Usługa Rozmowa na Koszt Odbiorcy w Orange pozwala na przeniesienie opłaty za połączenie na odbiorcę - za jego zgodą. Każdy klient Orange może zamówić rozmowę na koszt odbiorcy. Odbiorca wskazany w zamówieniu jest informowany o numerze zamawiającego i stawce w usłudze oraz pytany o zgodę na przyjęcie rozmowy na swój koszt. Bez takiej zgody połączenie nie dojdzie do skutku.
Istnieją cztery sposoby zamawiania Rozmów na Koszt Odbiorcy:
1. Poprzedź numer odbiorcy sekwencją *550 np. *550501501501 i wciśnij zieloną słuchawkę lub jej odpowiednik. Dalej wszystko przebiegnie prawie tak samo, jak przy zwykłym połączeniu.
2. Wyślij SMS pod numer 550 w treści wpisując dziewięciocyfrowy (np. 501501501) numer odbiorcy połączenia. Otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, a aplikacja spróbuje skontaktować się z odbiorcą. Jeśli próba się powiedzie, otrzymasz połączenie przychodzące z numeru 550.
3. Zadzwoń pod numer *550, w odpowiedzi na zapytanie lektora wybierz z klawiatury dziewięciocyfrowy (np. 501501501) numer odbiorcy zatwierdzając go krzyżykiem (#) i czekaj.
4. Wybierz z klawiatury kod *111*numer odbiorcy# (np. *111*501501501#) i wciśnij zieloną słuchawkę lub jej odpowiednik. Otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, a aplikacja spróbuje skontaktować się z odbiorcą. Jeśli próba się powiedzie, otrzymasz połączenie przychodzące z numeru 550.
Zamawianie takich rozmów jest zawsze bezpłatne. Opłata obejmuje tylko bezpośrednie połączenie między zamawiającym a odbiorcą (bez komunikatów lektora, czasu oczekiwania itp.) i obciąża w całości rachunek tego drugiego. Stawka za połączenia zamawiane z Polski wynosi 75 groszy brutto, niezależnie od planu taryfowego i oferty, z których korzystają obie strony. Rozmowę na koszt odbiorcy można zamówić także za granicą. Wówczas należy skorzystać z kodu *111*numer odbiorcy#. Zlecenie także będzie bezpłatne, ale za samą rozmowę odbiorca zapłaci wg innych stawek, zależnie od kraju, z którego rozmowa jest zamawiana.
Gdy odbiorca ma wyłączony telefon lub właśnie prowadzi inną rozmowę, przebywa poza zasięgiem, albo nie odbiera telefonu, zamawiający otrzyma informację, że połączenie nie może zostać zrealizowane w danym momencie. System będzie ponawiał próbę nawiązania kontaktu z numerem podanym w zamówieniu jeszcze trzykrotnie w ciągu 30 minut. Po tym czasie zlecenie zostanie anulowane, ale strona obierająca otrzyma SMS z informacją o próbie kontaktu oraz numerem zamawiającego.
Na podstawie informacji prasowej Orange
Jak dla mnie to prawie ok.
