Znikający internet w smartfonie
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-08-19, 12:24
- Lokalizacja: Polska
Znikający internet w smartfonie
Piszę tutaj, bo nie znalazłem lepszego miejsca.
Mam zagadkę Wi-Fi dla mnie nie do przeskoczenia, ale fachowcy od razy pewnie rozwiążą.
Mam taką konfigurację domu:
Kabel ze ściany -> router/WiFi od dostawcy neta->kabel do mojego WiFi TP Link'a.
Router od dostawcy sprawuję funkcję DHCP. Z niego idzie kabel do TP Link'a który działa w trybie switcha. Generuje on tylko sieć WiFi i przesyła dane dalej.
Problem:
W takiej konfiguracji podłączam do sieci różnie urządzenia (smartfony/tablety/konsole/laptopy) i żadne nie miało do tej problemu.
Kiedy podłączyłem smartfon HTC Desire 310 pojawił się problem.
Telefon podłącza się do sieci i wszystko działa poprawnie. Jak przestaje przeglądać strony i telefon 5minut nie ciągnie Internetu to się "internet zawiesza". Objawi jest taki że ikonka GG jest żółta. Wszystko wygląda jakby sieć była, ale próba otwarcia strony skutkuje pojawieniem się komunikatu "przekroczono limit czasu"…. Wyłączenie WiFi w HTC, policzenie do 10 i ponowne włączenie (a co za tym idzie zalogowanie się w sieci) przywraca Internet - do następnego przestoju.
Kiedy podłączyłem HTC nie przez TP Link'a tylko bezpośrednio do routera/WiFi dostawcy sieci wszystko działa bez najmniejszego problemu. Nie ma takiego objawu jak przy podłączeniu to TP Link'a
Rozwiązanie, które mnie nie zadowala:
Pierwsze myślałem że to jakieś problem z telefonem/softem czy coś - pisałem o tym w temacie HTC Desire 310. Jednak podłączenie HTC do innego routera likwiduje problem więc nie jest to wina telefonu.
Jako ciekawostkę dodam że sytuacja taka pojawiała mi się tylko przy tym HTC i to przy każdym który odwiedzała mój dom a było ich 3.
Może jakiś problem z konfiguracją TP Link'a?
Mam TP-Link Model TL-MR3420 - to dobry router/WiFi więc nie wierze że jest za stary, bo z nowszymi sprzętami niż HTC się dogaduje.
Mam zagadkę Wi-Fi dla mnie nie do przeskoczenia, ale fachowcy od razy pewnie rozwiążą.
Mam taką konfigurację domu:
Kabel ze ściany -> router/WiFi od dostawcy neta->kabel do mojego WiFi TP Link'a.
Router od dostawcy sprawuję funkcję DHCP. Z niego idzie kabel do TP Link'a który działa w trybie switcha. Generuje on tylko sieć WiFi i przesyła dane dalej.
Problem:
W takiej konfiguracji podłączam do sieci różnie urządzenia (smartfony/tablety/konsole/laptopy) i żadne nie miało do tej problemu.
Kiedy podłączyłem smartfon HTC Desire 310 pojawił się problem.
Telefon podłącza się do sieci i wszystko działa poprawnie. Jak przestaje przeglądać strony i telefon 5minut nie ciągnie Internetu to się "internet zawiesza". Objawi jest taki że ikonka GG jest żółta. Wszystko wygląda jakby sieć była, ale próba otwarcia strony skutkuje pojawieniem się komunikatu "przekroczono limit czasu"…. Wyłączenie WiFi w HTC, policzenie do 10 i ponowne włączenie (a co za tym idzie zalogowanie się w sieci) przywraca Internet - do następnego przestoju.
Kiedy podłączyłem HTC nie przez TP Link'a tylko bezpośrednio do routera/WiFi dostawcy sieci wszystko działa bez najmniejszego problemu. Nie ma takiego objawu jak przy podłączeniu to TP Link'a
Rozwiązanie, które mnie nie zadowala:
Pierwsze myślałem że to jakieś problem z telefonem/softem czy coś - pisałem o tym w temacie HTC Desire 310. Jednak podłączenie HTC do innego routera likwiduje problem więc nie jest to wina telefonu.
