Wybór Routera w technologii N

Pozostałe kwestie techniczne (sprzętowe i programowe) dotyczące internetu radiowego - np. konfiguracja firewalli, antywirusów, przeglądarek internetowych.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
xmarcinx
Początkujący użytkownik forum

Wybór Routera w technologii N

Post autor: xmarcinx »

Witam.
Posiadam Neostradę,a od tygodnia korzystam z Liveboxa.Jednak to urządzenie kompletnie się nie sprawdza w moim domu i zdecydowałem się na zakup Routera bezprzewodowego.Niestety nie mam doświadczenia z tego typu sprzętem i chciałbym spytać bardziej doświadczonych użytkowników o radę,ewentualną pomoc w wyborze sprzętu.Sporo szukałem na ten temat w internecie,ale nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Priorytetem dla mnie jest szybkość,chciałbym jeśli to możliwe móc grać w gry online,na zagranicznych stronach wyczytałem że są takie routery ale one są podłączane przez sieć kablową(D-LINK Xtreme N Gigabit Router DIR-655) jak ma się sytuacja z tymi posiadającymi modem ADSL nie mam pojęcia.Do połączenia na razie mam 2 komputery,sieć kablowa nie wchodzi u mnie w grę.Komputery stoją na różnych piętrach a gniazdko telefoniczne jest mniej więcej w połowie drogi miedzy nimi tj.jakieś 5m od każdego.Router od komputerów będą oddzielać 2 ściany z płyty kartonowo-gipsowej więc zasięg jest chyba najmniejszym problemem.

Obecnie zastanawiam się nad:
D-Link Wireless N ADSL Router DSL-2740B
Linksys Wireless-N Router ADSL WAG160N-EE

Raczej spośród tych 2 firm dokonam wyboru sprzętu.Znalazłem jeszcze kilka podobnych produktów tych firm,ale nigdzie nie było o nich opinii ani żadnej recenzji,więc nie wiem który jest najlepszy.

Na zakup Routera planuję wydać ok.450zł,potrzebne mi będą jeszcze bezprzewodowa karta sieciowa i adapter usb ale je dokupię już po wyborze routera aby cały zestaw był tego samego producenta.

Może któryś z użytkowników forum posiada taki Router i może mi udzielić informacji,który model wybrać?
Awatar użytkownika
wojteks