Problem z dostawcą internetu poza polską

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
doom27
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-03-08, 19:30
Lokalizacja: Stockholm

Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: doom27 »

Witam.

Mam nadzieje ze to odpowiedni dzial i brak znakow polskich w pisowni nie skonczy sie upomnieniem.

Chcialbym się dowiedzieć co może być przyczyna wysokiego parametru jiter, roundtrip czy gubienie pakietow.
Zasieg intenetu oscyluje na poziomie 65dBm. Przelaczanie pomiedzy zakresami wedlug MDMA przebiega prawidłowo chociaz nie wiem czy poprawnym jest wystepowanie zer w raporcie ktory zapisuje MDMA przy przelaczaniu z HSD UPA na 3G. Raz zdarzylo mi się zauważyc w okienu RAT numer 5,19(nie mam pojecia co on oznacza). Przewaznie jest tam rodzaj połaczenia.
Przeprowadzalem testy na trzech roznych komputerach w roznych miejscach i moj abonament na firme dziala dobrze natomiast kolegi prywatny z ograniczeniam 50Gb dziala tragicznie. Strony sie nie moga sie zaladowac jakby dane byly zbyt skompresowane. Ale najbardziej interesuje mnie wlasnie skype.Kontaktowalem sie z administratorem ktory nic nie znalazl i przekazano informacje o sprawdzenie masztu poniewaz dopatrzyli sie niskiej jakosci sygnalu co mogla miec odzwierciedlenie w jakosci polaczenia.Jak moze jiter skakac do 3000 a roundtrip do 5600ms. Momentalnie rozłacza skypa. Wszelkie testy programem Mdma, pomiar na stronie Hostmycall i wszelkich stronach typu ispgeeks jak i narzedziem Net log pokazuja problem po stronie operatora. Tylko jaki to problem. Co jest nie tak. Juz cieprliwosc trace bo polecilem znajomym tego operatora. Polaczenie przez skypa na 2 komputerach w tej samj sieci domowej czyli przez jedna karte sim dziala prawidlowo. Na routerze wszystko odblokowane, a zeby wykluczyc ustawienia sprawdzalem besposrednio na modemach i telefonach. Problem nie wystepuje po zmianie karty sim operatora np na tele2. Jakis czas temu sam skladalem reklamacje bo tak skompresowali dane ze tvn24 ladowal sie bez obrazkow a wszystko dzialalo po zmianie kart operatora. Juz robilem resety DHCP i gdyby nie to ze mialem dostep do innego internetu meczyl bym sie z tym bardzo dlugo. Co za bajzel mogą miec po stronie operatora? Testy przeprowadzalem w domu u znajomych,u siebie i w innym miejscu rowniez. I jedyny problem to jakosc polaczenia. Czy to jakis filter na maszcie, firewall czy cos jeszcze innego? Skladam skarge wiec potrzebuje uzupelnic dane i wiedze co moze kulec i co jest przyczyna tego ze to nie dziala. Mieszkam w odleglosci 200m od kolegi i wedlug mapy zasiegu powinno byc 4g na tym obszarze. Problem dotyczy szwedzkiego operatora 3(tre.se) obszar Stockholm. Jordbro. Mam mozliwosc podejrzec jakosc polaczen znajomych ktorzy maja prywatny abonament i jakosc polaczen przez skype czesto jest podobna. Niektorzy rezygnuja, inni sie denerwuja, a u mnie dobrze dziala. Kablowy internet w Szwecji dziala dobrze wiec wiekszosc ma kablowy. Dzieki za jakies uwagi i pomysly.

Dolaczam krotki log z mdma(jeden z wielu)
i raport ze strony hostmycall
http://www.hostmycalls.com/isptest/repo ... .58.109.94
Dla porowniania ten jest moj
http://www.hostmycalls.com/isptest/repo ... 50.235.121


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-06-17, 22:56 przez doom27, łącznie zmieniany 3 razy.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: ja.michal »

W ofercie dla osób prywatnych może być inny priorytet w porównaniu do ofert biznesowych.
W ofercie dla osób prywatnych może być zastosowana kompresja danych (wszystko idzie przez dodatkowe serwery). Masz na obydwu ofertach ten sam APN?
Może występować problem z kartą SIM. Proponuję wymienić na nową. Bywały takie przypadki.

Na razie tylko to przyszło mi do głowy.

P.S.
Na polskie znaki możemy przymknąć oko, ale spację między zdaniami i po przecinkach wypadałoby stawiać. :cfaniak:
doom27
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-03-08, 19:30
Lokalizacja: Stockholm

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: doom27 »

