Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ygreko
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 338
Rejestracja: 2011-05-05, 06:14
Lokalizacja: Nadarzyn

Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: ygreko »

Na początek sygnał sieci w moim routerze:
1 PLMN: 26006
2 Stan usługi: Prawidłowa usługa
3 RSSI: -51
4 RSRP (dBm): -67
5 RSRQ (dB): -6
6 Roaming: Nie

Router: Huawei B593s-22.
Anteny: te patyki dodane do routera.
Karta: Red Bull Mobile z darmowym internetem LTE na 30 dni, aktywowanym kilka dni temu po raz trzeci.
Problem: połączenie LTE znika co jakiś czas, często około godziny 20:00, ostatnio zdecydowanie coraz częściej, to już powoli jest plaga, kilka razy dziennie. W tym momencie router twierdzi, "brak zasięgu" (jest ustawione tylko LTE), po przejściu na 3G internet działa, więc play ewidentnie ma problem z usługą LTE. Gdy jeszcze zasięg nie był tak dobry jak teraz, to miałem RSRP -95, RSRQ -9, tak czy siak dawało się korzystać z internetu LTE, więc nawet jeśli teraz przyczyną problemu jest najbliższa stacja bazowa, to router powinien przełączyć się na inną. Nie przełącza się - ergo problem z LTE jest globalny a nie tylko na tej stacji bazowej.

Obsługa klienta tłumaczy, że powinienem wymienić kartę SIM, parę cytatów:
31.03.2015 - "odnosząc się do przesłanej korespondencji, informuję, że po zweryfikowaniu sytuacji na Pana koncie w sytemie zauwazyłam, że na Pana koncie była tylko 30 skundowa przerwa w transmisji danych."
01.04.2015 - "przerwa była spowodowana zapewne chwilowymi problemami z zasięgiem w danym miejscu"
02.04.2015 - uwaga, mocne, bo cały czas mówimy o LTE! - "Chwilowe usterki są niezależne od Operatora. Jednocześnie pragnę dodać, że jako nasz abonent ma Pan możliwość korzystania roamingu krajowego. Korzystanie z nadajników innych sieci jest dla Pana całkowicie bezpłatne i nie ma wpływu na koszty ponoszone w związku z korzystaniem z usług."
05.04.2015 - "Odnosząc się do kolejnego problemu z zasięgiem, sugeruję wymienić kartę SIM na nową."
09.04.2015 - "chciałbym poinformować, że Pana połączenia dnia około godziny 20 były realizowane w technologii LTE. Prędkość mogła być spowolniona ze względu na obciążenie nadajnika w Pana pobliżu czy też inne niezależne od operatora kwestie takie jak warunki atmosferyczne. Polecam również wymiane karty SIM w salonie Play."

Po tej ciekawej lekturze dochodzę do wniosku, że nikt nie sprawdził co się naprawdę dzieje, tylko metodą kopiuj-wklej odpisał mi to, co zwykle się odpisuje namolnemu użytkownikowi.

Chciałbym się głębiej zastanowić nad problemem, jeżeli w istocie przyczyną jest moja karta SIM. Jeśli tak jest, to dlaczego gdy nic nie robię (zero restartów routera, zero odłączania/włączania kabla sieciowego) to internet i tak po paru minutach (2-10) wraca? Czy uszkodzona karta SIM się sama naprawia czy jak? Dlaczego problem występuje zdecydowanie bardzo często około godziny 20:00, czyli w momencie największego obciążenia sieci? Czy ktoś z Was odnotowuje takie przerwy w tym i innym czasie? Do tej pory tylko słyszałem o problemach z kartami SIM i to tylko w sytuacji, gdy ktoś nie ma USIM a chce LTE - wtedy logiczne, że warto wymienić. Moja jest bardzo świeża - kupiłem ją w tym roku w salonie play w zapakowanym blistrze! To nie jest karta, która siedzi w routerze od lat. Zresztą - nigdy, od 1996 roku nie miałem problemów z kartami SIM, a było ich kilka. Stąd - jaki sens mają twierdzenia, że może przyczyną być karta? Każdy głupi może tak powiedzieć, ale czy rzeczywiście może być przyczyną? Czy wymiana karty Red Bull Mobile możliwa jest od ręki w każdym salonie Play?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: ja.michal »

02.04.2015 - uwaga, mocne, bo cały czas mówimy o LTE! - "Chwilowe usterki są niezależne od Operatora. Jednocześnie pragnę dodać, że jako nasz abonent ma Pan możliwość korzystania roamingu krajowego. Korzystanie z nadajników innych sieci jest dla Pana całkowicie bezpłatne i nie ma wpływu na koszty ponoszone w związku z korzystaniem z usług."
Tutaj konsultant ma rację. To RBM i masz generalnie dostęp do wszystkich sieci jako taki.
Chciałbym się głębiej zastanowić nad problemem, jeżeli w istocie przyczyną jest moja karta SIM. Jeśli tak jest, to dlaczego gdy nic nie robię (zero restartów routera, zero odłączania/włączania kabla sieciowego) to internet i tak po paru minutach (2-10) wraca? Czy uszkodzona karta SIM się sama naprawia czy jak?
Z doświadczenia z Play wiem, że karty SIM trafiają się felerne i nieważne jak nowe są. Miałem kiedyś w Play problem z połączeniami w telefonie - znikał zasięg, z roamingiem krajowym był problem. Niby telefon działał, ale co raz jakiś problem. Właśnie wymiana SIM na nowy pomogła.

