Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
1234kqpr6

Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: 1234kqpr6 »

Od pewnego czasu mam problem ze swoim połączeniem. Podczas korzystania z internetu (EDGE lub GPRS) poprzez komórkę podłączoną do laptopa przez Bluetooth (wbudowany w laptopa HP, sterowniki WIDCOMM by hp 3.0.1.905), co jakiś czas jest zrywane połączenie... lub raczej zawieszane, nie wiem jak to nazwać.

Obrazuje to ten zrzut: KLIK! (10KB)

Połączenie jest, chodzi na pełnych obrotach... i nagle ciach i nie ma! Potem widać, że AQQ (komunikator) wysyła jakieś zapytania do sieci, a nic nie odbiera.

Pomaga wyłączenie Bluetooth w komputerze i restart komórki.

Nie wiem już co mam robić. Taki problem pojawił się na mojej starej Nokii 6630, a teraz powrócił na E51. Nie mam pojęcia czym to może być wywołane. To się staje bardzo uciążliwe. :klnie:
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: Sundance_kid »

Czy ta sytuacja jest identyczna w dzień i w nocy?
1234kqpr6

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: 1234kqpr6 »

W nocy nie bardzo mam jak sprawdzić, ale od godziny 7 rano do 21 tak jest na pewno.

Teraz zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Połączenie się zrywa co jakieś 7,5 MB ściągniętych danych. :/
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: Sundance_kid »

Na początek spróbuj zmienic BT na kabel. I zobacz czy taka sama sytuacja będzie występować. System czysty?
Damiano
### BAN ###
Posty: 279
Rejestracja: 2007-12-21, 12:38
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: Damiano »

Ja też tak miałem ! Masz Windows Vistę ? Jak masz wywal go i zainstaluj Xp-eka ! I kup antenę zewnętrzną ! No przynajmniej tak mi się wydaję ... :niepewny:
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: Sundance_kid »

Ma XP
Damiano
### BAN ###
Posty: 279
Rejestracja: 2007-12-21, 12:38
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: Damiano »

No ja nie wiem ... Ale mi też się to działo to antena załatwiła problem :cwaniak:
1234kqpr6

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: 1234kqpr6 »

Podłączyłem przez kabel i działało przez dłuższy czas dobrze. Na GPRS nie zrywa połączenia. Pojawia się to tylko przy bluetooth i EDGE. Najczęściej transfer zanika gdy ładuję kilka stron o dużej objętości.

System nie był formatowany od pół roku.
1234kqpr6

Re: Zrywanie/zanikanie połączenia EDGE

Post autor: 1234kqpr6 »

Po wielu bojach ze sterownikiem modemu, reinstalacji systemu, formacie komórki... poddaję się. Połączenie raz działa dobrze przez dłuższy czas, a następnym razem rozłącza się co kilkanaście minut. Na zagranicznym forum Nokii, ktoś miał podobny problem i pisał, że po utworzeniu nowego połączenia Dial-Up usterka ma zniknąć... mylił się.

Dodaję logi mojego modemu:
Log po wystąpieniu błędu, przy próbie ponownego połączenia: http://pliki.macku.org/nokia1error.txt (8KB)
http://pliki.macku.org/nokia2.txt (3,5KB)

Kod: Zaznacz cały

04-02-2008 19:26:00.935 - Stan DSR jest niski podczas inicjowania modemu. Zweryfikuj, że modem jest włączony.
04-02-2008 19:26:00.935 - Stan CTS jest niski podczas inicjowania modemu.
Coś takiego jest w logu z błędem. Niski stan DSR i CTS... co to jest?
ODPOWIEDZ