nowy router i problem z internetem w UPC

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
m_bar
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-03-28, 13:49
Lokalizacja: Kielce

nowy router i problem z internetem w UPC

Post autor: m_bar »

Niedawno kupiłem nowy router do dzielenia internetu z UPC (30 Mbps), ponieważ mój stary D-Link DIR-300 odmówił posłuszeństwa. Z routerem łączą się po kablu komputer i PS3, a bezprzewodowo 2 telefony, PC i laptop. Wybór padł na TP-Link TL-WR940N. Wszystko teoretycznie gra, ale co jakieś 1-2 dni żadne z urządzeń podłączonych do sieci nie ma dostępu do internetu. Łączą się z siecią domową, ale nie z internetem. Pomaga reset (odłączenie z prądu), ale nie routera, tylko... modemu. Modem od UPC to Scientific Atlanta EPC2203. Podobny problem z D-Linkiem nie występował (a już na pewno nie tak często).
Router początkowo chciałem skonfigurować kreatorem dostarczonym przez TP-Linka, ale program nie dochodził do końca, wyskakiwał jakiś błąd, dlatego sam wziąłem się za konfigurację. Tutaj zaznaczam, że na sieciach się zbytnio nie znam i było to konfigurowanie na podstawie moich doświadczeń z 2 poprzednimi routerami:
- wybrałem jako typ połączenia Dynamic IP
- włączyłem WiFi, tryb 11bgn mixed
- włączyłem zabezpieczenia (WPA2-PSK, około 20-znakowy klucz sieciowy, filtrowanie MAC)
- sklonowałem MAC
- zaznaczyłem "Use these DNS servers" i wpisałem adresy Open DNS (przy poprzednim routerze musiałem to kiedyś wpisać na kompach, bo inaczej czasami nie łączyły się z netem)

Jeszcze 1 obserwacja sprzed chwili: zmieniłem za pomocą laptopa (bezprzewodowo) kanał na którym działa sieć. Po zapamiętaniu ustawień i zrestartowaniu routera (z poziomu przeglądarki) dostęp do neta znowu zniknął wszędzie za wyjątkiem laptopa (Win 7)... Oczywiście restart modemu pomógł i net powrócił wszędzie.

Poniżej zamieszczam kilka screenów z przeglądarkowego konfiguratora:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jeśli jakieś dodatkowe informacje/screeny byłyby potrzebne to oczywiście jestem gotów je podesłać. Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyście mogli mnie naprowadzić na to, co jest nie tak z siecią. Z góry wielkie dzięki za wszelkie zainteresowanie tematem!
ODPOWIEDZ