Także tutaj może być podobnie.
ygreko
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 338
Rejestracja: 2011-05-05, 06:14
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: ygreko »

Nie do końca konsultant ma racje, bo:
- nie jestem abonent tylko użytkownik
- zmiana operatora na innego ma wpływ na koszty, bo tu mam darmowe LTE, a jak zmienię na innego opa to będę płacił za dane

Co do wymiany karty SIM - no cóż, może i warto spróbować.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: ja.michal »

Przeczytaj sobie dokładnie wszystkie obowiązujące regulaminy w twojej ofercie i i ogóle operatora.
kordirko
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 395
Rejestracja: 2012-08-01, 23:52
Lokalizacja: śląsk

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: kordirko »

ygreko pisze:Czy wymiana karty Red Bull Mobile możliwa jest od ręki w każdym salonie Play?
Wymienili mi od ręki, na miejscu, formalności trwały mniej niż 5 minut.
Przy czym nie wiem czy nie będziesz musiał zapłacić.
W moim przypadku wymieniałem katę "starą" Redbul 9zł z puszką" na nową microsim, i było bezpłatnie.
Było to było ok. roku temu, jakoś w maju/czerwcu, więc nie wiem czy coś się teraz z opłatami nie zmieniło.
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

Mam ten sam problem w Play. Router Huawei B593s-22 z Plusa. Kontaktowałem się z Play. Poradzili wymianę karty SIM - nie pomogło. Sugerowali (teoria spiskowa), że router zakupiony w Plusie ma oprogramowanie, które powoduje zrywanie połączenia z konkurencyjnymi sieciami. Zainstalowałem nowy firmware - nie pomogło. W godzinach między 7-9 i 19-23 następuje wielokrotnie zrywanie połączenia. Między 9-19 "tylko" kilka razy. Widać to w logu, który jest w routerze. Router (dokładnie parametr APN) skonfigurowany zgodnie z zaleceniami Play (wyłącznie wpis "internet" w okienko APN). Po zerwaniu połączenia konieczny jest restart routera i przez chwilę jest 5 kresek i prędkość download 30+ Mbps. Później znowu sygnał spada do jednej kreski i zrywa połączanie. Korzystam z Play od miesiąca. Powiedziałem, że ze względu na złą jakość techniczną ich usługi nie będę kontynuował umowy, a oni... zagrozili, że obciążą mnie karą za zerwanie umowy, bo przecież udało mi się ściągnąć jakieś dane. W Plusie na tym samym routerze zalogowałem się raz na jakieś 18 miesięcy. Zero problemów technicznych. Teraz żałuję, że podpisałem umowę z Play.
Mam nadal aktywną kartę Plusa. Po włożeniu do routera zero problemów, czyli jak dawniej. Na dachu antena LTE pracująca w dwóch polaryzacjach i dwa kable antenowe podłączone do routera. Obydwa nadajniki (Plus i Play) stoją w odległości 100 m od siebie w odległości 3 km, obydwa widać z dachu - mam 5 kresek w obydwu sieciach (jak szczęśliwie Play przez chwilę działa). Ze względu na położenie nadajników nie muszę przestawiać anteny zamieniając karty SIM.

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem w Play?
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6795
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: onken »

Sprawdz na innym routerze, telefonie czy jest ten sam objaw

Jeśli tak postrasz ich UOiKK

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile / Orange oraz Play

Cena - 60 zł za m-c
Play - 70 zł za m-c
Kontakt na PW
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4023
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: radius »

Ostatnio miałem kilka takich przypadków. Każdy wyglądał podobnie. Wywala z LTE1800 na LTE2100.
Wołaj Kolegę @dzejk. Pakuj do niego soft z zagranicznej sieci (może Vodafone?) i zmuś go do pracy na LTE1800.
Rodzimi operatorzy nie pomyśleli o takim udogodnieniu, dlatego trzeba stawiać na innych.
Zobaczysz czy to nie tego wina. Tam sygnał LTE2100 wszędzie był słabszy, bo antena nie domagała 300 MHz wyżej.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
nefczibaku
Stały użytkownik forum
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-29, 22:16
Lokalizacja: grodzisk maz

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: nefczibaku »

Jakiś czas temu miałem podobny problem w play i wymiana karty sim nie przyniosła rozwiązania. Pomogła natomiast zmiana ustawień routera - kiedy ustawiałem 4g zrywało połączenie co chwilę a gdy przestawiłem na auto jak ręką odjął. Może u Ciebie będzie podobnie? Korzystam z dwr-921 ale pewnie w huawei jest podobny wybór.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4023
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: radius »

