Cześć.
Mam taki problem ze sprzętem:
Nowy router DWR-921, w środku karta SIM z Play na abonament, konfiguracja routera ustawiona na pracę tylko w trybie 4G (manualne ustawienia)
Wszystko działa sprawnie, z reguły parę godzin, czasami prawie dobę, do momentu, w którym przestaje...
Objawia się to tym, że z na komputerach pojawia się informacja, że dostęp do internetu jest ograniczony, natomiast nie mam możliwości w tym momencie dostania się nawet do strony administracyjnej routera, żeby sprawdzić logi. Router nie odpowiada również na pingi.
Takie zawieszenie trwa dopóki nie zrestartuję urządzenia i potem znowu ładnie działa. Niestety po restarcie nie ma już logów sprzed awarii, więc nie mogę się doczytać co się takiego wydarzyło że nie działa.
Miał ktoś może podobny problem? Nie wiem czy to jakaś kwestia konfiguracji (chociaż nie wiem, co może być nie tak), czy po prostu router mi się trafił wadliwy. Mam go od niecałego tygodnia, wcześniej świrował jeszcze bardziej (zrywał po minucie połączenie z siecią operatora i nie można było wznowić połączenia), ale wgrałem mu nowe firmware i potem już "tylko" się zawiesza co kilka/kilkanaście godzin.
Z góry dziękuję za pomoc
DWR-921 + Play = co jakiś czas brak połączenia
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-02-13, 19:50
- Lokalizacja: Wrocław
- jakubd
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 842
- Rejestracja: 2007-06-11, 22:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DWR-921 + Play = co jakiś czas brak połączenia
Zdarza mi się dość rzadko (2-3 razy na tydzień) - jak na d-link to i tak nieźle, bo nie należy wg mnie ten sprzęt do najstabilniejszych.
Sprawdź wersję firmware, może jest nowszy. I upewnij się, że zasilacz jest OK (może coś nie tak z napięciem). A może po prostu masz skoki zasilania?
Sprawdź wersję firmware, może jest nowszy. I upewnij się, że zasilacz jest OK (może coś nie tak z napięciem). A może po prostu masz skoki zasilania?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-02-13, 19:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DWR-921 + Play = co jakiś czas brak połączenia
Ale masz te same objawy? Zwiecha i brak możliwości dobicia się do 192.168.0.1 ?
Zasilacz sprawdzę, jeśli chodzi o skoki napięcia, to chyyyba nie, ale oprocz empirycznych spostrzeżeń, typu "jest-nie ma" to w zasadzie nie wiem jak to ocenić...
Ciekawa rzecz jest natomiast z prędkością - router ze swoimi antenkami wyciska 12-14Mbit/s a jak zamontowałem dzisiaj antenę kierunkową z cybertechu to wyciska..12-14Mbit/s...
Antena jest skierowana na najbliższy maszt (około 2km, po drodze zasłania mi go jeden budynek, ale jak wychylę głowę w lewo to go widzę
). Czyżby jak korzstał ze swoich antenek to sie logował do innych btsów i z nich wyciskał tyle, co z tego na którego patrzy antena? Ale inne są naprawdę dalej, jeden 6 km, a drugi 9 km od mojego domu.
Zasilacz sprawdzę, jeśli chodzi o skoki napięcia, to chyyyba nie, ale oprocz empirycznych spostrzeżeń, typu "jest-nie ma" to w zasadzie nie wiem jak to ocenić...
Ciekawa rzecz jest natomiast z prędkością - router ze swoimi antenkami wyciska 12-14Mbit/s a jak zamontowałem dzisiaj antenę kierunkową z cybertechu to wyciska..12-14Mbit/s...
Antena jest skierowana na najbliższy maszt (około 2km, po drodze zasłania mi go jeden budynek, ale jak wychylę głowę w lewo to go widzę

-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 156
- Rejestracja: 2008-04-14, 17:46
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: DWR-921 + Play = co jakiś czas brak połączenia
Stosuje ten router DWR 921 LTE od ponad roku ale w Plusie nie mam żadnych problemów. Od samego początku antena kierunkowa zewnętrzna.jakubd pisze:Zdarza mi się dość rzadko (2-3 razy na tydzień) - jak na d-link to i tak nieźle, bo nie należy wg mnie ten sprzęt do najstabilniejszych.
Nie ma takiej fantazji której wola i rozum ludzi nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-02-13, 19:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DWR-921 + Play = co jakiś czas brak połączenia
Od 2 dni router się nie wiesza, ustawiłem wcześniej dwie opcje w panelu administracyjnym:
- obsługa sieci Wi-Fi tylko w trybie N
- podtrzymanie połączenia poprzez pinga co 10 minut
Nie wiem, która z powyższych opcji się przyczynia do tego, że router przestał świrować (ponieważ był problem z połączeniem się do routera, to jakoś czuję że ta pierwsza), ale w sumie nie wiem czy che mi się sprawdzać.
- obsługa sieci Wi-Fi tylko w trybie N
- podtrzymanie połączenia poprzez pinga co 10 minut
Nie wiem, która z powyższych opcji się przyczynia do tego, że router przestał świrować (ponieważ był problem z połączeniem się do routera, to jakoś czuję że ta pierwsza), ale w sumie nie wiem czy che mi się sprawdzać.

Ostatnio zmieniony 2015-02-16, 21:40 przez ogniwo, łącznie zmieniany 1 raz.