Witam,
Konfiguracja to TP-Link TD-W8961ND od dostawcy internetu, czyli de facto czarna skrzynka oraz AirPort Express (MB321LL/A). W sieci znajduje się kilka urządzeń z iOSem, telewizor Sony oraz laptop Lenovo. AirPort jest skonfigurowany by łączyć się bezprzewodowo z siecią z TP-Linka i kablem jest połączony z dekoderem nc+.
Problem polega na tym, że co jakiś czas na niektórych urządzeniach nie ma połączenia z internetem, tj. widać, że jest połączenie z WiFi, nic nie sygnalizuje braku połączenia z internetem, ale nie ma mowy o przesłaniu jakichkolwiek danych. Na komputerze ping google.com nie może znaleźć hosta a na iPadzie po prostu stale kręci się ikonka pobierania danych. Problem w 90% przypadków rozwiązuje reset połączenia z siecią na urządzeniu, w pozostałych 10% - reset routera. Problem nasila się z większą liczbą aktywnych urządzeń, ale jest dość losowy. Wyeliminowanie AirPorta nie pomaga.
Od dostawcy internetu nie dostałem danych do logowania na router/połączenie, więc niewiele mogę zmienić. Mogę próbować uzyskać te dane, ale chciałbym najpierw wiedzieć co robić potem, żeby nie prowokować jakichś dziwnych ruchów prawnych.
Nie mam nieograniczonego dostępu do tej sieci, więc temat wymaga odrobiny wróżenia - mam świadomość, że to utrudnia.
W okolicy nie ma zbyt wielu sieci - łącznie 3-4, moja ma siłę 5/5, następna 3/5, pozostałe 1/5. Przydzielanie IP jest automatyczne.
Jakie mam możliwości? Sam biorę pod uwagę kolejne reklamacje u dostawcy (to trzeci router, żadnej poprawy) albo nawet najęcie jakiegoś specjalisty niezależnie. Nie mam pojęcia czy uzyska mu potrzebne dane do pracy i będzie miał jakiekolwiek pole manewru.
Brak połączenia z internetem przy wielu urządzeniach w WiFi
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-04-13, 16:02
- Lokalizacja: Poznań
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Brak połączenia z internetem przy wielu urządzeniach w WiFi
Spróbuj ustawić AirPort jako AP, podłączony kablem do routera.
Urządzenia niech się łączą z AirPortem a nie TP-Linkiem - sprawdź wtedy.
Urządzenia niech się łączą z AirPortem a nie TP-Linkiem - sprawdź wtedy.