Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Od 27 lutego mam Orange Free. Oferta bez urządzenia, do łączenia wykorzystuje swój własny modem/router D-link DWR-921.
Od początku pracy z Orange zauważyłem zwisy sieci po kilku godzinach pracy. Myślałem, że to wina złego ustawienia sieci lokalnej. Sieć fizycznie jest podłączona, ale nic nie działa. Pomagał restart routera. Z routerem dla testów podłączałem 2 laptopy, 2 telefony i telewizor, za każdym razem to samo. Również nie ma znacznie, czy router udostępnia połącznie przez wifi czy kabel. Zwisy sieci powoli się nasilały, coraz częściej. W połowie zeszłego tygodnia pogorszyło się na tyle, że internet niby się łączył, ale albo nie działał wcale, albo bardzo powoli, gubiąc pakiety i nie dłużej niż 20-30minut (strony nie otwierały się nawet do końca).
W tym samym mieszkaniu 2 telefony Orange działają z swoim internetem bardzo stabilnie sprawnie i szybko (także gdy to telefony udostępniają połączenie wifi). Jest silny sygnał HDSPA+.
Dla testów zdobyłem kartę sim Playa do internetu mobilnego i cała sieć działa na nim bez problemu. Nie jest to więc wina sprzętu, ani konfiguracji.
Udałem się do salonu Orange z przekonaniem, że wymienię kartę sim, ale karta po sprawdzeniu podobno jest sprawna ?!? Próbowano mi wmówić, że skończył mi się limit danych i zlecono połączenie z technikiem przez telefon. Sprawdzono konto (limit danych się nie skończył), technik uznał, że to jednak karta sim.
W salonie jednak kart usim nie mieli, w kolejnym też.
Czuję się olany przez Orange. W zasadzie udowodniłem im, że problem leży po ich stronie i nic. Każdy gdzieś mnie odsyła i mam czekać na rozpatrzenie reklamacji (traktuje ją tylko jako ewentualny papier do sądu, bo problemu mi nie rozwiąże).
Czas leci, sieć mi nie działa, a mam za nią płacić. Czy Orange może świadomie ograniczać mi konto (jeśli karta rzeczywiście jest sprawna)? Czy mogą zwlekać, bo nic im za to nie grozi?
Pomocy
Od początku pracy z Orange zauważyłem zwisy sieci po kilku godzinach pracy. Myślałem, że to wina złego ustawienia sieci lokalnej. Sieć fizycznie jest podłączona, ale nic nie działa. Pomagał restart routera. Z routerem dla testów podłączałem 2 laptopy, 2 telefony i telewizor, za każdym razem to samo. Również nie ma znacznie, czy router udostępnia połącznie przez wifi czy kabel. Zwisy sieci powoli się nasilały, coraz częściej. W połowie zeszłego tygodnia pogorszyło się na tyle, że internet niby się łączył, ale albo nie działał wcale, albo bardzo powoli, gubiąc pakiety i nie dłużej niż 20-30minut (strony nie otwierały się nawet do końca).
W tym samym mieszkaniu 2 telefony Orange działają z swoim internetem bardzo stabilnie sprawnie i szybko (także gdy to telefony udostępniają połączenie wifi). Jest silny sygnał HDSPA+.
Dla testów zdobyłem kartę sim Playa do internetu mobilnego i cała sieć działa na nim bez problemu. Nie jest to więc wina sprzętu, ani konfiguracji.
Udałem się do salonu Orange z przekonaniem, że wymienię kartę sim, ale karta po sprawdzeniu podobno jest sprawna ?!? Próbowano mi wmówić, że skończył mi się limit danych i zlecono połączenie z technikiem przez telefon. Sprawdzono konto (limit danych się nie skończył), technik uznał, że to jednak karta sim.
W salonie jednak kart usim nie mieli, w kolejnym też.
Czuję się olany przez Orange. W zasadzie udowodniłem im, że problem leży po ich stronie i nic. Każdy gdzieś mnie odsyła i mam czekać na rozpatrzenie reklamacji (traktuje ją tylko jako ewentualny papier do sądu, bo problemu mi nie rozwiąże).
Czas leci, sieć mi nie działa, a mam za nią płacić. Czy Orange może świadomie ograniczać mi konto (jeśli karta rzeczywiście jest sprawna)? Czy mogą zwlekać, bo nic im za to nie grozi?
Pomocy
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Może telefony łączą się z inną stacją bazową. Trzeba sprawdzić. Może spróbuj też przywrócić ustawienia fabryczne.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Sprawdzałem wielokrotnie przywracanie ustawień fabrycznych. Bez różnicy.dexter18 pisze:Może telefony łączą się z inną stacją bazową. Trzeba sprawdzić. Może spróbuj też przywrócić ustawienia fabryczne.
Zresztą z Play wszystko działa, więc ciężko winić ustawienia czy sam router. Orange jeszcze 2 tygodnie temu też działało, wkurzało jedynie zawieszanie sieci co kilka godzin.
Gdyby było coś nie tak z jedną ze stacji w okolicy to telefony też czasem by nawalały, a router czasem chodziłby poprawnie, a pomimo, że jest silniejszy sieć nie działa.
Wszystko wskazuje na winę ze strony Orange. Dziś jadę jeszcze do salonu gdzie powinni mieć od ręki karty usim, ale mam obawy, że to nie pomoże.
Nie znam się na tym na tyle, by móc ocenić, czy np akurat ten router nie działa z akurat takimi kartami Orange, ale to nie powinien być mój problem.
Tylko jak wymusić na Orange konkretne szybkie działania.
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Fakt, nie sprawdzałem. W twoim rejonie są przeprowadzane prace modernizacyjne sieci NetWorkS i dlatego masz przerwy. Sieć może być zrobiona ale potrzeba jeszcze ją dostroić, także pozostaje czekać na koniec prac.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Na FB z Orange mi napisali, że w mojej okolicy nie ma żadnych prac powodujących uciążliwości.dexter18 pisze:Fakt, nie sprawdzałem. W twoim rejonie są przeprowadzane prace modernizacyjne sieci NetWorkS i dlatego masz przerwy. Sieć może być zrobiona ale potrzeba jeszcze ją dostroić, także pozostaje czekać na koniec prac.
No i dlaczego mam przerwę w działaniu trwającą już wiele dni tylko na jednym numerze, a 2 pozostałe działają bez zarzutu ?
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Tak ? Oni pawie nic nie wiedzą o modernizacji, niektórzy konsultanci mają zerową wiedzę na ten temat. Ja kiedyś powiedziałem, że mam 3G z 24 km powiedzieli, że to niemożliwe.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Więc pewnie masz racje, że trwają prace. I pewnie dobrze, może będę w zasiegu LTE (niby jestem na granicy sygnału w pomieszczeniach, a pomimo mieszkania wysoko z oknem w strone nieprzesłoniętego centrum sygnału brak).dexter18 pisze:Tak ? Oni pawie nic nie wiedzą o modernizacji, niektórzy konsultanci mają zerową wiedzę na ten temat. Ja kiedyś powiedziałem, że mam 3G z 24 km powiedzieli, że to niemożliwe.
Jeśli mój problem wynika z prowadzonych prac, to dlaczego sieć w telefonach działa dobrze ?
No i oczywiście żadne prace nie powinny mnie bezkarnie pozbawiać usługi (już niemal tydzień nic nie działa, wcześniej działanie było upierdliwe).
W ogóle zauważyłem, że mi modem z tej karty Orange nawet smsy odbiera zniekształcone, niepełne.
[ Dodano: 2014-03-17, 15:28 ]
Dokładnie mieszkam w okolicach ul.Karpia i ul.Dworskiej w Poznaniu. Wiesz może jakie konkretnie prace są tam obecnie robione ?
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
W tego co widać po mapce operatorów to chyba będzie Optymalizacja sieci czyli efekt końcowy.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Sorry ale nie rozumiemdexter18 pisze:W tego co widać po mapce operatorów to chyba będzie Optymalizacja sieci czyli efekt końcowy.

