Problem z AP?

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Problem z AP?

Post autor: dreak »

Witam.

Łączę się z internetem poprzez AP. Wszystko było dobrze dopóki karta sieciowa w kompie nie nawaliła. Kupiłem nową sieciówkę, podłączyłem ją, niby wszystko jest ok, ale... no właśnie, zawsze jest jakieś ale.
Problem w tym że komp w ogóle nie wykrywa połączenia z AP ("kabel sieciowy jest odłączony"). Tylko w momencie podłączenia AP do zasilania na chwile (1-2 sec) wyrywa połączenie.
I tu jest moje pytanie... Czy w tym przypadku AP(albo coś innego) wymaga jakiejkolwiek konfiguracji jeśli karta sieciowa była zmieniana? Czy karta sieciowa (ta co sie spaliła) zrobiła jakieś spięcie i uszkodziła AP? :?
Awatar użytkownika
morion
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 468
Rejestracja: 2006-04-25, 10:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Problem z AP?

Post autor: morion »

a może to padł port w AP a nie w karcie, choć z drugiej strony mogło walnąć obie naraz ;)
jutro to dzis... tyle że jutro :)
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

Z tego co czytam, to AP pracuje u Ciebie w trybie AP-Client (APC)?
Może zwyczajnie Twój ISP blokuje dostęp do sieci po MAC adresach? I nowa karta ma już inny MAC i dlatego nie działa.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Re: Problem z AP?

Post autor: dreak »

@morion Karta na pewno nawaliła bo nawet komp sie uruchomić z nią nie chciał.
@BliSki Tak, AP pracuje w trybie client. Możliwe że ISP blokuje dostęp po MAC ale to nie jest powód dla którego komp nie wykrywa połączenia z AP. Wiem bo sprawdzałem jak jeszcze AP działał.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

dreak pisze:@BliSki Tak, AP pracuje w trybie client. Możliwe że ISP blokuje dostęp po MAC ale to nie jest powód dla którego komp nie wykrywa połączenia z AP. Wiem bo sprawdzałem jak jeszcze AP działał.
OK, rozumiem. W takim razie na dziś nie mam więcej pomysłów.
Znasz adres IP tego APC? Możesz się na niego pingować?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Re: Problem z AP?

Post autor: dreak »

niestety ale nie znam IP tego AP. Mimo to wątpię żeby dało się radę pingować jeśli system nie wykrywa połączenia.
Awatar użytkownika
morion
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 468
Rejestracja: 2006-04-25, 10:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Problem z AP?

Post autor: morion »

tzn ze ten AP nie działa? bo coś nie jarze;;)
a tak z innej beczki to spróbuj jeszcze zarobić od nowa koncówki na skrętce, po jednej burzy musialem od nowa zarobić bo też nie miałem połaczenia
jutro to dzis... tyle że jutro :)
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Re: Problem z AP?

Post autor: dreak »

AP wydaje się że działa. Tylko brak połączenia.
A skrętka nie ma nic do tego, bo jak podłączam nią dwa kompy to wszystko jest ok. A z AP nie widzi połączenia.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

dreak pisze:A skrętka nie ma nic do tego, bo jak podłączam nią dwa kompy to wszystko jest ok
Chwila, chwila....
Jeżeli łączysz dwa kompy tą skrętką, to jest to kabel krosowany! A do połączenia z APC potrzebujesz kabel prosty!
Kiedyś przy starej karcie mogło to na tym kablu krosowanym działać, bo niektóre karty wykrywają, że kabel jest krosowany i odwracają "we z wy". Nowa karta może tego nie robi i dlatego nie działa na tym kablu.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Re: Problem z AP?

Post autor: dreak »

Możliwe.. ja na tym się tak nie znam. Ale mój dostawca jak podłączał mnie to zrobił skrętke krosowaną i działało. A ta karta którą teraz mam jest identyczna jak poprzednia. Ten sam model i w ogóle...

Edit:

Sprawdzałem na stonie producenta i skretka powinna byc krosowana wiec jest ok
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

dreak pisze:Sprawdzałem na stonie producenta i skretka powinna byc krosowana
Skoro tak podaje producent, to innych pomysłów nie mam...
Poza tym, żeby Twój ISP sprawdził ACP o ile może.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
dreak
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2007-03-30, 12:48

Re: Problem z AP?

Post autor: dreak »

Jeszcze mam pytanie. Jest możliwość podłączenia do APC 2 komputerów (jeden pod lan a drugi wifi)? Bo chodzi o to że nie wiem czy przypadkiem w ustawieniach AP nie wybiera się gniazda - Albo lan albo wifi... Co innego jeśli AP ma wbudowany switch ale mi chodzi o taki zwykły AP(2xRP-SMA, 1xRJ-45).
Awatar użytkownika
MaxFM
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 653
Rejestracja: 2006-04-20, 15:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Problem z AP?

Post autor: MaxFM »

jesli karta jest nowa to jakim kablem nie podepniesz to bedziedziałac. Jesli nie działa to wyglada na uwalony AP lub ta nowa karta tez jest uwalona. Oddaj ja tam gdzie kupiles i niech Ci wymienia na inna, jesli dalej niedziała to uwalony AP na 90%.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

dreak pisze:Jeszcze mam pytanie. Jest możliwość podłączenia do APC 2 komputerów (jeden pod lan a drugi wifi)?
Chwila, chwila. Jeżeli AP pracuje jako APC, to co chcesz podpinać przez WiFi? Chyba, że miałbyś tam tryb pracy repeater lub coś podobnego, ale to już inna para kaloszy. Jeżeli masz APC, to nie podepniesz do niego kompa po WiFi - jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Natomiast jeżeli zrobiłbyś to po "kablu" za pomocą switcha, to jeżeli Twój ISP by umożliwił używanie 2 kompów, to nie powinno być z tym problemu. Wszystko zależy od Twojego ISP.
dreak pisze:Bo chodzi o to że nie wiem czy przypadkiem w ustawieniach AP nie wybiera się gniazda - Albo lan albo wifi...
Przy trybie APC gniazdo WiFi pracuje jako link do Twojego ISP.
Chyba, że tak jak już pisałem masz AP, który może pracować również jako repeater.
MaxFM pisze:jesli karta jest nowa to jakim kablem nie podepniesz to bedziedziałac
Masz rację, jeżeli jest nowa (fabrycznie) - ja nie pamiętam czy jest fabrycznie nowa czy tylko nowa, czyli inna np. z komisu ;)
MaxFM pisze:Jesli nie działa to wyglada na uwalony AP lub ta nowa karta tez jest uwalona.
Ostatecznie do takiego rozwiązania dochodzimy.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Awatar użytkownika
MaxFM
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 653
Rejestracja: 2006-04-20, 15:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Problem z AP?

Post autor: MaxFM »

BliSki pisze:
MaxFM pisze:jesli karta jest nowa to jakim kablem nie podepniesz to bedziedziałac
Masz rację, jeżeli jest nowa (fabrycznie) - ja nie pamiętam czy jest fabrycznie nowa czy tylko nowa, czyli inna np. z komisu ;)
dla sprostowania chodziło mi o nowa generacje kart, nie to ze NOWA dosłownie ;P
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z AP?

Post autor: zDaleKi »

MaxFM pisze:dla sprostowania chodziło mi o nowa generacje kart, nie to ze NOWA dosłownie ;P
Czyli dokładnie o to samo co mi :)
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
ODPOWIEDZ