z hasłem przy update (dzięki poradom z http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=25345 i stronie http://a-zgsm.com/huawei.php :) ). Czy pomogło? Nie za bardzo, chociaż działa jakby trochę lepiej... W momencie jak myślałem, że się poprawiło, to kolejną stronę odświeżałem jakieś 10 razy, żeby się wczytała :/
atento pisze:Hmm orange Mokotów okolice ul.czarnomorskiej, również nie działa, ciągle zrywa połączenie od dobrego tygodnia może przypadkiem jesteś z tamtych okolic?
Mam ten problem odkąd mam modem (czerwiec 2010 r.), więc to nie jest kwestia ostatnich dni/tygodni. Problem występuje:
- na Mokotowie - skrzyżowanie Gagarina i Czerniakowskiej
- Praga Płd. - Przyczółek Grochowski
W tych miejscach sprawdzałem.
crash
Stały użytkownik forum
Posty: 95
Rejestracja: 2011-03-08, 22:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: crash »

a sprawdzałeś na innym operatorze sprawdź czymś na prepaid . Będziesz wiedział czy to winda dostawcy netu albo poszukaj po znajomych kto ma modem Sierry .Będzie wiadomo czy operator czy modem siada.
senshiro
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-08-17, 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: senshiro »

Szukałem dokładniej na forum i znalazłem odpowiedź na swój problem. W skrócie (jak to ktoś napisał) - Huawei mają problem przy przełączaniu między HS(D)PA a UMTS. A w lokalizacji w której problem występuje najczęściej Orange nie ma najlepszego zasięgu...

Rozwiązanie: w wierszu poleceń wpisałem

Kod: Zaznacz cały

ping -t -l 10 google.pl
I tak aż do ctrl+c przed rozłączeniem. Przy wielkości pakietu równej 10 bajtów HSPA cały czas się utrzymuje, nie przełącza mnie na UMTS. Całe szczęście nie muszę się jakoś specjalnie ograniczać z transferem, bo z modemu korzystam poza domem (w domu mam WiFi), a na karcie uzbierało mi się prawie 6 GB :P . Więc nawet jeśli takie pingowanie zabierze mi 20 MB przy użytkowaniu przez kilka godzin, to specjalnie tego nie odczuję.
Awatar użytkownika
Karizmo
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-06-16, 23:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: Karizmo »

Mam to samo na SIERRA WIRELESS COMPASS 885 tez mam jak by modem przechodził w stan uśpienia.
Zasięg od 3 do 4 kresek z antena zewnętrzna na dachu (w pracy)
U mnie jak się zawiesi to musze zrestartować połączenie a czasami nawet 2 razy bo nie zawsze od razu łapie.

Do tego mam modem ZTE MF100 blueconecta i jak wkładam tam Orange to jest wszystko ok. Nie zrywa, nie zawiesza się po prostu śmiga bez najmniejszego problemu problemy na Sierra miałem dokładnie identyczne jak opisał senshiro.

W domu jest o wiele lepiej lecz mam zaledwie 2 lub 1 kreskę zasięgu. Przy zawieszce wystarczy poczekać parę sekund i zadziała, nie trzeba restartować połączenia.

Nie da się tego jakoś zablokować żeby się nie przełączał ?
toshibal300
Początkujący użytkownik forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-04-05, 08:11
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: toshibal300 »

Przyczynę ciągłego rozłączania może stanowić brak środków na karcie (pre-paid) lub wykorzystany limit danych (pre-paid i post-paid=abonament). Podobny problem z rozłączaniem miałem na moim E1750, lecz okazało się, że zużyłem limit. Mam nadzieję, że pomogłem.

[ Dodano: 2011-04-09, 11:21 ]
Możesz się jeszcze wyposażyć w przedłużacz USB (do 5m normalnie kabelkiem), lecz jeżeli dłuższy to kabelskiem LAN (końcówki komputera standardowe, lecz są połączone kablem LAN) i postawić modem w otwartej przesttrzeni (blisko okna, a jeszcze lepiej nakierować modem na nadajnik z sieci). Mam nadzieję, że pomogłem.
...Tak to leciało!...
Huawei E1750; Edimax EW-7711USn; Tp-Link TL-WN422G; D-link DIR-300; ZTE ZXDSL852; SIEMENS A100; Nokia E90; Nokia E52; Nokia 5130
Internet: BlueConnect; Netia 8Mb/s; iPlus
joshko
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-05-20, 01:28
Lokalizacja: Wólka

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: joshko »

Ponawiam wątek bo mam identyczny problem jak senshiro.