Może coś tam robią, ale ja mam pełne kreski na 3G i nie wydaje mi się, by silniejszy modem miał problem z stabilnością sygnału, a małe telefony śmigały stablinie w tym samym miejscu po 15-18Mbit/s.
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Efekt końcowy dostrajanie sieci. Tak aby wszystko działało jak należy. Sygnał będzie ten sam ale prędkości będą słabe i będzie dziwne zwieszanie połączeń. Dlatego tak się dzieje.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Czyli, że będzie gorzej i tak już zostanie ?
Oby nie 
Wymieniłem kartę sim i przy pierwszym uruchomieniu sieć działała około 1 minuty, ale działała w prawie normalnej prędkości, dało się uruchomić kilka stron.
Ale przy drugim uruchomieniu działa już ponad pół godziny, co przez ostatni tydzień jest rekordem.


Wymieniłem kartę sim i przy pierwszym uruchomieniu sieć działała około 1 minuty, ale działała w prawie normalnej prędkości, dało się uruchomić kilka stron.
Ale przy drugim uruchomieniu działa już ponad pół godziny, co przez ostatni tydzień jest rekordem.
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Powinno się poprawić i to znacząco.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Jakiego APN używasz? Standardowego? Jeśli tak to zadzwoń pod *800 i zleć aktywację uslugi VPN. APN wtedy będzie vpn. Tylko nie daj się zbyć na infolinii. Łaski nie robią. 

-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-03-17, 10:21
- Lokalizacja: Poznan
Re: Czy Orange mnie oszukuje? (router D-link DWR-921)
Ustawienia mam "standardowe".ja.michal pisze:Jakiego APN używasz? Standardowego? Jeśli tak to zadzwoń pod *800 i zleć aktywację uslugi VPN. APN wtedy będzie vpn. Tylko nie daj się zbyć na infolinii. Łaski nie robią.
Dzięki za wskazówkę. Już doczytałem, ze chodzi o wyłączenie kompresji. Jestem w stanie to uargumentować. Czy to rzeczywiście pomoże ?
Wczoraj na nowej karcie sim sieć działała przez około 4h po czym się zamroziła. To blisko rekordów w całym okresie od podpisania umowy, ale średnia wychodzi 2h, bo pierwsza sesja to była minuta. Strony da się otwierać, ale nadal gubione są pakiety w prawie każdym teście ping i czasy powyżej 1000ms to standard. Zwykle przy 4 pingach pierwszy ma czasy 1000-2000ms, kolejny kilkaset i 2 ostatnie prawidłowy rzędu 50ms.
Po wymianie karty jest więc chyba poprawa, udało mi się wykorzystać ze 150mb z limitu (więcej niż przez cały ostatni tydzień) choć dziś muszę bardziej kartę pomęczyć, bo to może być przypadek. Problem jednak pozostał.