wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Jacek_
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-28, 16:47
Lokalizacja: Polska

wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: Jacek_ »

witam!
prosze o pomoc w nastepujacej sprawie, mam internet radiowy, wymienili mi wlasnie antene i ruter na TPlinka WR340G, nie daja do niego hasla admina, do rutera mam podlaczona bramke voip linksysa pap2t i numer wykupiony w Halonecie,

do tej pory wszystko smigalo bez problemow, ale od momentu wymiany rutera, mam tylko polaczenia wychodzace, ale nikt nie moze sie do mnie dodzwonic, halonet twierdzi, ze wszystko jest ok po ich stronie, czyzby ruter cos blokowal ?

dowiedzialem sie m.in. ze mozna by sprobowac wyłączyć opcję SIP ALG na ruterze,
http://www.tp-link.com.pl/faq-343.html
ale telnet do rutera nie działa..

co radzicie ?

dzieki
jakube12
Użytkownik forum
Posty: 46
Rejestracja: 2016-02-29, 21:13

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: jakube12 »

ale telnet do rutera nie działa..
Co konkretnie nie działa, tzn. jaki komunikat wyskakuje? Telnet nie jest domyślnie instalowany począwszy od Windowsa Visty.

Spróbuj zalogować się loginem i hasłem admin/admin, admin/123456, albo hasłem nadrukowanym na spodzie obudowy routera. Upewnij się czy router jest dostępny pod adresem 192.168.1.1 - możliwe że osoba która konfigurowała Ci sieć, mogła przenieść router pod inny adres.
Jacek_
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-28, 16:47
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: Jacek_ »

jakube12 pisze:
ale telnet do rutera nie działa..
Co konkretnie nie działa, tzn. jaki komunikat wyskakuje? Telnet nie jest domyślnie instalowany począwszy od Windowsa Visty.
to jest jeszcze XPek :) cos w stylu polaczenie sie nie powiodlo

probuje cos zalatwic z adminem, bede mial dostep do rutera dopiero wieczorem, w miedzy czasie moglbys mi dac jakies hinty co moglbym sprawdzic / pozmieniac ?
jakube12
Użytkownik forum
Posty: 46
Rejestracja: 2016-02-29, 21:13

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: jakube12 »

Spróbuj wejść z przeglądarki internetowej pod adres http://192.168.1.1/. Jeżeli wyświetla się strona logowania do panelu administracyjnego routera, spróbuj się "włamać" domyślnym hasłem.

Jeżeli wyświetli się komunikat "nie można wyświetlić strony", to w konsoli wpisz komendę ipconfig /all i poszukaj adresu IP routera. Będzie się on najprawdopodobniej zaczynał od 192.168 lub 10.
Jacek_
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-28, 16:47
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: Jacek_ »

komunikat po nieudanym polaczeniu telnetem do 192.168.1.1 to:
laczenie z 192.168.1.1 nie mozna nawiazac polaczenia z hostem na porcie 23 poalcznei nie powiodlo sie
jakims mac scanerem udalo mi sie znalezc tez IPik bramki voipowej linksysa pap2t, zrobilem ponowny konfig wg http://www.halonet.pl/download/pap2t.pdf
ale nie pomaga :(
jakube12 pisze:Spróbuj wejść z przeglądarki internetowej pod adres http://192.168.1.1/. Jeżeli wyświetla się strona logowania do panelu administracyjnego routera, spróbuj się "włamać" domyślnym hasłem.
udalo mi sie pod tym adresem wejsc do panelu rutera tego tplinka przejrzalem pobierznie, nie widze nic podejrzanego, cos sugerujesz konkretnego tam zmieniac ?
Jeżeli wyświetli się komunikat "nie można wyświetlić strony", to w konsoli wpisz komendę ipconfig /all i poszukaj adresu IP routera. Będzie się on najprawdopodobniej zaczynał od 192.168 lub 10.
po tej komendzie - ipconfig /all - pokazuje mi 'default gateway' inny niz 192.168.1.1, i gdy go odpalam pojawia sie ekran do logowania do "rouer OS"
Obrazek
i tutaj nie moge sie dostac..
jakube12
Użytkownik forum
Posty: 46
Rejestracja: 2016-02-29, 21:13

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: jakube12 »

udalo mi sie pod tym adresem wejsc do panelu rutera tego tplinka przejrzalem pobierznie, nie widze nic podejrzanego, cos sugerujesz konkretnego tam zmieniac ?
Poszukaj opcji związanych ze SIP ALG - najprawdopodobniej to właśnie one powodują problemy. Ew. poszukaj opcji służącej do włączenia dostępu przez telnet i spróbuj wyłączyć SIP ALG metodą z przesłanego przez Ciebie poradnika.
jarek7714
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 640
Rejestracja: 2011-02-11, 00:13
Lokalizacja: łódz

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: jarek7714 »

