Wimax TP Link - brak połączenia
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Wimax TP Link - brak połączenia
Internet jest z Netii Wimax.
Do tej pory działało połączenie Adapter -> Voice Gate -> Router -> Komputery.
Była awaria, panowie technicy pomyśleli, pomyśleli i stwierdzili że nie umieją podłączyć routera - sprawili, że internet działa tylko na jednym z komputerów.
Łączyliśmy się do tej pory przez PPPoE.
Router - TL-WR340G.
Próbowałem klonować adres MAC komputera. I nic.
Palą się wszystkie diody pwr, sys, wan, i odpowiednie diody lan.
Działało i przestało działać.
Wrzucam screeny.
http://imageshack.us/phot...0531143341.png/
http://imageshack.us/phot...0531143517.png/
http://imageshack.us/phot...0531143431.png/
Pomocy.
Do tej pory działało połączenie Adapter -> Voice Gate -> Router -> Komputery.
Była awaria, panowie technicy pomyśleli, pomyśleli i stwierdzili że nie umieją podłączyć routera - sprawili, że internet działa tylko na jednym z komputerów.
Łączyliśmy się do tej pory przez PPPoE.
Router - TL-WR340G.
Próbowałem klonować adres MAC komputera. I nic.
Palą się wszystkie diody pwr, sys, wan, i odpowiednie diody lan.
Działało i przestało działać.
Wrzucam screeny.
http://imageshack.us/phot...0531143341.png/
http://imageshack.us/phot...0531143517.png/
http://imageshack.us/phot...0531143431.png/
Pomocy.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Jak kopiujesz z innego forum chociaż popraw linki...
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Co każe ci sądzić, że kopiuję linki z innego forum?
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Kliknij swój link to się dowiesz.Holy.Death pisze:Co każe ci sądzić
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Winą niedziałających linków jest to, że źle przekopiowałem je z pliku tekstowego w którym je zapisywałem. Nie zakładajmy od razu złej woli - nie przeklejałem posta z innego forum.
Tym razem wklejam bezpośrednio.
W oknie gdzie są ustawienia WAN jest connecting - trwa chwilę po której od razu pojawia się disconnected.
Na laptopie na którym próbowałem konfigurować i internet przez router działa Windows XP.
Będę bardzo wdzięczny za wskazówki, gdzie szukać problemu.

Tym razem wklejam bezpośrednio.
W oknie gdzie są ustawienia WAN jest connecting - trwa chwilę po której od razu pojawia się disconnected.
Na laptopie na którym próbowałem konfigurować i internet przez router działa Windows XP.
Będę bardzo wdzięczny za wskazówki, gdzie szukać problemu.



- vegas
- Stały użytkownik forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 2006-06-05, 22:22
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Jakoś nie po naszemu to zdanie.Na laptopie na którym próbowałem konfigurować i internet przez router działa Windows XP.
Komputery są podłączone do routera i tylko na jednym działa internet. Czy dobrze rozumiem?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Internet działa na jednym komputerze - stacjonarnym, gdy jest podłączony bezpośrednio do Voice Gate'a.
Nie działa ani na stacjonarnym ani na laptopie, gdy próbuję podłączyć przez router.
Nie działa ani na stacjonarnym ani na laptopie, gdy próbuję podłączyć przez router.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 2009-12-22, 14:31
- Lokalizacja: Brwinów
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Wan Connection Mode - Connect Automatically
I zobacz czy zadziała
I zobacz czy zadziała
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Nie jestem w stanie wejść na adres http://192.168.1.1/...
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 2009-12-22, 14:31
- Lokalizacja: Brwinów
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
A jesteś podłączony kablem, czy próbujesz przez wifi?
Tam z tyłu routera powinieneś mieć takie gniazdo na szpilke - reset, spróbuj wcisnąć i dalej kombinować
Tam z tyłu routera powinieneś mieć takie gniazdo na szpilke - reset, spróbuj wcisnąć i dalej kombinować
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Niestety, nie działa. Nie chce się połączyć. Ekran się odświeża i jest napisane "disconnected".rdy pisze:Wan Connection Mode - Connect Automatically
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
A połączenie (na myśli mam kabel) w porządku w statusie routera?
Ewentualnie testowo można by spróbować co się dzieje bez logowania PPPoE, czy coś się pojawi na kompie.
Ewentualnie testowo można by spróbować co się dzieje bez logowania PPPoE, czy coś się pojawi na kompie.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
- kris_kjk
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 158
- Rejestracja: 2009-11-27, 23:23
- Lokalizacja: UE
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Ja na TP-Linku TL-WR941ND mam dla Wimax Netii ustawione odpowiednio:
- dla LAN
IP Adress: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
- dla WAN
PPPoE/Russia PPoE
User Name: ********@enetia.pl
Password: ********
Secondary Connection: Disabled
Wan Connection Mode: Connect on Demand
Max Idle Time: 15 minutes
a w zakładce Advanced: tylko wpis:
MTU Size (in bytes): 1480 i nic więcej
dla DHCP:
DHCP Server: Enable
Start IP Adress: 192.168.1.100
End IP Address: 192.168.1.199
Address Lease Time: 120
Defaul Gateway: 192.168.1.1
Default Domain: 192.168.1.2
Primary DNS: 0.0.0.0
Secondary: 0.0.0.0
Proponuję restart routera tym ukrytym przyciskiem, podłączenie do routera przez LAN i wprowadzenie odpowiednio danych takich jak u mnie, dokładne wprowadzenie loginu i hasełka ... ewentualne inne dane i ustawienia mogę podać ...