Róznice są, ale raczej nie istotne. Problem występuje tylko z e122 i tylko z kartą Orange.
Piszę "tylko" ale ja nic innego nie mam.
Nie mogę sobie pozwolić na ciągłe pingowanie bo bym zbankrutował, a nie idzie normalnie korzystać z neta.

-e122 ma oryginalny dashboard blueconnecta(nie zmieniam bo ma gwarancję i nie bawi mnie to), ale z niego nie korzystam. Opcja "no autorun"
-zainstalowane sterowniki i top_netinfo
-problem nie zależny od komputera
-nie występuje gdy kartę Orange włożę do innego modemu lub do e122 włożę np. kartę ery
-w okolicy mam jeden nadajnik, siła sygnału -85 - -93dBm

Na dodatek na ślepo zacząłem manipulować tutaj: top_netinfo -> Ustawienia -> Komunikacja AT i PIN -> Reset modemu
i teraz po każdym właczeniu peceta muszę robić Reset modemu (AT+CFUN=1,0) bo bez tego e122 nie łapie sieci a Top_netinfo nie pokazuje danych operatora, sygnału itp. (dioda miga 2x na zielono, a zanim namieszałem od razu po właczeniu peceta migała na niebiesko co oznacza zasięg 3g, a top_net pokazywał dane sieci). Ten problem jest mniej uciążliwy.

Może jest jakiś sposób na to. Nie znam się za mocno na modemach i sieciach GSM.

[ Dodano: 2011-05-20, 05:31 ]
W skrócie (jak to ktoś napisał) - Huawei mają problem przy przełączaniu między HS(D)PA a UMTS
Jeśli tak to może ktoś zna program, który ma opcję aby uniemożliwić to przełączanie na czas połaczenia.
Czy to się w ogóle da programowo zrobić ?
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: YaHooo »

joshko pisze:Jeśli tak to może ktoś zna program, który ma opcję aby uniemożliwić to przełączanie na czas połaczenia.
Niestety takie zachowanie się modemu wymusza sieć. No i nie istnieje żadne rozwiązanie programowe. Trzeba wymusić ruch w sieci za pomocą pingowania.

A czemu piszesz, że byś zbankrutował? Korzystasz z pre-paida?
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
joshko
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-05-20, 01:28
Lokalizacja: Wólka

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: joshko »

Tak. Z pre-paida. Od tych speców z allegro.

Może z bankructwem trochę przesadziłem, ale za każdym połączeniem musiałbym odpalać to pingowanie i wkurzać się że dane lecą jak zachce mi się nagle siku albo papu. :)
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: KrissTofferr »

Czy do podtrzymania HS(D)PA w Huawei-ach wystarczą pakiety wychodzące czy muszą być też przychodzące?
Pytam o to dlatego że w sieci są adresy które zawsze nie odpowiadają na pingi więc można by w ten sposób zaoszczędzić połowę z transferu.

[ Dodano: 2011-05-21, 09:20 ]
ping -t -w 30 -l 10 40.1.1.1
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9567
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: key »

Napisz prosty batch

Kod: Zaznacz cały

@echo off
:loop
ping -l 1 -n 1 8.8.8.8
echo >1.vbs wscript.sleep 15000
cscript 1.vbs
del 1.vbs 
goto :loop
Nie pomagam na PW.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: YaHooo »

joshko pisze:Może z bankructwem trochę przesadziłem, ale za każdym połączeniem musiałbym odpalać to pingowanie i wkurzać się że dane lecą
No niestety coś za coś :)
KrissTofferr pisze:Czy do podtrzymania HS(D)PA w Huawei-ach wystarczą pakiety wychodzące czy muszą być też przychodzące?
Chciałbym zauważyć, że każdy modem będzie schodził z HSDPA na UMTS. Czasem tylko menadżer połączeń nie wskazuje na to (właśnie tak jest w przypadku modemów Sierry). Jak modem wejdzie raz na HSPA, to pomimo, że modem jest w UMTS'ie i tak dalej Watcher pokazuje HSPA.