Nie zdziwię się jeśli w trybie AUTO tkwi ciągle na UMTS (czytaj: 3G). Tu wyboru dużego nie ma, a w LTE w niektórych miejscach są już cztery częstotliwości. Router głupieje i skacze z jednej na drugą.
Zarówno na B593 jak i DWR-921 nie da się podejrzeć parametrów sieci, w tym ważnego charakterystycznego dla Play long Cell ID,
po którym da się stwierdzić z jakiej częstotliwości aktualnie korzystamy.
Ostatnio zmieniony 2016-06-29, 10:06 przez radius, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

nefczibaku pisze:Jakiś czas temu miałem podobny problem w play i wymiana karty sim nie przyniosła rozwiązania. Pomogła natomiast zmiana ustawień routera - kiedy ustawiałem 4g zrywało połączenie co chwilę a gdy przestawiłem na auto jak ręką odjął. Może u Ciebie będzie podobnie? Korzystam z dwr-921 ale pewnie w huawei jest podobny wybór.
Próbowałem ustawienia Auto i 4G. Faktycznie, w przypadku Auto rzadziej zrywa, ale zrywa. Podane przeze mnie wcześniej częstotliwości zrywania dotyczą Auto. Przy ustawieniu 4G masakra.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4023
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: radius »

A masz możliwość sprawdzenia, np. za pomocą telefonu w zasięgu jakich częstotliwości jesteś?
Ewentualnie wymuszenia ONLY LTE, a następnie ONLY 800, 1800, 2100 oraz 2600?
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

radius pisze:Ostatnio miałem kilka takich przypadków. Każdy wyglądał podobnie. Wywala z LTE1800 na LTE2100.
Wołaj Kolegę @dzejk. Pakuj do niego soft z zagranicznej sieci (może Vodafone?) i zmuś go do pracy na LTE1800.
Rodzimi operatorzy nie pomyśleli o takim udogodnieniu, dlatego trzeba stawiać na innych.
Zobaczysz czy to nie tego wina. Tam sygnał LTE2100 wszędzie był słabszy, bo antena nie domagała 300 MHz wyżej.
Załadowałem firmware z Elisa (Finlandia) i jest jw. Niestety nie ma możliwości wyboru częstotliwości 4G.
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

NoMorePlay pisze:
radius pisze:Ostatnio miałem kilka takich przypadków. Każdy wyglądał podobnie. Wywala z LTE1800 na LTE2100.
Wołaj Kolegę @dzejk. Pakuj do niego soft z zagranicznej sieci (może Vodafone?) i zmuś go do pracy na LTE1800.
Rodzimi operatorzy nie pomyśleli o takim udogodnieniu, dlatego trzeba stawiać na innych.
Zobaczysz czy to nie tego wina. Tam sygnał LTE2100 wszędzie był słabszy, bo antena nie domagała 300 MHz wyżej.
Załadowałem firmware z Elisa (Finlandia) i jest jw. Niestety nie ma możliwości wyboru częstotliwości 4G.
Na oryginalnym FW z Plusa było identycznie jeśli chodzi o zrywanie i możliwość wyboru częstotliwości.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4023
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: radius »

NoMorePlay pisze:...Załadowałem firmware z Elisa (Finlandia) i jest jw. Niestety nie ma możliwości wyboru częstotliwości 4G...
Nie kojarzę tego Operatora, ale może nie wgrywaj każdego po kolei, bo jeszcze sobie router uśmiercisz :(

@dzejk na 100% podawał, który soft pozwala wymusić konkretną częstotliwość LTE. Tylko nie mogę tego znaleźć w Jego postach.

Proszę, oto ten post: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=527373#p527373
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

radius pisze:
NoMorePlay pisze:...Załadowałem firmware z Elisa (Finlandia) i jest jw. Niestety nie ma możliwości wyboru częstotliwości 4G...
Nie kojarzę tego Operatora, ale może nie wgrywaj każdego po kolei, bo jeszcze sobie router uśmiercisz :(

@dzejk na 100% podawał, który soft pozwala wymusić konkretną częstotliwość LTE. Tylko nie mogę tego znaleźć w Jego postach.

Proszę, oto ten post: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=527373#p527373
Dzięki :)
NoMorePlay
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-29, 08:58

Re: Przerywany internet LTE od Play - kilka razy dziennie zrywa

Post autor: NoMorePlay »

radius pisze:
NoMorePlay pisze:...Załadowałem firmware z Elisa (Finlandia) i jest jw. Niestety nie ma możliwości wyboru częstotliwości 4G...
Nie kojarzę tego Operatora, ale może nie wgrywaj każdego po kolei, bo jeszcze sobie router uśmiercisz :(

@dzejk na 100% podawał, który soft pozwala wymusić konkretną częstotliwość LTE. Tylko nie mogę tego znaleźć w Jego postach.

Proszę, oto ten post: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=527373#p527373
Dzięki :)
ODPOWIEDZ