Wyniki pingu - dobre, złe
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
Wyniki pingu - dobre, złe
Korzystam z sieci Lan i podłączony jestem przez switch'a i WiFi do dostawcy. Niestety nie mam doświadczenia i proszę mi wybaczyć być może lamerskie pytania. Jaką wartość pingu w [ms] można uznać za b. dobrą, jaką za dobrą, jaką za niedobrą. Jeżeli mam np 10% utraconych pakietów, czym to skutkuje w praktyce. Czy istnieje sposób ograniczenia szybkości karty sieciowej ze 100M do 10M? Jakie to ma praktyczne znaczenie gdy moja szybkość max = 2Mb?
Co oznacza w pingu skrót TTL?
wojteks:
przy pingowaniu Onetu z opcją -l ilosc -t, jeżeli ilosc <=72 pingi są 13ms; jeżeli ilosc>72 występuje przeterminowanie. Co o tym sądzisz jako specjalista?
Co oznacza w pingu skrót TTL?
wojteks:
przy pingowaniu Onetu z opcją -l ilosc -t, jeżeli ilosc <=72 pingi są 13ms; jeżeli ilosc>72 występuje przeterminowanie. Co o tym sądzisz jako specjalista?
Ostatnio zmieniony 2009-07-19, 07:13 przez kortyg, łącznie zmieniany 1 raz.
Ed
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
Re: Wyniki pingu - dobre, złe
Dla LAN/WiFi:kortyg pisze:Jaką wartość pingu w [ms] można uznać za b. dobrą, jaką za dobrą, jaką za niedobrą.
idealna (wewnątrz sieci): 1ms
b. dobra (na zewnątrz): do 15ms
dobra: do 40ms
znośna: do 100ms
kiepska: powyżej
Oczywiście to są wartości w żaden sposób przez nikogo nie ustalone tylko moja pewna ocena. Zależy też do czego wykorzystujesz neta - jak grasz to interesuje cię ping ok 10ms. Jak tylko WWW to i z 100ms da się spokojnie żyć.
Spowolnieniem transmisji, możliwymi "upłynął czas oczekiwania na połączenie", wydłużeniem się ładowania strony lub niepojawianiem się niektórych elementów. Generalnie oznacza to tyle, że czasem pakiety nie są w stanie do ciebie dotrzeć (lub ty ich wysłać).kortyg pisze:Jeżeli mam np 10% utraconych pakietów, czym to skutkuje w praktyce.