Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Damiano88
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-21, 17:02
Lokalizacja: Sląsk

Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: Damiano88 »

Mam takie pytanie - kolega miał problem z Live Box - słabo chodził mu internet, długo buforował filmy itp.

Zechciał kupić ruter, poleciłem mu model TD-W8960N.

Chciał to podłączyć i podłączył lecz nie działa mu telefon, użył oczywiście trójnika z zestawu.

Internet mu super idzie i z tego jest zadowolony lecz nadal problem tkwi w telefonie.

Pani z TP powiedziała, że ma on " Telefonie internetową" i nie da rady podłączyć takiego routera, musi mieć od nich.

Czy to ta cała jakaś nowoczesna telefonia internetowa stanowi problem czy może router jest uszkodzony ?

Ja jestem przekonania że to coś co ta Pani mówiła to jakaś "bajeczka", sam nie raz zdarzyło mi się konfigurować TP/Orange i podobne problemy nigdy mi się nie zdarzały i wydaje mi się to śmieszne...

Prosiłbym o pomoc w tej sprawie, bo ciekawi mnie co to może być, no i chce się utwierdzić w moim przekonaniu chyba że się mylę.
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: Patryk »

Telefon był wcześniej podpięty do Liveboxa ?
Niech się zaloguje na swoje konto na orange.pl i sprawdzi, co ma...jak "telefonię interentową" to potrzebny jest LB. Skoro źle działał, to trzeba było reklamować, zazwyczaj problemów nie ma najmniejszych i wymieniają od ręki w salonie.
Damiano88
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-21, 17:02
Lokalizacja: Sląsk

Re: Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: Damiano88 »

"LB" czyli Live Box ? Chodzi o to że on już wymieniał i wiecznie to samo i same problemy ciągle - wiem coś o tym bo nie jeden znajomy przechodził z Live Boxa na normalny Router.

Czyli ta Pani prawdopodobnie miała rację i na normalnym Routerze nie da się tego uruchomić by działało jak należy tak ?

Koledze przekaże żeby sprawdził dla pewności czy ma telefonię internetową.
bdkacz
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 503
Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
Lokalizacja: łódzkie

Re: Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: bdkacz »

Bez LB nie pójdzie,bo TP nie udostępnia danych niezbędnych do skonfigurowania tej telefonii na np własnej bramce VoIP
Awatar użytkownika
kris_kjk
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 158
Rejestracja: 2009-11-27, 23:23
Lokalizacja: UE

Re: Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: kris_kjk »

Posiadając telefon na linii analogowej i dokupując Neostradę możemy korzystać z własnych routerów (które najczęściej działają bezproblemowo w przeciwieństwie do LB), jeśli kupiliśmy usługę Neostrada z "telefonią internetową" (linia telefoniczna zamieniana jest na cyfrowe połączenie VOIP/telefon IP) musimy użyć własnego routera i bramki VOIP (do której podpinamy dotychczasowy telefon), problem jest w tym, ze do bramki VOIP trzeba wpisać pewne dane, których nam nie udostępni Orange. W przypadku "telefonu internetowego" jesteśmy skazani na LB (oprócz modemu DSL, routera ma też wbudowaną bramkę VOIP) i nic z tym nie zrobimy.

Zaletą telefonu tradycyjnego w Orange jest możliwość korzystania z własnego sprzętu, możliwość działania w przypadku braku prądu, możliwość korzystania z fax-u, z tych możliwości nie skorzystamy posiadając telefon internetowy. Zaletą telefonu internetowego są niższe koszty połączeń, o ile się nic nie zmieniło to np. darmowe rozmowy w sieci itp.
SpecNaz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-06-29, 14:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy router TP-Link TD-W8960N i problem z telefonem.

Post autor: SpecNaz »

@Damiano88, mam na imię Krzysztof i jestem Orange Ekspertem. Chcielibyśmy pomóc w rozwiązaniu problemu o którym piszesz, ale potrzebujemy danych właściciela usługi. Prosimy o przesłanie do nas niezbędnych informacji korzystając z naszego adresu: [email protected] lub formularza Pomoc Orange: http://on.fb.me/GBc6Hm Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