Jako ciekawostkę dodam że sytuacja taka pojawiała mi się tylko przy tym HTC i to przy każdym który odwiedzała mój dom a było ich 3.
Może jakiś problem z konfiguracją TP Link'a?
Mam TP-Link Model TL-MR3420 - to dobry router/WiFi więc nie wierze że jest za stary, bo z nowszymi sprzętami niż HTC się dogaduje.
Ostatnio zmieniony 2015-08-20, 07:19 przez kratos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-03-07, 16:18
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Znikający internet w smartfonie
A może połączenie na porcie WAN masz na rządanie? Nie rozumiem po co Ci dwa routery jeden po drugim? Ja bym polecił coś takiego:
- wyrzucenie routera operatora jeśli Ci nie odpowiada bo po co ma prąd żreć? No chyba, że to router DOCSYS to wtedy ciężko o alternatywę.
- Zmianę oprogramowania na MR3420 na OpenWRT.
- Konfigurację połączenia.
-
- wyrzucenie routera operatora jeśli Ci nie odpowiada bo po co ma prąd żreć? No chyba, że to router DOCSYS to wtedy ciężko o alternatywę.
- Zmianę oprogramowania na MR3420 na OpenWRT.
- Konfigurację połączenia.
-
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-08-19, 12:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Znikający internet w smartfonie
Do TP-Linka na pewno mam podłączony kabel po LAN. Jak podłącze po WAN to wtedy robią mi się 2 oddzielne sieci - ja nie potrafię ich skonfigurować jako jedna sieć. Ja mam potrzebę żeby PC podłączony do routera dostawcy i inne połączone po WiFi się widziała i dlatego taka konfiguracja. Dodatkowo TP-Link wisi po środku mieszkania i mam zasięg wszędzie, a ten od dostawcy jest schowany za biurkiem - czyli tam gdzie kabel wystaje ze ściany....Mam nadzieję że wyczerpująco odpowiedziałem dlaczego tak, a nie inaczej.
Co do oprogramowania na TP-Linku...z tego co pamiętam to już tam mam inne niż fabryczne - ewentualnie podpowiedz jak to sprawdzić
?
Co masz na myśli pisząc konfiguracja połączenia?
Próbowałem zmieniać w TP-Linku typy sieci b/g/n, włączałem/wyłączałem filtrowanie MAC'ów....
W ruterze dostawcy...nie pamiętam, ale w sumie nie ma tam co za bardzo zmienić.
Chyba ze podpowiesz jakąś opcje której mam szukać.
Co do oprogramowania na TP-Linku...z tego co pamiętam to już tam mam inne niż fabryczne - ewentualnie podpowiedz jak to sprawdzić

Co masz na myśli pisząc konfiguracja połączenia?
Próbowałem zmieniać w TP-Linku typy sieci b/g/n, włączałem/wyłączałem filtrowanie MAC'ów....
W ruterze dostawcy...nie pamiętam, ale w sumie nie ma tam co za bardzo zmienić.
Chyba ze podpowiesz jakąś opcje której mam szukać.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Znikający internet w smartfonie
A co z szyfrowaniem (WPA, WPA2 czy jeszcze inne)?kratos pisze:Próbowałem zmieniać w TP-Linku typy sieci b/g/n, włączałem/wyłączałem filtrowanie MAC'ów
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-08-19, 12:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Znikający internet w smartfonie
szyfrowanie WPA2.
Ale co ciekawe WPA2 jest w TP-Linku i w ruterze od dostawcy internetu - gdzie po podłączeniu do tego drugiego działa bez problemu.
Ale co ciekawe WPA2 jest w TP-Linku i w ruterze od dostawcy internetu - gdzie po podłączeniu do tego drugiego działa bez problemu.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Znikający internet w smartfonie
Zmień na próbę na WPA-PSK lub automatycznie wpa/wpa2-PSK.kratos pisze:Ale co ciekawe WPA2 jest w TP-Linku
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-08-19, 12:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Znikający internet w smartfonie
Tak na zakończenie tematu napisze że problem był z pierwszym ruterem.
Jak mi operator internetu wymienił swój router to wszystko zaczęło działać poprawnie.
Jak mi operator internetu wymienił swój router to wszystko zaczęło działać poprawnie.