Co się dzieje z RBM ?

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

Czy ktoś miał podobną sytuacje że lejek w RBM nie zostal usunięty z nowym okresem rozliczeniowym. Mamy 1 kwietnia a u mnie lejek jest , mało tego wcieło mi gdzieś prawie 1 GB z opcji Bonusowy pakiet 1GB, zostało raptem 70 MB

W bilingach nie mam nic co wskazywałoby że wykorzystałem ten 1 GB.

Opcja Bonusowy pakiet 1GB i LTE włączona. Router tylko po LTE wiec nie wiem co się dzieje ze zjadło mi wszystko.

Bilingi za nowy okres czyli 1 kwietnia - puste.

Co jest grane ?

Pozdr
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6795
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: onken »

Przeciez nowy okres rozliczeniowy wcale nie musi zaczynac sie pierwszego dnia misiaca...
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

Zaczyna się od 1 dnia miesiąca - potwierdzone przez konsultanta Play. Reset lejka moze trwac do 24 godzin. Niewyjasnione jest natomiast nadal to że zżarło mi 1 GB danych pomimo wlączonej usługi darmowe LTE

Usługe darmowe LTE mam włączoną od 27.03 a sms z dzisiaj czyli 01.04 :
Wykorzystales srodki z pakietu MB na internet, mozesz surfowac z ograniczona predkoscia. Aby przywrocic pelna predkosc doladuj swoje konto.Szczegoly na play.pl
Chyba czas na reklamacje

Internet z lejkiem nadal ale do max pólnocy jakoś przyzyje

EDIT

Zamieszczam zrzut z konta

I tak miałem 1 GB do wykorzystania (nawet coś powyżej)

Zostało mi niewiele ponad 70 MB , (musialem aktywować pakiet 600 MB za 5 zł) bo dostałem sms jak wyzej

Z bilingu który załączyłem jasno wynika ze wykorzysałem niecale 34 MB
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

Już wszystko jasne

Po aktywacji darmowego LTE ( u mnie to 27 dzien miesiaca) , Przy ogólnej liczbie promocyjnych mb = 1078, przez 4 dni czyli od 27 do 01 system źle rozliczał zużycie. Zamiast bezpłatnie z usługi darmowe LTE ( LTE na sztywno), pobierało mi z promocyjnych mb.

W bilingu prawie 40 mb - jest to czas pomiędzy automatyczną deaktywacją a moją ponowną aktywacją darmowego LTE.

Błedne rozliczanie przez system spowodowalo :

1. Zżarło mi cały promocyjny pakiet mb
2. Ogrniczyło mi według ustawien normalnego regulaminu ( czyli jakby bez darmowego lte) predkosci do prawie 0 wertosci

Przez telefon w trybie reklamacji ze skutkiem natychmiastowym:

1. Zdjęcie lejka
2. Właczenie prawidlowo rozliczanej usługi Darmowe LTE - z prawidłowym ewentualnym lejkiem po 100GB
3. Zwrot 10 PLN za stracony Bonosowy 1 GB

Nie ma możliwosci aby ponownie dodali mi stracone GB.

Morał sprawdzajcie sobie salda i rozliczenia i dzwonić - robić dym ;)

Pozdr
jarek7714
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 640
Rejestracja: 2011-02-11, 00:13
Lokalizacja: łódz

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: jarek7714 »

bartex03 pisze:Zaczyna się od 1 dnia miesiąca - potwierdzone przez konsultanta Play. Reset lejka moze trwac do 24 godzin. Niewyjasnione jest natomiast nadal to że zżarło mi 1 GB danych pomimo wlączonej usługi darmowe LTE

Usługe darmowe LTE mam włączoną od 27.03 a sms z dzisiaj czyli 01.04 :
W prepaid nie ma okresów rozliczeniowych, jest ważność konta i uruchomionych pakietów, to co przedstawisz jest bilingiem usługi z podziałem na miesiące.
bartex03 pisze: Morał sprawdzajcie sobie salda i rozliczenia i dzwonić - robić dym ;)
Takie rzeczy to z formalnego punktu widzenia tylko przy abonamencie-mamy na to czas 12 miesięcy (w prepaid z reklamacją to nie jest tak łatwo, to że konsultant miał dobry dzień i to wyprostował, nie zmienia faktu że z usługą przed płaconą bywają nie jednokrotnie problemy z rozliczaniem i reklamowaniem- t.j. produkt klasy "B").
jareq
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

jarek7714

1. Okres rozliczeniowy w RBM trwa od 1 do ostatniego dnia miesiąca. - potwierdzone przez KOnsultanta Play


2. Bilingu w Play nikt nie kwestionuje = 10 zł wróciło na saldo konta , usługa Darmowe LTE rozliczana jest prawidłowo.

Dodatkowo osoba z działu reklamacji poinformawała mnie że nie zostałem objęty lejkiem z tytułu wykorzystania 150 GB.

