ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-04-28, 18:42
ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Witam
Mam pytanie do expertów, providerów internetowych, uzytkowników moze ktoś wie.
Problem który wystepuje TYLKO w jednej grze PRO EVOLUTION SOCCER 2015 na konsoli PS4 oraz wcześniej na Xbox360. Inne gry online działają normalnie (COD, FIFA, GTA, ).
Mianowicie w godzinach popołudniowych mam zwolnienie w grze online grając z użytkownikiem piłkarze biegają znacznie wolniej niż przeciwnika. Jest to ok 1 sekunda opóżnienia względem przeciwnika. W godzinach wieczornych ok 22 gra działa normalnie.
Co ciekawe grając np z kolegą z POlski w ramach testów on ma normalną prędkość gry a u mnie jest opóżnienie o ok 1 sek.
Mój internet to:
http://www.speedtest.net/my-result/4048102207 200 km
W PINGTEŚCIE - jakość łącza A
Połaczenie w tej grze odbywa się za pomocą serwera iłączy dwie osoby między sobą - rozgrywka PvP (peer to peer).
Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak sie dzieje, czy to chodzi o providera, czy może siec przełącza się w jakiś inny tryb i o 22 zawsze działa normalnie.
Mam pytanie do expertów, providerów internetowych, uzytkowników moze ktoś wie.
Problem który wystepuje TYLKO w jednej grze PRO EVOLUTION SOCCER 2015 na konsoli PS4 oraz wcześniej na Xbox360. Inne gry online działają normalnie (COD, FIFA, GTA, ).
Mianowicie w godzinach popołudniowych mam zwolnienie w grze online grając z użytkownikiem piłkarze biegają znacznie wolniej niż przeciwnika. Jest to ok 1 sekunda opóżnienia względem przeciwnika. W godzinach wieczornych ok 22 gra działa normalnie.
Co ciekawe grając np z kolegą z POlski w ramach testów on ma normalną prędkość gry a u mnie jest opóżnienie o ok 1 sek.
Mój internet to:
http://www.speedtest.net/my-result/4048102207 200 km
W PINGTEŚCIE - jakość łącza A
Połaczenie w tej grze odbywa się za pomocą serwera iłączy dwie osoby między sobą - rozgrywka PvP (peer to peer).
Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak sie dzieje, czy to chodzi o providera, czy może siec przełącza się w jakiś inny tryb i o 22 zawsze działa normalnie.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Niestety normalne jest dla wielu providerów oszukiwanie na speedtescie.
Zapuść grę jak ma opóźnienie i puść ping z konsoli w komputerze do serwera gry (o ile znasz adres IP).
To że ktoś z PL ma dobrze a Ty źle to nic nie znaczy, nie każdy z każdym (providerzy) mają szybkie łącza a popołudniami/wieczorami jednak są obciążone.
Zapuść grę jak ma opóźnienie i puść ping z konsoli w komputerze do serwera gry (o ile znasz adres IP).
To że ktoś z PL ma dobrze a Ty źle to nic nie znaczy, nie każdy z każdym (providerzy) mają szybkie łącza a popołudniami/wieczorami jednak są obciążone.
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-04-28, 18:42
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Serwera gry nie znam, ale dziwne jest że od 22.00 gra działa normalnie( przecież to godziny szczytu internetowego) - to dlaczego do 22 mam opóżnieniea. W innych grach nie ma tego problemu.
Jeżeli ograniczę prędkość wysyłania danych do 80 kbit/s poprzez QoS rutera to gra się o wiele szybciej. Jednak wtedy nie można rozmawiac w czacie ze znajomymi bo zrywa połąączenie.
Mam takie wrazenie jakby system połaczeń GRY spowalniał moje połaczenie i dostosowywał do łącza przeciwnika. Dziwne
Jeżeli ograniczę prędkość wysyłania danych do 80 kbit/s poprzez QoS rutera to gra się o wiele szybciej. Jednak wtedy nie można rozmawiac w czacie ze znajomymi bo zrywa połąączenie.
Mam takie wrazenie jakby system połaczeń GRY spowalniał moje połaczenie i dostosowywał do łącza przeciwnika. Dziwne
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 12:33 przez wilos, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Szczyt to raczej 18:00 - 20:00, 22 to faktycznie już raczej spadek.wilos pisze: od 22.00 gra działa normalnie( przecież to godziny szczytu internetowego) -
Masz swoją drogą strasznie nędzny upload na 20Mbps. Taki faktycznie jest czy zakłamanie testu? Ktoś jeszcze poza tobą korzysta z łącza w czasie Twojej gry?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-04-28, 18:42
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Jo_gurt
Ale zobacz co napisłaem powyżej - jak ogranicze prędkość do 8 KB/s to gra jest szybsza. Cały transfer podczas 10 min meczu to tylko 15 mb - to naprawdę niewiele. i tu nie potrzeba jakiegoś mega łącza.
Miałem upload 2 mb/s do testów ale jest to samo - nie ma wpływu na zwolnienia - między godziną 14-18 to zwolnienia są do 2 sekund.
Ale zobacz co napisłaem powyżej - jak ogranicze prędkość do 8 KB/s to gra jest szybsza. Cały transfer podczas 10 min meczu to tylko 15 mb - to naprawdę niewiele. i tu nie potrzeba jakiegoś mega łącza.
Miałem upload 2 mb/s do testów ale jest to samo - nie ma wpływu na zwolnienia - między godziną 14-18 to zwolnienia są do 2 sekund.
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 12:38 przez wilos, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
wilos, a próbowałeś zwiększać ten limit? Do 160, 320 itd. Kiedy przestaje to działać?
BTW 80kbit/s to 10KB/s.
BTW 80kbit/s to 10KB/s.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-04-28, 18:42
Re: ZWOLNIENIA w GRZE ONLINE - INTERNET 5 ghz 20 Mb/s
Jak zwiększam jest coraz wolniej - czyli im większy upload tym wolniejsza gra.Jo_gurt pisze:wilos, a próbowałeś zwiększać ten limit? Do 160, 320 itd. Kiedy przestaje to działać?
BTW 80kbit/s to 10KB/s.
Konsola ma przydzielony adres IP, strefa DMZ, NAT otwarty,
MTU ustawione na 1478 - wtedy działa najlepiej
Przy ok upload 60 Kbit/s zrywa połaczenie z przeciwnikiem.