TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
quiet10
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-12-29, 11:48
Lokalizacja: Poznań

TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: quiet10 »

Mam następujący problem. Posiadam router pracujący w trybie AP Client Router. Mam antenę zewnętrzną podłączoną do Routera. Za pomocą anteny odbieram Internet przewodowy od dostawcy. Za pomocą opcji Site Survey łączę się z dostawcą. MAC karty sieciowej sklonowałem. Opcję WAN Connection Type mam ustawioną na Dynamic IP. W zakładce Router Status widzę, że IP jest pobrane automatycznie. Niestety w polu: Traffic Statistics są pakiety wysłane a nie ma odebranych. W związku z powyższym Internet na urządzeniach podłączonych do Routera nie działa. Czasem zdarza się, że po restarcie Routera wszystko jest dobrze.
W związku z tym, że router jest moją własnością dostawca twierdzi, że skoro jest po DHCP przyznany adres IP to wszystko jest OK. Z drugiej strony jeśli próbuje się połączyć z innymi sieciami bezprzewodowymi niezabezpieczonymi to problem nie występuje. Proszę o radę.
Czy rzeczywiście jeśli pobierane jest IP to wszystko jest Ok?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26430
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: wojteks »

quiet10 pisze:Czy rzeczywiście jeśli pobierane jest IP to wszystko jest Ok?
Jakie IP pobiera jak jest internet a jakie kiedy nie ma.
Sprawdź jak nie ma internetu ping 8.8.8.8 i ping google.pl
Jeżeli wynik 8.8.8.8 bedzie prawidłowy to ustaw ręcznie DNSy, przykładowe to 8.8.8.8 czy 208.67.222.222.
Nie pomagam na PW!
quiet10
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-12-29, 11:48
Lokalizacja: Poznań

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: quiet10 »

Niezależnie od tego czy jest internet czy go nie ma pobiera takie same IP i DNS`y
czyli:
IP Address: 192.168.1.211 DHCP
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS Server: 192.168.1.1 , 213.92.190.130

Dla pingów 8.8.8.8 i google.pl jak internet nie działa pakietów utraconych jest 4 na 4 wysłane.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: krystianb »

quiet10 pisze:IP Address: 192.168.1.211 DHCP
Spróbuj zmienić adres własnego routera na 10.0.0.1 (maska 255.255.255.0 -większej sieci nie będziesz potrzebował) bo może przy tak bliskich podsieciach routing durnieje.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
quiet10
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-12-29, 11:48
Lokalizacja: Poznań

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: quiet10 »

Niestety zmiana adresu własnego routera na 10.0.0.1 nie pomogła.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26430
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: wojteks »

quiet10 pisze:zmiana adresu własnego routera na 10.0.0.1 nie pomogła.
Sprawdź <a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=119029#119029" target="_blank">»TTL«</a>
Nie pomagam na PW!
quiet10
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-12-29, 11:48
Lokalizacja: Poznań

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: quiet10 »

Czyli jeśli to TTL to mój router się nie nadaje do współpracy?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26430
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: wojteks »

quiet10 pisze:Czyli jeśli to TTL to mój router się nie nadaje do współpracy?
Kiedyś nie miał opcji podbijania/zmiany TTL ale czy nowe firmware tego nie wprowadziło to nie wiem.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: Jo_gurt »

wojteks pisze: czy nowe firmware tego nie wprowadziło to nie wiem.
Nie wprowadziło. W ogóle najnowszy firmware jest z 2008r, to jest sprzęt już dość leciwy.
quiet10
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-12-29, 11:48
Lokalizacja: Poznań

Re: TL-WR543G problem z dostawcą czy z Routerem?

Post autor: quiet10 »

Problem rozwiązany. Okazało się, że dostawca miał problem z routerem.
ODPOWIEDZ