Ale według mnie to samo wysyłanie starczy dla podtrzymania HSDPA.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
joshko
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-05-20, 01:28
Lokalizacja: Wólka

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: joshko »

No niestety coś za coś
Tylko za co ? Za wszystko zapłaciłem. Chyba że za to, ze nie jestem prorokiem i kupiłem huaweia, który akurat w moich warunkach słabo sobie radzi. Dobra, nieważne.

Potrzebne mi przynajmniej coś (jakaś komenda chyba) co zrobi ten "Reset modemu (AT+CFUN=1,0)" jakby na stałe.
Tak aby po podłączeniu do usb od razu "łapał" sieć. Tak miałem jeszcze 3 tyg. temu.
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: KrissTofferr »

key pisze:Napisz prosty batch
key, to opóźnienie 15 sekund jest optymalne?
joshko pisze:Potrzebne mi przynajmniej coś (jakaś komenda chyba) co zrobi ten "Reset modemu (AT+CFUN=1,0)" jakby na stałe.
Tak aby po podłączeniu do usb od razu "łapał" sieć.
Wyciągnij E122, uruchom Portmon, connect local, zaznacz wszystkie porty, podłącz E122. Może jakieś komendy identyfikacyjne/testowe/resetujące są w chwili podłączenia e122 wysyłane? Jeśli tak to poszukaj ich w rejestrze i "dolep" ;+cfun=1,0
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9567
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: key »

KrissTofferr pisze:to opóźnienie 15 sekund jest optymalne?
Musisz wyprobowac po jakim IDLE masz faildown
Nie pomagam na PW.
joshko
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-05-20, 01:28
Lokalizacja: Wólka

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: joshko »

dzięki KrisTofferr, sprawdzę, napiszę
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: YaHooo »

joshko pisze:Chyba że za to, ze nie jestem prorokiem i kupiłem huaweia, który akurat w moich warunkach słabo sobie radzi.
To akurat prawda. Moje doświadczenie pokazuje, że Huawei'e mają z tym czasem problem. Dlatego zmieniłem modem na Sierrę ;)
joshko pisze:Potrzebne mi przynajmniej coś (jakaś komenda chyba) co zrobi ten "Reset modemu (AT+CFUN=1,0)" jakby na stałe.
A może spróbuj "AT&F".
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
borys225
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-02-11, 18:49
Lokalizacja: Radomsko

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: borys225 »

Mam ten sam problem - modem E122 sam z siebie nie wykrywa sieci - trzeba włączyć aplikację blueconnect lub w TNI zaznaczyć opcję inicjacji modemu po uruchomieniu programu. Niestety nie wiem co znaczy: "AT&F". Może kilka słów więcej? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

PS. To mój pierwszy post więc witam wszystkich.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: YaHooo »

borys225 pisze:Niestety nie wiem co znaczy: "AT&F".
AT&F to jest komenda AT która powoduje przywrócenie ustawień producenta modemu. Chodzi o ustawienia zmieniane za pomocą innych komend AT.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
borys225
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-02-11, 18:49
Lokalizacja: Radomsko

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: borys225 »

Dzięki za odpowiedź.
Modem komendę przyjął ale zachowanie bez zmian. Dioda mruga podwójnie na zielono i dopiero uruchomienie aplikacji blueconnect powoduje, że znajduje sieć. Może jakieś inne pomysły?
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Huawei E122 i problem z rozłączaniem internetu

Post autor: YaHooo »

borys225 pisze:dopiero uruchomienie aplikacji blueconnect powoduje, że znajduje sieć.
Ja bym próbował jakimś snifferem podsłuchać transmisję jaką wysyła aplikacja Blueconnect do modemu. Potem można to wpisać jako dodatkowe polecenie inicjujące we właściwościach modemu.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ODPOWIEDZ