W ostatni weekend porobiłem kilkadziesiąt testów usługi Orange Flex w Łodzi - w jej centrum jak na obrzeżach gdzie są zupełnie nie obciążone BTS'y.
Oczywiście wybierałem te gdzie oficjalnie są uruchomione jako 5G w paśmie 3,5GHz. W sumie kilkanaście lokalizacji.
Do testów używałem Motorolę edge 30 neo, iPhone 14 oraz router zte mc801a 5g (zasilany z przetwornicy w samochodzie).
Ponadto w motoroli druga karta sim to Orange na kartę, w iPhone druga karta esim Orange na abonament.
Testy robiłem zarówno w bezpośredniej bliskości masztu jak i w odległości do 500m (ale nie więcej). Testy w dzień i w nocy.
Test był robiony zawsze podwójnie - raz na pierwszej a za chwilkę na drugiej karcie
Za każdym razem uzyskiwałem bardzo podobne, wręcz seryjne wyniki. Tyle tylko, że dają mocno do zastanowienia.
Na usłudze Orange na kartę oraz Orange abonament przeciętnie uzyskiwałem takie prędkości:
https://drive.google.com/file/d/1h8NNhQ ... sp=sharing
a nagłówek w Netmonsterze wyglądał tak:
https://drive.google.com/file/d/1y8Vo3S ... sp=sharing
-------------------
Natomiast w Orange FLex prędkości zawsze wyglądały tak:
https://drive.google.com/file/d/1DrLVNj ... sp=sharing
a nagłówek w Netmonsterze wyglądał zazwyczaj tak:
https://drive.google.com/file/d/1KWydCi ... sp=sharing
Niejednokrotnie (głównie za dnia, albo po prostu w centrum Łodzi) upload był nieco wyższy niż download i pomiary na Flex kształtowały się na poziomie:
115/140 Mbps - niczym łącze symetryczne w osiedlowej kablówce

---------------------
Zirytowany (nie wiem czy słusznie) tym stanem rzeczy złożyłem reklamacje na czacie, udostępniając cały raport z moich poczynań. Panienka z obsługi prosiła o wyniki, miejsca i czasy pomiarów, użyte katy sim i urządzenia łącznie z zrzutami ekranów.
Niestety, jak się można było spodziewać panowie Technicy opowiedzieli na moją reklamację takim smsem:
Sprawdziliśmy Twoje zgłoszenie techniczne. Po stronie sieci Orange nie zarejestrowaliśmy żadnych utrudnień. Ze względu na fakt iż mamy tu do czynienia z transmisją mobilną na jej prędkość końcową ma wpływ wiele czynników mn.: odległość od stacji nadawczej, obciążenie stacji i ilość zalogowanych użytkowników, pogoda czy obciążenie serwerów docelowych. Są to czynniki niezależne od Orange. Dodatkowo informujemy, że zgodnie z harmonogramem z narzuconym przez UKE pokrycie 94% terytorium kraju z prędkościami minimum 100 Mbps ma nastąpić do 2029 r. Pozdrawiamy, Orange Flex.

A teraz do sedna:
- czy ktoś na forum spotkał się z podobnym problemem? (gdzieś ktoś pisał o podobnej kwestii, ale chyba nie dokładnie takiej samej)
- czy macie pomysł co zrobić z tym fantem? (a może ja czegoś nie ogarniam albo nie wiem o czymś na temat usługi Flex - panienka o obsługi twierdzi że 5G ma włączone i tyle, jej pomoc sprowadziła się do przekazania zgłoszenia technikom)