

A najlepsze, że nikt nie chce tego naprawić tylko mówią, że list przyślą. Gołębiem pocztowym. Kto jeszcze listó używa.
Wcześniej 3 miesiące chodziło super. Nawet i te 2,4 Mb/s wyciągało.
Moderator: Moderatorzy
Czyli rozumiem, że w serwisie powiedzieli, że modem jest OK?Jellyeater pisze:Modem jest sprawny, godzinęczekałem do serwisu u nich
50kb/s (kilobitów) czy 50kB/s (kiloBajtów) ??Jellyeater pisze:ograniczyli mi transfer do 50 kb/s
Kolego, na forum nikogo nie obrażamyJellyeater pisze:Z tą bandą <font color="#FF00BB"><b>»»nie obrażamy innych!!!««</b></font> się nie da gadać.
Zgłosiłem reklamację i powiedziano mi że zostanie do mnie wysłane pismo w tej sprawię . Sprawa wygląda tak jak u Jellyeater, i jeszcze kilku osób z tego forum. I czy może te pismo będzie odnosiło się własnie do rozwiązania umowy lub zmiany taryfy ??Miecio pisze:Zostałeś na pewno poinformowany o możliwości rozwiązania umowy, jeśli świadczona jakość usług (poniżej ustaleń) Cię nie satysfakcjonuje. Dostałeś też możliwość zmiany taryfy na night bez dodatkowych kosztów.
Odkąd zaczęły się problemy z transferem (zrywanie połączeń) korzystam z połączenia dial-up z włączoną opcją ponownego wybierania numeru z czasem zwłoki 1 sekunda - stąd "bardzo duża częstotliwość", bo rozłącza mnie co chwilę. Poza tym jeśli oferują usługę stałego dostępu do internetu niech nie dziwią się, że ktoś z niego korzysta kilka godzin dziennie. Zwalanie winy na abonenta nie jest fair.W odpowiedzi na Pana reklamację z dn. 6/02/2008, niniejszym informujemy, że Pana reklamacja dotycząca obniżonej jakości Usługi dostępu do sieci Internet została uznana za zasadną.
Niemniej, weryfikacja Pana reklamacji przez Dział Techniczny oraz wykonana w tym celu analiza ruchu telekomunikacyjnego z Pana urządzenia internetowego wykazuje bardzo dużą częstotliwość i znaczną długość sesji oraz wynikające z tego duże obciążenia stacji bazowej, w której obszarze znajduje się Pana urządzenie internetowe.
Nie jestem przekonany czy Sferia tu postepuje uczciwie:Miecio pisze:No to masz sprawę jasną. Zła jakość, więc masz możliwość zmiany na taryfę, której warunki techniczne zostaną spełnione lub rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów. chyba tak uczciwe jak się da w tej sytuacji...
Czy możesz precyzyjniej opisać tę próbę?arthur.dent pisze: - od lutego tez ograniczono mi transfer (28kbs/s), a gdy zaloguje sie na tym samym komputerze/modemie na konto sasiada jest ok (ponad 200-300 kbs/s).
Korzystalem ze strony sferii - przeprowadzajac kilkakrotnie testy:al-czerniawski pisze:Czy możesz precyzyjniej opisać tę próbę?arthur.dent pisze: - od lutego tez ograniczono mi transfer (28kbs/s), a gdy zaloguje sie na tym samym komputerze/modemie na konto sasiada jest ok (ponad 200-300 kbs/s).
Dodam jeszcze - bo wczesniej pytales kogos innego: mam teoretycznie wedlug strony sferii usluge TransferXL i jestem w najwyzszej grupie limitu transferow (2.4mb/s). Trudno mi raczej z transferem realnym (okolo3.5 kilobajta/s) przekroczyc transfer 1Gb w ciagu 7dni.al-czerniawski pisze:Czy możesz precyzyjniej opisać tę próbę?arthur.dent pisze: - od lutego tez ograniczono mi transfer (28kbs/s), a gdy zaloguje sie na tym samym komputerze/modemie na konto sasiada jest ok (ponad 200-300 kbs/s).