Dzieki za szybka odpowiedz. Na obydwu jest ten sam APN (bredband.tre.se). Zanim nie zaczeli czegos naprawiac 2 dni temu kolega mial w wiekszosci problemy ze skypem. Teraz doszly z otwieraniem stron. Nie mialem okazji przetestowac jak to dziala przez hotspot shielda jak to robilem kiedys u siebie. Dziwne rzeczy sie dzieja z tym internetem w 3. Wielu moich znajomych ma prywatne abonamenty. Jedni z nich korzystaja z (3) na dwoch roznych modemach w jedym domu. Obydwoje maja zasieg 91dBm i u jednego z nich dziala to poprawnie natomiast u drugiego muli w godzinach szczytu ze nie idzie tego nazwac internetem. U innych znajomych przy skypie tez widac ze jakosc polaczenia jest kiepska ale nie tak tragiczna jak w opisywanym przypadku. Dwa dni temu wylaczali nadajnik na przemian z wlaczaniem i podlaczaniem cell id oraz podkrecaniem czy raczej regulowaniem sygnalu. Tak podkrecili ze na 3g mialem 54dBm ale zeszlo i dzis mam ok 63dBm. Dzwonilem do kolegi w tym czasie i on mial internet (karta w routerze) ale z wykrzyknikiem, jednak mogl wchodzic na strony. I teraz zastanawiam sie czy te osly nie patrza na moj internet zamiast na internet kolegi. No to by byla lekka przesada. Calkiem mozliwe ze jest tak jak piszesz odnosnie kompresji ze ten prywatny ma inny wezel i na innych zasadach jest rozdzielany, ale skype musi funkcjonowac. Wedlug umow operator nie ogranicza telefoni ip. Jakis czas temu znalazlem informacje o sztuczkach jakie stosowal operator w angli zeby zabezpieczyc sie przed przeciazeniem sieci.
http://webhosting.pl/Twoj.ISP.ogranicza ... Europejska
Podejrzewam ze ograniczaja transfer dla niektorych uslug, choc na pewno tego nie potwierdza. Co masz na mysli piszac ze karta sim moze byc wadliwa? Czesto sie slyszy ze karta jest przyczyna wadliwego odbioru sygnalu ale tutaj sygnal jest dobry. Jedynie jitter round trip i pakiety powoduja problem. Nie podejrzewam zwarcia. I dlaczego Hostmycall pokazuje tak wiele nowych polaczen?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: ja.michal »

doom27 pisze: Co masz na mysli piszac ze karta sim moze byc wadliwa?
Coś się w tym chipie pokopało i jakiś nieprawidłowy odczyt danych. Tak jak w telefonach czasem pojawia się błąd karty SIM. Podobnie może być w modemie i z internetem. Spróbuj wymienić kartę na nową (dla tej samej umowy).

Druga sprawa to cała sieć. Czy przypadkiem nie modernizują sieci? Na to wygląda i będą cyrki w trakcie takich prac. Jedni będą mieli wszystko w miarę ok, a inni nie. Tak samo teraz mamy w Polsce z modernizację sieci T-Mobile i Orange w ramach NetWorks!.
doom27
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-03-08, 19:30
Lokalizacja: Stockholm

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: doom27 »

Pytalem o to czy nie robia modernizacji i czy maja jakies w planach na tym obszarze ale nic nie planuja. Z ta karta to musialby byc straszny pech zeby bylo jak mowisz. Te wymiane zostawie na sam koniec bo bede chcial odszkodowania dla znajomych za wadliwe dzialanie z winy operatora. Karte musze zostawic aby sie nie wywineli odpowiedzia ze karta byla wadliwa jak beda mieli kontrole z odpowiednika UKE. Na razie jestem w kontakcie z Telekområdgivarna co jest odpowiednikiem pomocy konsumenckiej do spraw telewizji i internetu. Pozniej jeszcze zostaje odpowiednik UKE czyli szwedzki PTS.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: ja.michal »

Oczywiście jak uważasz. Wadliwe karty się zdarzają. Czy można uznać to za dowód w sprawie? Raczej nie. Dziwne, że sam operator tego nie zaproponował.
Z drugiej strony dziwne, żeby akurat taka ilość kart akurat była wadliwa. Musiałby być to totalny pech.
Sieć komórkowa to sieć w służbie ruchomej i wiele parametrów ma wpływ na transmisję. Nie wiem jak w Szwecji, ale w Polsce ogólnie przegrywa się z tego powodu z operatorem. Zwłaszcza jeśli internet mobilny działa nawet tak sobie. Nie znam umów jakie tam macie. Może być inaczej.
doom27 pisze:Na razie jestem w kontakcie z Telekområdgivarna co jest odpowiednikiem pomocy konsumenckiej do spraw telewizji i internetu.
Taka infolinia konsumencka UOKiK, albo infolinia konsumencka UKE.
doom27
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-03-08, 19:30
Lokalizacja: Stockholm

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: doom27 »

Z tego co wiem a mieszkam juz tu 6 lat to raczej klient ktory pisze skargi i mimo to operator nie jest w stanie zapewnic uslug wedlug umowy ma prawo do odszkodowania. Jednak aby to uzyskac trzeba przejsc odpowiednia droge reklamacji. Jedno moge powiedziec ze tak jak i w polsce tak i tutaj ze swieca szukac rozgarnietych osob w BOK. Juz lepiej od razu dzwonic do admina. Wpierw truja o konfiguracji, problemach sprzetowych etc. a jak zacznie sie mowic jezykiem technicznym to wiekszosc nie ma zielonego pojecia o czym sie do nich mowi. I za kazdym razem nowa osoba z BOK-u musi uslyszec na nowa cala historie bo kazdy ma prywatny mail i nie mozna podejrzec zgloszenia. Tylko pisza jakies raporty ( o ile nie zapomna).
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z dostawcą internetu poza polską

Post autor: ja.michal »

Widzę, że porządki UE. Wszędzie podobnie.
ODPOWIEDZ