Pozdrawiam ...
- dla LAN
IP Adress: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
- dla WAN
PPPoE/Russia PPoE
User Name: ********@enetia.pl
Password: ********
Secondary Connection: Disabled
Wan Connection Mode: Connect on Demand
Max Idle Time: 15 minutes
a w zakładce Advanced: tylko wpis:
MTU Size (in bytes): 1480 i nic więcej
dla DHCP:
DHCP Server: Enable
Start IP Adress: 192.168.1.100
End IP Address: 192.168.1.199
Address Lease Time: 120
Defaul Gateway: 192.168.1.1
Default Domain: 192.168.1.2
Primary DNS: 0.0.0.0
Secondary: 0.0.0.0
Proponuję restart routera tym ukrytym przyciskiem, podłączenie do routera przez LAN i wprowadzenie odpowiednio danych takich jak u mnie, dokładne wprowadzenie loginu i hasełka ... ewentualne inne dane i ustawienia mogę podać ...
Pozdrawiam ...
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2009-08-12, 08:02
- Lokalizacja: ...
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Lampki się świecą, a połączenia lokalne są wykrywane. Problem chyba polega na połączeniu tego wszystkiego z internetem. Możliwe, że chodzi o coś z wartościami, bo na tych się niespecjalnie wyznaję.krystianb pisze:A połączenie (na myśli mam kabel) w porządku w statusie routera?
Mam próbować się połączyć bez logowania, czyli po prostu nie wpisując hasła? Nie do końca rozumiem.krystianb pisze:Ewentualnie testowo można by spróbować co się dzieje bez logowania PPPoE, czy coś się pojawi na kompie.
kris_kjk - Nie odnosi skutku.
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Ja bym spróbował zmienić "WAN connection type" na brak czy jakoś tak.Holy.Death pisze:Mam próbować się połączyć bez logowania, czyli po prostu nie wpisując hasła? Nie do końca rozumiem.
[ Dodano: 2011-06-04, 23:45 ]
To że lampka WAN świeci nie znaczy, że działa tak jak powinno. A bez połączenia lokalnego nic byś nie zdziałał z routerem.Holy.Death pisze:Lampki się świecą, a połączenia lokalne są wykrywane.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
- kris_kjk
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 158
- Rejestracja: 2009-11-27, 23:23
- Lokalizacja: UE
Re: Wimax TP Link - brak połączenia
Proponuję skoncentrować się najpierw na problemie z połączeniem internetowym, a konkretnie z zakładką WAN.
Najpierw podpinamy kabelek z modemu Netii do portu WAN routera, do portu LAN podłączamy komputer, potem wciskamy drucikiem, szpilką ten ukryty przycisk i trzymamy ponad 15 sekund, aż zapalą się na chwilę wszystkie diody - to jest reset do ustawień fabrycznych. Otwieramy okno przeglądarki wpisujemy adres http://192.168.1.1/ oraz hasło i login - admin. Teraz wpisujemy to co podałem do zakładki WAN oraz login i hasełko do połączenia z Netią i ewentualnie klikamy na "Connect", powinno sie po jakimś czasie obok wyświetlić "Connected" (oznacza to połaczenie z internetem). Jeśli to nic nie da proponuję go zrestartować z zakładki "System Tools" klikając na "Reboot". Jeśli nie połączy proponuję na chwilę odłączyć router z sieci (ok. 15 sekund), a potem spróbować ponownie, jeśli i to nie pomoże można zmienić przewód który mamy podłączony do portu WAN na inny, kolejnym krokiem w przypadku niepowodzenia jest pobranie najnowszego oprogramowania i zaktualizowania softu w routerze.
Proszę o info czy to coś pomogło i co się dzieje ... pierwsza sprawa to uruchomienie internetu przez port WAN routera, a klonowanie MAC, ustawienia WiFi, podłaczanie kolejnych komputerów, itp., to dalsza sprawa.
Najpierw podpinamy kabelek z modemu Netii do portu WAN routera, do portu LAN podłączamy komputer, potem wciskamy drucikiem, szpilką ten ukryty przycisk i trzymamy ponad 15 sekund, aż zapalą się na chwilę wszystkie diody - to jest reset do ustawień fabrycznych. Otwieramy okno przeglądarki wpisujemy adres http://192.168.1.1/ oraz hasło i login - admin. Teraz wpisujemy to co podałem do zakładki WAN oraz login i hasełko do połączenia z Netią i ewentualnie klikamy na "Connect", powinno sie po jakimś czasie obok wyświetlić "Connected" (oznacza to połaczenie z internetem). Jeśli to nic nie da proponuję go zrestartować z zakładki "System Tools" klikając na "Reboot". Jeśli nie połączy proponuję na chwilę odłączyć router z sieci (ok. 15 sekund), a potem spróbować ponownie, jeśli i to nie pomoże można zmienić przewód który mamy podłączony do portu WAN na inny, kolejnym krokiem w przypadku niepowodzenia jest pobranie najnowszego oprogramowania i zaktualizowania softu w routerze.
Proszę o info czy to coś pomogło i co się dzieje ... pierwsza sprawa to uruchomienie internetu przez port WAN routera, a klonowanie MAC, ustawienia WiFi, podłaczanie kolejnych komputerów, itp., to dalsza sprawa.