Z modemem jest wszystko ok. To po prostu Sferia nie chce dluzej swiadczyc dla mnie uslugi.al-czerniawski pisze:Masz to szczęście i możność dokonania weryfikacji. Inni mogą Ci zazdrościć.
W ten sposób sprawdziłeś poprawność instalacji i stan systemu na swoim komputerze. Wniosek nasuwa się jeden. Moim zdaniem Twój modem posiada jakiś feler. Jest to tylko techniczne urządzenie i wszystko ma prawo się popsuć. Ja bym w tej sytuacji reklamował modem w serwisie Sferii.
Nie chce mi się wierzyć w spiskowe teorie i utrudnianie życia szczególnie wybranym klientom.
Dla nas, pozostałych klientów, ma to ogromne znaczenie. I nie chodzi o to by dokopać operatorowi, ale by dorobić się czytelnych, jasnych zasad korzystania z łączy Internetowych. Jasnych dla obu stron.arthur.dent pisze:Co o tym myslicie - warto (i czy ma to jakikolwiek sens)im nabruzdzic, czy sobie odpuscic (raczej na pewno rozwiaze umowe, no chyba ze jest mozliwosc zmusic Sferie do powrotu do swiadczenia poprzedniej uslugi).
Kontaktowalem sie z UOKiK w tej sprawie ktorzy ostatecznie skierowali mnie do UKE.al-czerniawski pisze: [...]
Dla nas, pozostałych klientów, ma to ogromne znaczenie. I nie chodzi o to by dokopać operatorowi, ale by dorobić się czytelnych, jasnych zasad korzystania z łączy Internetowych. Jasnych dla obu stron.
Jellyeater pisze:Od 5 lutego nowa promocja Sferii polega na tym, że ograniczyli mi transfer do 50 kb/sModem jest sprawny, godzinęczekałem do serwisu u nich. Zasięg jest, bo podłączałem się u sąsiada któremu działa 1,6 Mb/s. Jak się podłaczy mój modem i mojego użytkownika to transfer jest 50 kb/s. Więc nałożyli ograniczenie tylko na mnie.
Obniżony transfer, sprawdzenie modemu w serwisie, weryfikacja komputera na innym modemie.arthur.dent pisze:- od lutego tez ograniczono mi transfer (28kbs/s), a gdy zaloguje sie na tym samym komputerze/modemie na konto sasiada jest ok (ponad 200-300 kbs/s).
Mieciu co Ty na to? Rozwiej moje wątpliwości, bo mi ciężko na sercuMiecio pisze:No to masz sprawę jasną. Zła jakość, więc masz możliwość zmiany na taryfę, której warunki techniczne zostaną spełnione lub rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów. chyba tak uczciwe jak się da w tej sytuacji...
U mnie jest też dokładnie tak samo.Jellyeater pisze:Od 5 lutego nowa promocja Sferii polega na tym, że ograniczyli mi transfer do 50 kb/s![]()
Taka próba nie powinna się udać. Twój login i hasło są przypisane do Twojego modemu. System Sferii rozpoznaje każdy modem.krowasc pisze:W poniedziałek będę u kumpla w Piastowie i spróbuję zalogowac się na jego Axestelu z moją nazwą użytkownika i hasłem.
Czesc, powyzej pisalem o swojej reklamacjial-czerniawski pisze: Rozumiem chęć dyscyplinowania abonentów nadużywających łącza ponad możliwości systemu. Ale zbrodnią by było robienie tego bez jasnych zasad i reguł ujętych w umowie lub jakimś ogólnodostępnym regulaminie.
Zachęcam innych użytkowników mających podobne kłopoty do robienia prób i publikowanie wyników, także na tym forum.
Zamiast kląć i wybrzydzać na Sferię popracujmy nad nią.
Sensowniej jest sprawdzać łącze na większych plikach. Test Sferii daje chyba najbardziej porównywalne wyniki u tego samego operatora. Z moich doświadczeń wynika, że transfery potrafią się wahać dla dobrego łącza od ok. 200 kbps w godzinach szczytu do ok 1 Mbps poza szczytem.markiewicz_19 pisze:Czy to są dobre prędkość internetu??
Wielkość pliku testowego 0.5 MB
Czas trwania testu 5 s