Połączenie z AP TL-WA5210G, a brak dostępu do internetu

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
selowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 20:42
Lokalizacja: Polska

Połączenie z AP TL-WA5210G, a brak dostępu do internetu

Post autor: selowy »

Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem, mianowicie prowadzę w domu wynajem pokoi i od zeszłego roku udostępniam internet gościom. Posiadam łączę z Netii, podłączone do routera TP-LINK model TD-W9860N (http://www.tp-link.com.pl/products/deta ... =TD-W8960N). Do routera poprzez port LAN podłączony jest PC, a także rozsiewa on sieć wifi w moim mieszkaniu. Prócz tego do routera podłączony jest zewnętrzny AP TP-LINK model TL-WA5210G (http://www.tp-link.com.pl/products/deta ... TL-WA5210G). Umocowany jest na zewnątrz i rozsyła wifi dla gości. Problemem jest to, że po jakimś czasie od uruchomienia występuje sytuacja, kiedy to komputery gości są połączone z siecią wifi, jednak nie mają dostępu do internetu. Wtedy muszę resetować AP, a czasem nawet to nie pomaga i jedynym rozwiązaniem jest ponowne uruchomienie routera. Access point pracuje w trybie AP. Problem ten jest bardzo uciążliwy, gdyż kilka razy w ciągu dnia goście pukają bądź dzwonią w tej sprawie. Przyznam się, że na sprawach związanych z konfiguracją sprzętu znam się średnio, lecz wydaje mi się, że na podstawie tutoriali dostępnych w internecie oraz metodzie prób i błędów udało mi się wszystko dobrze poustawiać. Czy mogę liczyć na jakąś pomoc, bądź porady w jaki sposób mógłbym rozwiązać tę problematyczną sytuację? Z góry dziękuje za wszelkie wypowiedzi.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26430
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Połączenie z AP TL-WA5210G, a brak dostępu do internetu

Post autor: wojteks »

Na początek sprawdź czy masz najnowsze firmware w routerze i AP.
Nie pomagam na PW!
selowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 20:42
Lokalizacja: Polska

Re: Połączenie z AP TL-WA5210G, a brak dostępu do internetu

Post autor: selowy »

Zaktualizowałem oprogramowanie routera, jednak mam problem przy aktualizacji AP. W jaki sposób wgrać oprogramowanie do niego poprzez kabel lan? Na stronie tplinka straszą mnie, by nie robić tego przez wifi, o ile w przypadku routera nie było problemu, bo jest podłączony do niego PC, tak w przypadku AP nie wiem co zrobić. HELP!
selowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 20:42
Lokalizacja: Polska

Re: Połączenie z AP TL-WA5210G, a brak dostępu do internetu

Post autor: selowy »

Udało się! Zaktualizowałem firmware routera oraz AP, niestety nie rozwiązało to problemu, przed chwilą znowu to samo - laptop połączony z WIFI na AP, niestety nie ma możliwości przeglądania jakichkolwiek stron. Co mogę poradzić?
ODPOWIEDZ