na technicznym forum używa się konkretów, pokaz mi jakie dane pokazał autor tego tematu?
Szanowny Kolego @matek451
Odpowiadam Koledze po raz ostatni, bo po prostu jestem za stary na bicie bezproduktywnej w zasadzie piany.
I w odpowiedzi na zacytowane pytanie pozwolę sobie zadać pytanie: jakich to konkretów nie podałem, które były/są potrzebne do udzielenia odpowiedzi/podpowiedzi (jakiejś formy pomocy) na pytania, które zadałem we wszystkich swoich wpisach?
Sprawdźmy. Oto moje wszystkie istotne pytania:
"Po pierwsze. W zasięgu około 800 metrów bez przeszkód terenowych mam stację Play (czyli jak rozumiem i Virgin) stojącą tu: [w pierwszym poście dołączona jest mapka z dokładnym wskazaniem najbliższego mi BTS'a z widoczną jego specyfikacją]
A ponieważ w ogóle nie rozumiem się na tych skrótach opisujących tę stację, to chciałbym się dowiedzieć, czy to dobry punkt dla usługi, którą zamówiłem?"
Jak widać, nie pytałem, czy będę w zasięgu (bo zakładałem, że tak), nie prosiłem o podpowiedzi jak i czym pomierzyć emisję z tego BTSa, itp.
Pytałem jedynie o to, czy to wydaje się być dobry BTS, w sensie, czy ma te wszystkie ważne współczynniki, na których się nie znam.
Wydaje mi się, że informacja o tym, że mieszkam w odległości ~800 metrów od niego i między nami nie ma żadnych przeszkód terenowych i widzę go z okna, na parapecie którego leży teraz modem z routerem - była wystarczająca, żeby na moje pytanie odpowiedzieć, jeśli ktoś się na tym zna.
Następne.
I drugie ważne pytanie o ten modem. Szukałem w sieci jakichś recenzji na jego temat, ale jak mi wyszło, to mam jakiś chyba rzadki model, i nic nie znalazłem. Chodzi mi o jego możliwości. Czy te jakieś "agregacje" na nim da się robić, i tak dalej? Po prostu, czy to w miarę dobry sprzęt, czy padlina?
Jakich danych, które powinienem podać, brakuje, żeby ktoś,
kto może miał do czynienia z tym modelem, mógł mi odpowiedzieć?
Kolejne.
Czy mam się spodziewać "kłopotów" po obecnym Virgin? W sensie, że na przykład przez pierwsze 2 miesiące wszystko będzie dobrze, a później jakieś cyrki ze zrywaniem połączenia, prędkością,
Jakie dodatkowe konkrety powinienem do tego pytania załączyć?...
I następne.
Co się okazało, albo router albo modem (lub oba naraz) uległy zawieszeniu/"zamrożeniu" i pomogło dopiero wyjęcie modemu z routera a jego samego rozłączenie na chwilę z zasilaniem.
Po paru, może 3, minutach znowu uzyskałem połączenie z Internetem.
I tu pytanie, czy ktoś z Was wie może, jak uniknąć tego codziennego rozpinania i spinania zestawu modem router?
Czy żeby ktoś znający się na rzeczy mógł cokolwiek podpowiedzieć na powyższe, to potrzebuje ode mnie szczegółowych danych z jakichś wyrafinowanych pomiarów? I czego pomiarów? BTS'a?...
Przy okazji Kolega @Mig25 umiał mnie skierować na podstawowe sprawy, które powinienem sprawdzić, i zrobiłem to. O tym jeszcze na koniec dodam kilka słów.
W każdym razie po wielu poszukiwaniach znalazłem firmware do modemu i zadałem kolejne pytanie:
Problem w tym, że bladego pojęcia nie mam jak to wgrać. Gdy podepnę modem bezpośrednio do laptopa, to za pośrednictwem dołączonego do niego oprogramowania nie mogę z tymi plikami nic zrobić.
Czy ktoś byłby w stanie jakoś pomóc? Coś podpowiedzieć?
Jakich konkretnych informacji nie podałem, żeby ktoś, kto być może parał się uaktualnianiem podobnych modemów, mógł mi coś w temacie aktualizacji na lokalnym komputerze doradzić?
To wszystkie pytania jakie w tym całym temacie zadałem.
Nie pytałem, dlaczego prędkości czasem odrobinę spadają, bo to nie jest poziom spadków, który by mi sprawiał kłopoty. Najważniejsze, że łącze jest stabilne, nie zrywa połączenia, i przecież o tym pisałem.
Nie pytałem, jak przyspieszyć mój internet LTE, bo jak wyżej. DZIAŁA.
Pytałem w ostatnich wpisach jedynie o sprawy sprzętowe dotyczące mojego STAREGO zestawu, który ma jakieś problemy, których natura nie wynika najwyraźniej z łącznością z BTSem, bo gdyby tak było, to rozłączenia i zwiechy działyby się także losowo w ciągu dnia. A się nie dzieją.
Zanim podsumuję cały niniejszy wpis, dodam jeszcze, że uaktualniłem router do możliwie najnowszego firmware'u, i nadal miał on ustawione pingowanie i dziś rano zestaw działał bez problemu.
Czy ten update rozwiązał problem? Nie wiem. To się okaże. Ale za naprowadzenie dziękuję Koledze @Mig25.
Podsumowując.
Imputuje mi Kolega @matek451 że nie umiem zadawać pytań. No cóż. To prawda, nie umiem zadawać pytań,
na które odpowiedzi nie oczekuję. W sensie, na pytania, których nie zadaję.
A Kolega cały czas próbuje mi wmawiać problemy, których ze sprzętem i usługą nie mam, i w tym kierunku mi "pomagać", gdzie sednem owej pomocy jest "
wywal to dziadostwo i kup nowe, bo tu jest profesjonalne forum".
Tak więc, ponieważ, jak już wspomniałem, mam swoje "duże" lata i nie zwykłem szastać niepotrzebnie kasą, a i szarpać się na forach internetowych nie sprawia mi przyjemności, to nie pozostaje mi nic innego, jak Kolegę po prostu ignorować.
Bo wydaje mi się, że moje dalsze wpisy o doświadczeniach z tym moim "dziadostwem" i usługą mogą być dla kogoś innego przydatne.
P.S. Tu jeszcze na koniec chciałem Koledze podziękować za przedostatni wpis, z którego dowiedziałem się konkretów (na przyszłość, bo obecnie ta wiedza nie rzutuje na działanie mojego netu) o "moim" BTSie, o tych częstotliwościach, przełączeniach, itd.
To jest wartościowe i za to dziękuję.