Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Grinch
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2020-11-02, 16:02

Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: Grinch »

Witam,

ostatnio kupiłem router Huawei 818-263.
Po zainstalowaniu karty sim wszystko działa w miarę prawidłowo, osiągałem te 70Mbit/s DL i 20Mbit/s UL.
Ostatnio zrobiło się nieco gorzej, co chwila wyskakuje problem z połączeniem z DNS, chwilowe zaniki internetu.

Router stoi na strychu przy oknie dachowym przez które widać bezpośrednio BTC w odległości; 1,4km (brak przeszkód).
Dla tych warunków mam takie parametry:

Co mogę zrobić więcej? Czy zakup polecanej tu anteny (https://www.cybertech.com.pl/p173,anten ... 00mhz.html) pozwoli na realne polepszenie jakości połączenia?
Jakie pasma powinien wymusić na routerze aby połączenie było najbardziej optymalne?
doqtor
Stały użytkownik forum
Posty: 105
Rejestracja: 2020-09-14, 17:51

Re: Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: doqtor »

Moc sygnału bardzo słaba. Próbowałeś obrócić lekko router albo postawić obok ściany zamiast okna? Bo może się okazać że szyba bardziej tłumi niż dach. Zakup anteny kierunkowej https://www.cybertech.com.pl/p173,anten ... 00mhz.html + konektory TS9 do b818 na tej samej stronie powinien poprawić moc sygnału.
Do wymuszania pasm: huactrl https://play.google.com/store/apps/deta ... ctrl&hl=pl lub hmanager. Najlepiej wymusić po kolei pasma 2600/2100/1800 i ich agregacje i potem wybrać te najlepsze i ustawić.
Grinch
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2020-11-02, 16:02

Re: Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: Grinch »

Próbowałem przy otworzonym oknie z routerem skierowanym na masz i nie było jakiegoś spektakularnego polepszenia sygnału. Z czego to może wynikać? BTS jest dość blisko nie ma też przeszkód w terenie.
Grinch
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2020-11-02, 16:02

Re: Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: Grinch »

Jeszcze jedna ciekawa sprawa.
Sprawdzam sobie ping do wp.pl nie przerwanie przez ostatnie 10min, średni wynik około 22ms. W tym czasie próbowałem przeglądać strony www i wielokrotnie strony ładują się bardzo wolno, lub w ogóle tak jak by internetu nie było pomimo tego, że ping nieprzerwanie wskazuje poprawny wynik.

Ogólnie jest problem z internetem, jednocześnie korzystając z internetu na telefonie z tego samego nadajnika wszystko działa OK.


W logu routera widzę takei wpisy:

Kod: Zaznacz cały

WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected
2020-11-03 08:24:32UserNotice
User admin(192.168.1.69) set net mode
2020-11-03 08:24:25SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2020-11-03 08:24:11UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:24:08UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:24:03UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:15:22UserNotice
User admin(192.168.1.73) modified WANIPConnection
2020-11-03 08:15:22UserNotice
WAN configuration: User admin(192.168.1.73) Modify IP connection : INTERNET_R_ETH1
2020-11-03 08:14:51UserNotice
User admin(192.168.1.73) modified UserInterface
2020-11-03 08:14:50UserNotice
User admin login from 192.168.1.73 successfully
2020-11-03 08:08:36UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:08:24UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:08:14UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:08:06UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:07:56UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:59UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:47UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:41UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:35UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:29UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:06:15UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:05:59UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:05:50SystemNotice
SNTP sync success.server ip:132.163.97.2,date:Tue Nov 3 08:05:50 2020,time zone:GMT+01:00
2020-11-03 08:05:48SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv6 failed
2020-11-03 08:05:48SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected
2020-11-03 08:05:47UserNotice
User admin(192.168.1.69) set net mode
2020-11-03 08:05:45SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2020-11-03 08:05:07UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:04:47UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:04:37UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 08:01:57UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-03 07:57:51SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-11-03 06:39:05SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-11-02 19:41:33UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 19:10:00UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:53:01UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:35:01UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:23:00UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:12:28UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:12:10UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:12:03SystemNotice
SNTP sync success.server ip:132.163.97.3,date:Mon Nov 2 18:12:03 2020,time zone:GMT+01:00
2020-11-02 18:12:03SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv6 failed
2020-11-02 18:12:03SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected
2020-11-02 18:12:00UserNotice
User admin(192.168.1.69) set net mode
2020-11-02 18:11:58SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2020-11-02 18:11:50UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:11:44UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:11:38UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:11:32UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:11:30SystemNotice
SNTP sync success.server ip:132.163.96.1,date:Mon Nov 2 18:11:30 2020,time zone:GMT+01:00
2020-11-02 18:11:27SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv6 failed
2020-11-02 18:11:27SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected
2020-11-02 18:11:25UserNotice
User admin(192.168.1.69) set net mode
2020-11-02 18:11:23SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2020-11-02 18:10:51UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:10:21SystemNotice
SNTP sync success.server ip:132.163.97.2,date:Mon Nov 2 18:10:21 2020,time zone:GMT+01:00
2020-11-02 18:10:19SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv6 failed
2020-11-02 18:10:19SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected
2020-11-02 18:10:18UserNotice
User admin(192.168.1.69) set net mode
2020-11-02 18:10:15SystemNotice
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2020-11-02 18:10:06UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:09:56UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:09:46UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:09:29UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:33UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:27UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:22UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:15UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:08UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:08:02UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:07:55UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 18:07:51UserNotice
User admin login from 192.168.1.69 successfully
2020-11-02 15:27:36SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-11-02 15:22:08SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-11-01 22:07:21SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.202.21
2020-11-01 14:06:38SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.202.21
2020-11-01 07:01:05SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 192.168.1.77
2020-10-31 22:40:36SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.202.21
2020-10-31 11:42:38SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-31 05:10:45SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-10-30 19:00:01SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-30 17:15:11SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.202.21
2020-10-30 09:20:15SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.202.21
2020-10-30 08:53:33SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-30 03:09:08SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-29 16:58:02SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-10-27 21:23:04SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-27 17:07:37SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-10-27 09:12:03SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
2020-10-27 06:26:31SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 89.108.195.20
2020-10-26 20:36:10SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 192.168.1.4
2020-10-26 12:40:04SecurityWarning
Detect UDP port scan attack, and the attack has been blocked, scan packet from 185.89.185.1
doqtor
Stały użytkownik forum
Posty: 105
Rejestracja: 2020-09-14, 17:51

Re: Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: doqtor »

Grinch pisze:Próbowałem przy otworzonym oknie z routerem skierowanym na masz i nie było jakiegoś spektakularnego polepszenia sygnału. Z czego to może wynikać? BTS jest dość blisko nie ma też przeszkód w terenie.
Co to znaczy że nie było jakiegoś spektakularnego polepszenia sygnału? O ile się polepszyło? Jeśli RSRP zeszło do <= -90 dBm to już można mówić o dobrej mocy sygnału. Spróbuj też wystawić router za okno i sprawdź o ile się poprawi.
Grinch
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2020-11-02, 16:02

Re: Poprawa transferu, Play i Router Huawei 818

Post autor: Grinch »

PRoblem w tym, że jeszcze chwile temu miałem w tym samym miejscu Router Huawei B593 i fakt transfery nie były jakieś ogromne max do 40Mbit/s ale połączenie było stabilne. Odkąd mam B818 to pomimo, że transfery sięgają 70-100Mbit/s bez anteny zewnętrznej to przy przeglądaniu internetu mam ścięcia i co chwile wyskakuje komunikat, że nie można załadować strony, albo transfer jest chwilowo bardzo niski że strona się ledwo ładuje, po czym za chwile wszystko się ładuje z pełną predkością. Czegoś takiego na starym routerze nie miałem. Próbuje znaleźć przyczynę i w moim mniemaniu nie jest to kwestia zasięgu (chyba, nie wiem nie znam się aż tak).

Co ciekawe mam wpisane na sztywno ping do wp.pl i nie przerwanie jest on wykonywanie, w tym czasie przeglądam strony i wyskakują mi komunikaty jak poniżej. Ping natomiast nieprzerwanie jest wykonywany.

ODpalam speedtesta który leci w tle - odpalam Youtube. Na stronie YT wywala komunikat jak poniżej, speedtest cały czas leci nie przerwanie po chwili strona YT ładuje się poprawnie.

Nie do końca rozumiem sytuację.
ODPOWIEDZ