Lejek spowodowany był błędem systemu.
jonylee
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-12-06, 08:47
Lokalizacja: Józefosław

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: jonylee »

No właśnie mam podobny dylemat. Usługę LTE aktywowałem 15.03 zaś 1.04 na play24 widzę, że mi wyzerowało transfer danych. Stąd wynikałoby, że okres rozliczeniowy jest od 1. Na logikę jednak powinno być jak mówi jarek7714. Dla mnie o tyle istotna sprawa, by ustawić sobie zerowanie transferu na routerze. I teraz ciągle nie wiem czy od 1 czy od 15 (jak w moim przypadku)...?
DOVADO TINY AC + HUAWEI E3372h-153 + RBM5
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

jonylee pisze:No właśnie mam podobny dylemat. Usługę LTE aktywowałem 15.03 zaś 1.04 na play24 widzę, że mi wyzerowało transfer danych. Stąd wynikałoby, że okres rozliczeniowy jest od 1. Na logikę jednak powinno być jak mówi jarek7714. Dla mnie o tyle istotna sprawa, by ustawić sobie zerowanie transferu na routerze. I teraz ciągle nie wiem czy od 1 czy od 15 (jak w moim przypadku)...?
W kazdym przypadku okres rozliczenowy jest od 1 do ostatniego dnia miesiaca

Jezeli usługa darmowe LTE konczy się np 15 dnia miesiąca a bedzie taka sytuacja ze dostaniemy lejek 13 dnia miesiąca , to LEJEK BEDZIE DO KOŃCA MIESIĄCA , POMIMO ZE AKTYWUJEMY SOBIE PONOWNIE DARMOWE LTE 15 DNIA MIASIACA

Pytalem ponownie - RBM rozlicza od pierwszego do ostatniego dnia miasiąca.
jarek7714
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 640
Rejestracja: 2011-02-11, 00:13
Lokalizacja: łódz

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: jarek7714 »

bartex03 pisze: 1. Okres rozliczeniowy w RBM trwa od 1 do ostatniego dnia miesiąca. - potwierdzone przez KOnsultanta Play
Ty chyba chcesz słuchać takich bzdur, co wytwarzają niektórzy konsultanci BOK-w Play mam 3 nr prepaid (2 RBM z darmowym LTE), wszystko konfiguruję on-line.
bartex03 pisze: Jezeli usługa darmowe LTE konczy się np 15 dnia miesiąca a bedzie taka sytuacja ze dostaniemy lejek 13 dnia miesiąca , to LEJEK BEDZIE DO KOŃCA MIESIĄCA , POMIMO ZE AKTYWUJEMY SOBIE PONOWNIE DARMOWE LTE 15 DNIA MIASIACA

Pytalem ponownie - RBM rozlicza od pierwszego do ostatniego dnia miasiąca.
:facepalm: Pomyśl trochę, jak komuś mogą zablokować uruchomiony nowy pakiet w połowie miesiąca, dlatego że na poprzednim miał lejek!
jareq
astrin
Stały użytkownik forum
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-05, 15:10
Lokalizacja: Polska

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: astrin »

Wg regulaminu po przekroczeniu 100 GB jest nakładane ograniczenie prędkości do 2 Mb/s do końca okresu działania usługi. Nie ma tam mowy o żadnym okresie rozliczeniowym. To, że system zlicza dane od 1 dnia miesiąca kalendarzowego to inna kwestia. Dlatego trzeba uważać, gdyż możliwa jest sytuacja, że pod koniec miesiąca mamy przekroczone 100 GB i nie mamy lejka, kończy się pakiet, aktywujemy nowy i wtedy jest zakładany lejek. Wg regulaminu wszystko jest OK. Sam raz miałem taką sytuację. W praktyce lejki są zdejmowane 1 dnia miesiąca kalendarzowego i to działa na naszą korzyść, jeżeli mamy lejek i ważność pakietu upływa po tym terminie.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

jarek7714 pisze: :facepalm: Pomyśl trochę, jak komuś mogą zablokować uruchomiony nowy pakiet w połowie miesiąca, dlatego że na poprzednim miał lejek!
Nikt Ci nic nie blokuje. Pakiet darmowe LTE oznacza tyle ze nie tracisz transferu z danych pakietowych jezeli jestes w zasegi LTE.

Dostajesz lejek w ciągu miesiąca - musisz czekac do 1dnia kolejnego miesiąca.

Ponowna aktywacja uslugi darmowe LTE w przypadku gdy mamy juz lejek nie oznacza resetu ilosci przetransferowanych danych.

Zaloguj się do Play24 i zrób zrzut ekranu:

Połączenia za okres - i wybierz poprzedni. Bedziesz mial okres za jaki Play Cie rozlicza.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6795
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: onken »

Od kiedy w taryfach na karte jest okres w Play24 ? Sa tylko zakresy dat, okresy sa tylko w taryfach abonamentowych.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

onken pisze:Od kiedy w taryfach na karte jest okres w Play24 ? Sa tylko zakresy dat, okresy sa tylko w taryfach abonamentowych.
Nie mam pojęcia od kiedy , nie mam taryfy abonamentowej.

