Dzielenie internetu Wi-FI ? Netia?? ROUTER?

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sqer
Początkujący użytkownik forum

Dzielenie internetu Wi-FI ? Netia?? ROUTER?

Post autor: sqer »

Witam wszystkich :) z okazji że to mój pierwszy post proszę mnie od razu nie skreślać jeśli napiszę coś nie tak ..

Nie znalazłem tematu identycznego z tym co chce wam przedstawić więc przepraszam jeśli taki istnieje .
Nie znam się na sieciach wiec niektóre terminy mogą być nieprecyzyjne.

Cała sprawa polega na tym że od 3 lat mam internet bezprzewodowy. Posiadam kartę bezprzewodowa TP-LINK WN551G i do niej podłączona antenę ( na początku taka spiralke która jest nakierowana na antenę dostawcy (( chyba kierunkowa )) teraz wymieniono na biała skrzynkę również nakierowana na antenę dostawcy). Niestety ten internet jest bardzo wolny tzn dostawca nie za bardzo przejmuje się tym ze jest przeciążony i tylko w nocy pracuje przyzwoicie. Postanowiłem zamówić netie na łączu tp-sy 6 MBit i podzielić ja na 2 lub 3 komputery, wiem ze w tym celu potrzebuje router z wbudowanym modemem annex A i mam już parę na oku:
WRT54G v 1.1 tylko ze cena ok 200 zl
oraz
TD-W8901G cena ok 100 zl

Chciałbym żeby do routera 1 komputer łączył się za pomocą kabelka a drugi bezprzewodowo do tego potrzebny jest mi właśnie router z odkręcaną antenka i tu w końcu pytanie czy Jeśli do routera wifi podłącze antenę zewnętrzną kierunkowa lub inna to możliwe będzie połączenie innego komputera oddalonego o ok 100m posiadającego taka sama antenę kierunkowa lub inna do routera ??
Obie anteny będą tego samego typu i do tej pory łączyły się z antena dostawcy w odległości ok 1km .
Dodam ze w przypadku tych 100m nic nie stoi na przeszkodzie anteny się doskonale widza.

Jeśli w takiej sytuacji nie jest to możliwe proszę o opisanie w jakiej sytuacji będzie.