jako że to mój pierwszy post na tym forum chciałem powiedzieć, że parę tematów przejrzałem, FAQ-u przeczytałem, ale niestety mi ani jedno ani drugie specjalnie nie pomogło, więc pozwoliłem sobie założyć własny temat;).
Do rzeczy:
Jako że od paru miesięcy zmuszony jestem mieszkać na wsi to zdecydowałem się sprawić sobie internet w Plusie, oczywiście LTE. Naturalnie wziąłem go na okres testowy, pierwszy tydzień upłynął w miłej atmosferze (przynajmniej jeśli chodzi o sam internet, bo wszelka obsługa klienta w Plusie to tragedia), która potrwała tak nieco ponad miesiąc - internet działał nieźle, testy na speedtest.net wykazywały prędkość od 5 do 25Mb/s co uważałem za wynik znośny bez korzystania z żadnych anten do tego w miejscu, w którym żaden inny internet mobilny sobie nie radził. Niestety tak gdzieś po miesiącu zrobiło się mniej miło - pojawiły się problemy z zasięgiem, w miejscu gdzie najczęściej stał laptop nagle zasięg z 2-3 kresek LTE znikał całkiem, ew. czasem udawało się złapać 3G. W innych miejscach domu w których do tej pory internet działał dobrze, też dzieje się podobnie. Co ciekawe udało mi się zlokalizować miejsce, w którym zasięg bez problemu osiągał i utrzymywał 3 kreski, ale że jest to pralnia to niezbyt wygodnie korzysta się tam z laptopa, poza tym dzisiaj już również tam pojawia się problem z zasięgiem. Co ciekawe, zasięg systematycznie spada - tzn. problemy ze złapaniem sieci są coraz większe, praktycznie z dnia na dzień (a na pewno z tygodnia na tydzień). Zwracanie się do Plusa poskutkowało zmarnowaniem tygodnia (2 dni wymiany maili i 5 dni czekania na odpowiedź z działu technicznego - gdybym się nie upomniał to pewnie do tej pory by się nie odezwali) i standardową zapewne odpowiedzią o tym, że sieci mobilne mogą działać raz lepiej raz gorzej itp.
No i pytanie do Was drodzy fachowcy - co się dzieje? Czy te problemy mogą wynikać w jakikolwiek sposób z
oprogramowania? Może walnięty modem?
Korzystam z Huawei E398 LTE, łączę się za pomocą domyślnej aplikacji Plusa. Jakoś tak wyszło, że nie miałem jak i kiedy sprawdzić jak wygląda sprawa z zasięgiem w innej lokalizacji ani jak działa ten sam modem na innym komputerze.
Bardzo proszę o pomoc.
PS. Żeby nie było - zdaję sobie sprawę z ograniczeń sieci mobilnych, ale fakt, że jakość sygnału regularnie się pogarsza sprawia, że nie sądzę aby problemy wynikały tylko ze specyfiki tej technologii.
PS2. Mam nadzieję, że moja wypowiedź jest zrozumiała