jakube12 pisze: Poszukaj opcji związanych ze SIP ALG - najprawdopodobniej to właśnie one powodują problemy. Ew. poszukaj opcji służącej do włączenia dostępu przez telnet i spróbuj wyłączyć SIP ALG metodą z przesłanego przez Ciebie poradnika.
Proszę Cię nie podpowiadaj już więcej na ten temat @Jackowi, bo to nie jest internet HSPA/LTE, tylko WISP.
Jacek_ pisze:komunikat po nieudanym polaczeniu telnetem do 192.168.1.1 to:
laczenie z 192.168.1.1 nie mozna nawiazac polaczenia z hostem na porcie 23 poalcznei nie powiodlo sie
jakims mac scanerem udalo mi sie znalezc tez IPik bramki voipowej linksysa pap2t, zrobilem ponowny konfig wg http://www.halonet.pl/download/pap2t.pdf
ale nie pomaga :(
jakube12 pisze:Spróbuj wejść z przeglądarki internetowej pod adres http://192.168.1.1/. Jeżeli wyświetla się strona logowania do panelu administracyjnego routera, spróbuj się "włamać" domyślnym hasłem.
udalo mi sie pod tym adresem wejsc do panelu rutera tego tplinka przejrzalem pobierznie, nie widze nic podejrzanego, cos sugerujesz konkretnego tam zmieniac ?
Jeżeli wyświetli się komunikat "nie można wyświetlić strony", to w konsoli wpisz komendę ipconfig /all i poszukaj adresu IP routera. Będzie się on najprawdopodobniej zaczynał od 192.168 lub 10.
po tej komendzie - ipconfig /all - pokazuje mi 'default gateway' inny niz 192.168.1.1, i gdy go odpalam pojawia sie ekran do logowania do "rouer OS"
Obrazek
i tutaj nie moge sie dostac..
Problemem w Twoim przypadku jest firewall/NAT (z zasadzie nie wiemy ile tych NAT-ów jest po drodze do publicznego IP, pod którym jesteś widoczny w sieci z zewnątrz), podejrzewam że co najmniej jeden NAT-jest na routerach/AP u Ciebie-jeżeli komputer i bramka VoIP mają adresy z klasy 192.168.1. ..., to oznacza że TL robi jako bridge/AP i NAT jest tylko na Mikrotiku (ale może być to kolejny segment sieci WISP i w cale nie musi być na nim publicznego IP). W takiej sytuacji są 2 wyjścia: spróbować włączyć STUN serwer-UDP3478 http://www.voip-info.org/wiki/view/STUNna bramce VoIP-który będzie pomagał w lokalizacji bramki za NAT-em, jeżeli to nie poskutkuje to musisz nawiązać kontakt z WISP i poprosić go o udostępnienie publicznego adresu na Twojego Mikrotika (lub co najmniej otwarcia portu komunikacji UDP5060, zakresu portów transmisji głosu UDP10000-20000). Ww przekierowania mogą być również wymagane na Twoim urządzeniu (także albo robi to sam administrator sieci, albo daje dane logowania do urządzeń i wykonujesz to sam).
jareq
Jacek_
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-28, 16:47
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: Jacek_ »

jarek7714 pisze:(...)
Problemem w Twoim przypadku jest firewall/NAT (z zasadzie nie wiemy ile tych NAT-ów jest po drodze do publicznego IP, pod którym jesteś widoczny w sieci z zewnątrz), podejrzewam że co najmniej jeden NAT-jest na routerach/AP u Ciebie-jeżeli komputer i bramka VoIP mają adresy z klasy 192.168.1. ..., to oznacza że TL robi jako bridge/AP i NAT jest tylko na Mikrotiku (ale może być to kolejny segment sieci WISP i w cale nie musi być na nim publicznego IP). W takiej sytuacji są 2 wyjścia: spróbować włączyć STUN serwer-UDP3478 http://www.voip-info.org/wiki/view/STUNna bramce VoIP-który będzie pomagał w lokalizacji bramki za NAT-em, jeżeli to nie poskutkuje to musisz nawiązać kontakt z WISP i poprosić go o udostępnienie publicznego adresu na Twojego Mikrotika (lub co najmniej otwarcia portu komunikacji UDP5060, zakresu portów transmisji głosu UDP10000-20000). Ww przekierowania mogą być również wymagane na Twoim urządzeniu (także albo robi to sam administrator sieci, albo daje dane logowania do urządzeń i wykonujesz to sam).
coś jest na rzeczy o czym piszesz, wreszcie mialem okazje sprawdzenia jak to wyglada, jako default gateway polaczenia sluzy ten MikroTik RouterOS v6.34.3, ktorego fizycznie u mnie nie ma i nie moge sie do niego zalogowac nie mam tam admina, a tam chyba trzeba by to wylaczyc, zasugeruje providerowi Twoje wskazowki

wlacznie STUN na pap2t niestety nie pomogło..
STUN Enable : Yes
STUN serwer : stun.halonet.pl
ale wczesniej sprawdze jeszcze ta opcje z STUN na linksysie pap2t
jakube12
Użytkownik forum
Posty: 46
Rejestracja: 2016-02-29, 21:13

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: jakube12 »

Proszę Cię nie podpowiadaj już więcej na ten temat @Jackowi, bo to nie jest internet HSPA/LTE, tylko WISP.


No tak, zasugerowałem się działem w którym został umieszczony temat.
Jacek_
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-28, 16:47
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: Jacek_ »

koniec koncow problemem bylo SIP ALG, teraz jest juz ok
fulo
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 222
Rejestracja: 2010-05-14, 12:28
Lokalizacja: VPN

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: fulo »

Witam kolegów,niestety mam problem z połączeniem Voip w Halonet, problem objawia się tym że rozmówca mnie słyszy ale ja już rozmówcy nie słyszę. Używam Voip na komputerze przez Zoiper i na Androidzie po CSipSimple i po sieci Orange nie działa wcale ale gdy przełącze telefon na sieć komórkową czyli na Plusa to żadnych problemow nie ma. Gdzie szukać przyczyny do kogo uderzyć o pomoc?
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: krystianb »

Firewall na routerze?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
fulo
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 222
Rejestracja: 2010-05-14, 12:28
Lokalizacja: VPN

Re: wymiana rutera - bramka voip - brak polaczen przychodz

Post autor: fulo »

Dziękuję za odpowiedź, też myślałem że to firewall ale po wyłączeniu całkiem też nie było efektu. Pomogło kilkukrotne zrestartowanie routera, aż do zmiany IP wewnętrznego i zewnętrzego Orange.
ODPOWIEDZ