Mogę tylko opierać się na doświadczeniach z RBM i tym że po 1 dniu miesiąca:
1. Resetują mi przetrensferowną ilość danych
2. Zdjemują mi lejek - lejek dostałem łacznie 2 razy. Nie licze sytuacji tu opisanej gdyż technik usunął blokadę "od ręki"
astrin
Stały użytkownik forum
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-05, 15:10
Lokalizacja: Polska

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: astrin »

bartex03 pisze:Dostajesz lejek w ciągu miesiąca - musisz czekac do 1dnia kolejnego miesiąca.

Ponowna aktywacja uslugi darmowe LTE w przypadku gdy mamy juz lejek nie oznacza resetu ilosci przetransferowanych danych.
Wystarczy powołać się na regulamin i lejek powinien zostać zdjęty.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: ja.michal »

onken, kiedyś coś o tym było w Play. Niektóre usługi na niektórych rodzajach taryf mają rozliczanie od pierwszego.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

astrin pisze:
bartex03 pisze:Dostajesz lejek w ciągu miesiąca - musisz czekac do 1dnia kolejnego miesiąca.

Ponowna aktywacja uslugi darmowe LTE w przypadku gdy mamy juz lejek nie oznacza resetu ilosci przetransferowanych danych.
Wystarczy powołać się na regulamin i lejek powinien zostać zdjęty.
Nie chcą zdejmować , jak wyżej trzeba czekać do pierwszego dnia miesiąca
astrin
Stały użytkownik forum
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-05, 15:10
Lokalizacja: Polska

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: astrin »

Z regulaminu:
"Operator zastrzega sobie prawo do obniżenia prędkości transmisji danych danemu Użytkownikowi po przekroczeniu przez niego 100 GB transmisji danych w technologii LTE. W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, Użytkownik będzie miał możliwość pobierania i wysyłania danych w technologii LTE z największą prędkością, jaka jest możliwa do osiągnięcia w danych warunkach technicznych, jednakże nie większą niż 2 Mb/s (górna granica prędkości) w przypadku danych pobieranych, oraz nie więcej niż 384 kb/s ( górna granica prędkości) w przypadku danych wysyłanych pod warunkiem, że nie spadła prędkość transmisji danych w związku z wykorzystaniem limitu transmisji danych z pakietów dostępnych w ramach Ofert Red Bull MOBILE na kartę, Ofert Red Bull MOBILE na kartę (edycja specjalna), Red Bull MOBILE na kartę II."

Nie ma podstawy do aktywacji usługi na kolejny okres z już założonym lejkiem. W takim przypadku operator nie stosuje się do własnego regulaminu. Sam od konsultanta otrzymałem informację, że regulamin precyzuje ograniczenie prędkości do końca ważności usługi.
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: dzejk »

Nie wiem, co się właściwie stało, ale dziś skoczyły mi nieźle parametry - rssi i rsrp o 10 w dół, a snr o 15 w górę.
Wynikiem jest prędkość 27/12Mbps, przy normalnych o tej porze 3/5.
Lac i cellid to samo.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6795
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: onken »

Moze ktos moc podkręcił albo Ci kawałem lasu wycieli po drodze ;)
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: dzejk »

po drodze tylko parę drzew i budynki, niecałe 2km.
Powyższe prędkości były ze speedtest.pl
Teraz zrobiłem na speedtest.net i jest 33.5/20
Nadajnik był na radiolinii 110Mb/s - może go wreszcie na światłowód przepięli.
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6795
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: onken »

Gdzies to mozna chyba sprawdzac ale nie znalazlem opisu co i gdzie :-) chyba google earth do tego uzywają
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: dzejk »

tak, stąd wiem, że jest na radiolinii. Najnowsze pliki są z końca marca - poczekamy, zobaczymy.
http://www.btsmap.one.pl/uke/
Awatar użytkownika
zurek
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1029
Rejestracja: 2012-12-02, 19:51
Lokalizacja: Olecko

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: zurek »

dzejk pisze: Nadajnik był na radiolinii 110Mb/s - może go wreszcie na światłowód przepięli.
Jak na radiolinii? To z czym się łączy BTS aby mieć dostęp do internetu i rozsyłać go dalej do użytkowników? Z innym BTS-em?
ZTE MF258 Pro

PLAY Internet Domowy
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: dzejk »

Tak.
ja.michal pisze:Stacje w Play są stawiane w łańcuszku do dwóch. Np. stacja A to stacja na światłowodzie, radiolinia idzie potem z A do B, a z B do C i tyle, nie ma już D. Przynajmniej tak było. Z mapki można to mniej więcej wywnioskować.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Co się dzieje z RBM ?

Post autor: bartex03 »

Kończąc temat Play zachowalo się bardzo przyzwoicie po błędzie z ich strony. Oddali 10 zł za Bonusowy 1 GB, dodatkowo zresetowali tą usługę nie pobierajac oplaty, czyli mam pakiet ważny do 01.04.2017 :)
ODPOWIEDZ